Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - LC of AC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55315 - LC of AC
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gsm-gek 18-3-2009 18:05 Print topicpost

Posts: 160
ik wil op mijn scooter een DR70 zetten,
maar ik zit te twijfelen tussen lc of ac.
wat is betrouwbaarder?
en hoeveel zou dat schelen in km??

gr. Joey
 

Sypie_Honda 18-3-2009 18:06 Print reply

Posts: 13830
AC natuurlijk.

geen gezeur met water, en koelt altijd.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-3-2009 18:08 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
AC natuurlijk.

geen gezeur met water, en koelt altijd.


kortom het slijt harder omdat je de temperatuur niet af kunt regelen...

 
Too cool for school!
gsm-gek 18-3-2009 18:08 Print reply

Posts: 160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
AC natuurlijk.

geen gezeur met water, en koelt altijd.


ik heb gehoord dat je dan sneller vast/warmloper kan krijgen,
klopt dit of is dit gewoon een fabeltje?

en hoeveel scheelt het kwa kilometers met een LC?

 
gsm-gek 18-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kortom het slijt harder omdat je de temperatuur niet af kunt regelen...



met een LC toch ook niet?
je kan toch niet zeggen Nu wil ik dat ie beter koelt, en dat je dan een knopje omzet ofzo...
 
Elco 18-3-2009 18:11 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsm-gek
[...]


met een LC toch ook niet?
je kan toch niet zeggen Nu wil ik dat ie beter koelt, en dat je dan een knopje omzet ofzo...



koelwater met thermostaat. is sneller op temperatuur en slijt daarom minder tijdens warmrijden. maar als je een LC hebt gewoon lc kopen anders gewoon ac laten
 
markhispania3 18-3-2009 18:12 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsm-gek
[...]


met een LC toch ook niet?
je kan toch niet zeggen Nu wil ik dat ie beter koelt, en dat je dan een knopje omzet ofzo...


je kan wat rommelen met de thermostaat en de radiateur afplakken.
 
koetjeboe91 18-3-2009 18:13 Print reply

Posts: 2096
lc heeft het voordeel dat hij langzaam afkoelt en minder stres op het metaal geeft
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
gsm-gek 18-3-2009 18:13 Print reply

Posts: 160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
[...]



koelwater met thermostaat. is sneller op temperatuur en slijt daarom minder tijdens warmrijden. maar als je een LC hebt gewoon lc kopen anders gewoon ac laten


jah het is een AC neos, dus als lc veel beter is, dan maak ik hem lc, maar als het bijna niks schilt, dan laat ik hem gewoon ac

 
markhispania3 18-3-2009 18:16 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsm-gek
[...]


jah het is een AC neos, dus als lc veel beter is, dan maak ik hem lc, maar als het bijna niks schilt, dan laat ik hem gewoon ac



in dat geval zou ik hem lekker ac laten.
 
gsm-gek 18-3-2009 18:18 Print reply

Posts: 160
okey, bedankt voor de reacties
en dan nog een kleine vraag, hoe kan ik hem dan het beste inrijden?
met iets meer olie en eerst stationair laten draaien of juist meteen gassen, en eerst 30, en paar seconde volgas en dan weer terug naar 30??
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-3-2009 18:19 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsm-gek
[...]


jah het is een AC neos, dus als lc veel beter is, dan maak ik hem lc, maar als het bijna niks schilt, dan laat ik hem gewoon ac



schillen doe je met een aardappelschilmesje.

 
Too cool for school!
markhispania3 18-3-2009 18:20 Print reply

Posts: 1971
gewoon gelijk rustig gaan rijden. eerst 150 km rustig aan en dan steeds vaker even doortrekken.
 
Thijsje 18-3-2009 18:22 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsm-gek
okey, bedankt voor de reacties
en dan nog een kleine vraag, hoe kan ik hem dan het beste inrijden?
met iets meer olie en eerst stationair laten draaien of juist meteen gassen, en eerst 30, en paar seconde volgas en dan weer terug naar 30??

met nieuwe cilinder,

200 km inrijden, daarna langzaam aan toppen

dus

eerste 100 km zoiezo niet hoge toeren komen, gewoon tam rijden.
dopje extra olie kan uiteraard geen kwaad,

verder zorgen dat je veeeel variatie in je toerental hebt.



*ik zei net, niet in hoge toeren komen, daarmee bedoel ik neit vol gas blijven houden...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
jeroenmtx 18-3-2009 18:24 Print reply
Posts: 208
ik had op mijn scooter ook AC. toen is ie in de zomer toen het heel warm was 3 keer warm gelopen. Met mijn mtx had ik AC. daar heb ik nog nooit warmloop problemen mee gehad
 
ikkejw 18-3-2009 18:25 Print reply

Posts: 9886
AC is natuurlijk altijd beter, behalve op een skoeter, omdat dan je cilinder in een plastic bak zit opgesloten en geen koeling krijgt.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved