Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vlammen in uitlaat..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55301 - Vlammen in uitlaat..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bioflap 17-3-2009 21:23 Print topicpost
Posts: 842
Hoi,

Na al veel pech gehad te hebben vandaag,, kapte me brommer er ook nog is mee.. :p
Najah,, hele harde knallen uit de uitlaat,, en er kwamen vlammen uit..
Zag er best kicken uit..
Najah,, me brommer loopt weer,, maar,, is er net zoals iets voor auto`s ook wat voor brommers waardoor je als je het gas dichtgooit vlammen uit de uitlaat krijgt?
 
Toekomstige naam: Bioflap

jimbob 17-3-2009 21:24 Print reply

Posts: 635
Te rijk zetten en een extra bougie in je uitlaat monteren ofzo, of ontsteking heel laat zetten, maar echt lekker rijdt ie dan niet meer..
 
ikkejw 17-3-2009 21:25 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
Hoi,

Na al veel pech gehad te hebben vandaag,, kapte me brommer er ook nog is mee.. :p
Najah,, hele harde knallen uit de uitlaat,, en er kwamen vlammen uit..
Zag er best kicken uit..
Najah,, me brommer loopt weer,, maar,, is er net zoals iets voor auto`s ook wat voor brommers waardoor je als je het gas dichtgooit vlammen uit de uitlaat krijgt?



remreiniger injectie in je uitlaat, met bougie

edit: nee wacht, ik had op men peugeot 103 een compressielichter. als je vol gas reed en dat ding inkneep, ging ie ook knallen, compleet met vonken en vuur

de uitlaat barstte wel elke week compleet uit elkaar, maar dat moet je er voor over hebben.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 17-3-2009 om 21:28 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Voetentje 17-3-2009 21:28 Print reply

Posts: 2356
Ben benieuwd hoe de politie er op zal reageeren
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
NiekGp50 17-3-2009 21:32 Print reply
Posts: 37
bij die auto´s komt het meestal door de scherpe
nokken as. Als je het gas dicht gooit zijn inwezen
bijde kleppen heel even tegelijk open en loopt, de brandstof
die over is. gelijk van de inlaat naar de uitlaat en verbrand
daar door niet in de cilinder maar in de uitlaat en daar zal het ontbranden. tenmiste dat heeft men motervoertuigen leraar me
wijs gemaakt
 
kennyibanez 17-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NiekGp50
bij die auto´s komt het meestal door de scherpe
nokken as. Als je het gas dicht gooit zijn inwezen
bijde kleppen heel even tegelijk open en loopt, de brandstof
die over is. gelijk van de inlaat naar de uitlaat en verbrand
daar door niet in de cilinder maar in de uitlaat en daar zal het ontbranden. tenmiste dat heeft men motervoertuigen leraar me
wijs gemaakt

mooie uitleg
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
pckor 17-3-2009 21:39 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NiekGp50
bij die auto´s komt het meestal door de scherpe
nokken as. Als je het gas dicht gooit zijn inwezen
bijde kleppen heel even tegelijk open en loopt, de brandstof
die over is. gelijk van de inlaat naar de uitlaat en verbrand
daar door niet in de cilinder maar in de uitlaat en daar zal het ontbranden. tenmiste dat heeft men motervoertuigen leraar me
wijs gemaakt

De stand van de kleppen heeft nix met de hoeveelheid gas die je geeft te maken alleen de snelheid van de kleppen.
 
DerbiLimited08 17-3-2009 22:10 Print reply

Posts: 492
kleppen bijven gewoon open en dicht gaan ook al geef je geen gas. Zal alleen wat sneller gaan als je gas geeft.
 
falco 17-3-2009 22:12 Print reply

Posts: 3724
volgas houden, en met dodemansknopje wat tussen aan en uit spelen zo snel mogelijk achter elkaar.

daarmee heb ik het binnewerk van 2 tomosdempers op de straat gedeponeerd
 
lukebanning 17-3-2009 22:14 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
volgas houden, en met dodemansknopje wat tussen aan en uit spelen zo snel mogelijk achter elkaar.

daarmee heb ik het binnewerk van 2 tomosdempers op de straat gedeponeerd

zo heb ik ook wel wat pakkingen bij m'n puch er tussenuit geknald ja
gewoon gas open houden, dat er flink wat benzine in komt, en dan weer gewoon zorgen dat de motor weer opeens loopt, krijg je flinke bigbang
 
falco 17-3-2009 22:22 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

zo heb ik ook wel wat pakkingen bij m'n puch er tussenuit geknald ja
gewoon gas open houden, dat er flink wat benzine in komt, en dan weer gewoon zorgen dat de motor weer opeens loopt, krijg je flinke bigbang


idd bij een 4takt ist nog veel makkelijker, gewoon gas geven, afremmen op de motor, contact uit, ff snel gas open en dicht en dan weer contact aan, en je hoort een luide knal gepaard met wat vuurwerk uit je demper komen
 
pckor 17-3-2009 22:25 Print reply

Posts: 1364
waar halen jullie die wijsheid vandaan hoesloopikmijnmotor.nl?
 
kees_tsx 18-3-2009 9:39 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NiekGp50
bij die auto´s komt het meestal door de scherpe
nokken as. Als je het gas dicht gooit zijn inwezen
bijde kleppen heel even tegelijk open en loopt, de brandstof
die over is. gelijk van de inlaat naar de uitlaat en verbrand
daar door niet in de cilinder maar in de uitlaat en daar zal het ontbranden. tenmiste dat heeft men motervoertuigen leraar me
wijs gemaakt


Volgensmij bedoel je bredere nokken, wanneer de nokken breder zijn dan staan de kleppen langer open. De kans op klepoverlap is dan groter.

Scherpere nokken assen zorgen alleen maar het verder openzetten van de klep.
De kans dat ze dan gaan zweven is dan ook groter, weet niet of de kleppen dat zo fijn vinden


Dit bericht is gewijzigd door kees_tsx op 18-3-2009 om 9:41 uur.
 

Dit topic is 1390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved