Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 5 of 6 bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55280 - 5 of 6 bak
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jakob 125 16-3-2009 19:37 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hehe binnenkort heb ik precies wat jij omschrijft MBX80-6bak, met een andere schakelwals (MTX80) zodat ik normaal schakel
dit is dus beter dan een gewone MTX80-bak? (korter vertand in hogere versnellingen?)


hoezo dat ik 'normaal schakel'? hoe schakelt een mbx niet normaal dan?
 
2-stroke
Derbi-Olaf 16-3-2009 19:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
[...]


hoezo dat ik 'normaal schakel'? hoe schakelt een mbx niet normaal dan?

omgekeerd... 1 omlaag , rest omhoog
komt omdat bij een MB/MT je schakelpookje naar voren gericht staat, en bij een MBX juist naar achter.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jakob 125 16-3-2009 19:50 Print reply

Posts: 472
bij mt is het ook 1 omlaag, rest omhoog.
 
2-stroke
-simon- 16-3-2009 19:51 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
bij mt is het ook 1 omlaag, rest omhoog.


bij mbx ook. maar als je die bak of het blok in een crossmodel hangt met de pook naar voren schakeld hij verkeerd om. dus 1 omhoog en de rest omlaag.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 16-3-2009 19:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


bij mbx ook. maar als je die bak of het blok in een crossmodel hangt met de pook naar voren schakeld hij verkeerd om. dus 1 omhoog en de rest omlaag.

dat bedoelde ik was er ff niet helemaal bij
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jakob 125 16-3-2009 19:52 Print reply

Posts: 472
ok. dan snap ik het. en dan nog 1 vraagje. bij een mtx is er dus wel een groter verschil in de hoogste versnelling, qua max. speed, als je een 5 of een 6 hebt?
 
2-stroke
DTbakbrommer 16-3-2009 23:33 Print reply
Posts: 173
lekker met een 4bak gaan rijden, 5 of 6 bak is leuk, maar met een 4 bak heb je veel meer aan de 2e en 3e versnelling, daarbij komt dat je minder moet schakelen. als je snelheid mindert hoef je minder snel terug om nog power over te houden en 4 zijn niet kapot te krijgen, tenminste: in mijn geval niet
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
kenny77 17-3-2009 0:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
lekker met een 4bak gaan rijden, 5 of 6 bak is leuk, maar met een 4 bak heb je veel meer aan de 2e en 3e versnelling, daarbij komt dat je minder moet schakelen. als je snelheid mindert hoef je minder snel terug om nog power over te houden en 4 zijn niet kapot te krijgen, tenminste: in mijn geval niet


bij een dt blok heb je wel een 5 bak nodig om een beetje vooruit te komen.
en bij een dt 5 bak zijn de 1ste 4 versnellingen gelijk aan de 1ste 4 van een 4 bak, hierdoor kan je hem weer lichter vertanden, zodat je beter optrekt en minder snel terug valt in de versneling, zonder dat je topsnelheid in leverd.

 
Malaguti RST 17-3-2009 0:25 Print reply

Posts: 1668
5 bak vind ik toch het beste voor een brom net goed.
6 trap je rot aan (word je wel gewend aan) 4 bak is net goed om rond de 70 te rijden 3 bak is gwn veelste makkelijk (heb ik en hij gaat 95 wil er echt een 5 bak in)


 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
oke 17-3-2009 8:11 Print reply
Posts: 65
hallo,

ik heb met mijn mbxje 6 versnellingen.

maar hij heeft veels te licht ik kan in de 4 nog gewoon wegrijden.

twv is 17 38 de zwaarste tandwielen wie hij had.

setup


98 cc athena lc

28mm

geiallie uitlaat of hoe je het ook maar schrijft.

bijvoorbeeld ik rij rustig in de 6 4000/4500 toeren en dan geef ineen keer even wat gas bij niet volgas en schiet gewoon in een keer weg.

je hebt niet echt het gevoel dat er een powerband op zit, want hij heeft constant power dus hij heeft veels te licht dus ik zat er wel over te denken om een zwaardere versnellingsbak.

en tot de 1,2,3, heb gewoon een autowheely voor zoon zware mbx.

zit gewoon en orginele 6bak in.
 
honda fryslan 17-3-2009 9:31 Print reply

Posts: 1914
zozo.. een oneindige powerband
doe je goed hoor!!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Pixl 17-3-2009 10:02 Print reply

Posts: 3125
Ik heb onder m'n tsx nu ook een 5bak liggen. Maar zou ik hier een 6bak in kunnen bouwen? Lijkt me nl wel zwaar chill

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 17-3-2009 om 18:46 uur.
 
So fuckin' what!?
Derbi-Olaf 17-3-2009 13:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oke
hallo,

ik heb met mijn mbxje 6 versnellingen.

maar hij heeft veels te licht ik kan in de 4 nog gewoon wegrijden.

twv is 17 38 de zwaarste tandwielen wie hij had.

setup


98 cc athena lc

28mm

geiallie uitlaat of hoe je het ook maar schrijft.

bijvoorbeeld ik rij rustig in de 6 4000/4500 toeren en dan geef ineen keer even wat gas bij niet volgas en schiet gewoon in een keer weg.

je hebt niet echt het gevoel dat er een powerband op zit, want hij heeft constant power dus hij heeft veels te licht dus ik zat er wel over te denken om een zwaardere versnellingsbak.

en tot de 1,2,3, heb gewoon een autowheely voor zoon zware mbx.

zit gewoon en orginele 6bak in.

je bedoeld dat die 96cc athena's zo tam zijn als een mak lammetje.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved