Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Losse verbrandingskamer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55300 - Losse verbrandingskamer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vets_Tom 17-3-2009 20:23 Print topicpost

Posts: 297
Ik ben opzoek naar iemand die mij een losse verbrandingskamer voor mij MBX kop kan draaien en de kop kan aanpassen. Heb zelf alles al uitgerekend en getekend.
Hieft iemand dit al een keer gedaan want ik ben best benieuwd naar de winst die het geeft.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

-simon- 17-3-2009 21:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Ik ben opzoek naar iemand die mij een losse verbrandingskamer voor mij MBX kop kan draaien en de kop kan aanpassen. Heb zelf alles al uitgerekend en getekend.
Hieft iemand dit al een keer gedaan want ik ben best benieuwd naar de winst die het geeft.


losse verbrandings kamer verandert volgens mij niks aan prestaties tegenover een vaste. het is alleen makkelijker wisselen. bij een vaste moet je dan een paar koppen hebben liggen en bij een losse alleen het binne gedeelte.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jimbob 17-3-2009 23:47 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


losse verbrandings kamer verandert volgens mij niks aan prestaties tegenover een vaste. het is alleen makkelijker wisselen. bij een vaste moet je dan een paar koppen hebben liggen en bij een losse alleen het binne gedeelte.


Maakt toch eigenlijk geen drol uit dan, want bij allebei de gevallen moet je kop eraf, dus makkelijker is het niet, of bedoel je dat niet?
 
Joel_koningslust 17-3-2009 23:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Maakt toch eigenlijk geen drol uit dan, want bij allebei de gevallen moet je kop eraf, dus makkelijker is het niet, of bedoel je dat niet?


als jij 10 van die binnenkopjes moet maken ipv 10 complete koppen aanpassen dan weet je het wel. scheelt ook flink in de pijp uiteraard
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vets_Tom 18-3-2009 7:44 Print reply

Posts: 297
ik heb een nieuwe kop nodig of een losse verbandings kamer. Want mn kop zit vol met deukjes en krassen. Ik kan dan ook meteen een oring sleuf frezen zodat ik geen koppakingen meer nodig heb.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
PRO TUNING 18-3-2009 9:57 Print reply

Posts: 4000
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


losse verbrandings kamer verandert volgens mij niks aan prestaties tegenover een vaste. het is alleen makkelijker wisselen. bij een vaste moet je dan een paar koppen hebben liggen en bij een losse alleen het binne gedeelte.
--------------------------------------------------------------------------------




Een door ons berekende verbrandingsruimte gaf bij een Kreidler 1 pk winst t.o.v. een door Foekema berekende verbrandingsruimte.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-3-2009 om 10:51 uur.
 
barry 18-3-2009 10:44 Print reply

Posts: 7387
Hehe beetje reclame maken he
 
He?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-3-2009 11:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Hehe beetje reclame maken he



zoals altijd:P

maar je merkt inderdaad geen verschil tussen een losse of vaste kamer
 
Vets_Tom 18-3-2009 15:26 Print reply

Posts: 297
ik heb deze laten bereken. Dus is eter dan een afgedraaide mbx kop.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
honda-mbx 18-3-2009 15:38 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


losse verbrandings kamer verandert volgens mij niks aan prestaties tegenover een vaste. het is alleen makkelijker wisselen. bij een vaste moet je dan een paar koppen hebben liggen en bij een losse alleen het binne gedeelte.
--------------------------------------------------------------------------------




Een door ons berekende verbrandingsruimte gaf bij een Kreidler 1 pk winst t.o.v. een door Foekema berekende verbrandingsruimte.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-3-2009 om 10:51 uur.


je vergeet er wel bij te zetten dat:

- het op 2 verschillende testbanken was
- de motor niet onder dezelfde omstandigheden liep(valse lucht)
- de cil. kop van luc een conische vorm had en die van jouw niet.

dus denk niet dat het verschil op cq 1pk te reken is

 
ik vlam je..
PRO TUNING 18-3-2009 17:19 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


je vergeet er wel bij te zetten dat:

- het op 2 verschillende testbanken was
- de motor niet onder dezelfde omstandigheden liep(valse lucht)
- de cil. kop van luc een conische vorm had en die van jouw niet.

dus denk niet dat het verschil op cq 1pk te reken is




Testen gedaan door de eigenaar van de Kreidler achter elkaar op 1 testbank
 
Vets_Tom 26-3-2009 16:43 Print reply

Posts: 297
Weet iemand waar ik dit het beste kan laten maken?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved