Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 5 of 6 bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1354 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55280 - 5 of 6 bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thaantje 16-3-2009 18:47 Print topicpost
Posts: 185
Wat is het beste??

ik wil mijn top max 80km/h
en ik hou van heerlijk hard optrekken.

dus wat raden jullie aan?
 

riccardot 16-3-2009 18:48 Print reply

Posts: 1096
6bak natuurlijk kun je zelf ook wel bedenken. Daarnaast kun je met beide bakken 80km/h omdat de eindversnelling bijna hetzelfde is, anders kun je dit wel corrigeren met je twv.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 16-3-2009 om 18:49 uur.
 
4takker 16-3-2009 18:49 Print reply

Posts: 2395
ik zou voor een 2 bak gaan
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Thaantje 16-3-2009 18:50 Print reply
Posts: 185
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zou voor een 2 bak gaan



duuus...
dan kan ik net zogoed een scooternicht worden...
 
4takker 16-3-2009 18:54 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thaantje
[...]



duuus...
dan kan ik net zogoed een scooternicht worden...


nee je heb ook voor bepaalde brommers een 2 bak
voor de honda 4takt bijvoorbeeld van 2 tot 6 versnellingen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
riccardot 16-3-2009 18:56 Print reply

Posts: 1096
Ja en een puch maxi heeft er 1, nou en?
Je vraagt wat beter is, 5 of 6?
Met 6 ben je meer aan het schakelen, maar doe je dit snel genoeg trek je ook sneller op.
Topsnelheid scheelt vrijwel niks.
 
banus19 16-3-2009 18:56 Print reply

Posts: 425
ik heb een 5 bak, heerlijk. Denk als je een 6bak neemt en je gaat 80 rijden dat je veel aan het schakelen ben en een korte powerband heb per versnelling. Ja ik weet dat je powerband niet veranderd, maar ik wist het even niet anders te verwoorden :P

je zit minder lang in de versnelling.
 
Honda's are like: Rawr
Intenso 16-3-2009 19:01 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
ik heb een 5 bak, heerlijk. Denk als je een 6bak neemt en je gaat 80 rijden dat je veel aan het schakelen ben en een korte powerband heb per versnelling. Ja ik weet dat je powerband niet veranderd, maar ik wist het even niet anders te verwoorden :P

je zit minder lang in de versnelling.


oftewel je bakverhoudingen zijn anders.
mja 6 bak is wel leuker
maar het zou me neit veel kunnen schelen 5 of 6 bak altijd beter dan 4
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Custers 16-3-2009 19:02 Print reply

Posts: 4747
Als je in je 6 minder toeren maakt, verbruik je ook minder
 
Ride like the wind.
DerbiLimited08 16-3-2009 19:04 Print reply

Posts: 492
6 bak klinkt ook leuker:P, maar zal niet echt veel uitmaken nee. en als je nou in je 6 of in je 5 laag toeren rijd. je zal niet echt harder gaan ofzo
 
honda fryslan 16-3-2009 19:14 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ja en een puch maxi heeft er 1, nou en?
Je vraagt wat beter is, 5 of 6?
Met 6 ben je meer aan het schakelen, maar doe je dit snel genoeg trek je ook sneller op.
Topsnelheid scheelt vrijwel niks.


onze sprintpuch heeft er 2
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ikkejw 16-3-2009 19:17 Print reply

Posts: 9886
als het over MT5 gaat, is de beste optie een 6bak van MBX80, met wals, assen, 1e versnelling, bloem en vorken van MTX80.

MTX80 bak heeft net wat te lange versnellingen voor 70cc, als ie het in de 1-2-3-4 goed trekt, trekt ie de 5 en 6 vaak net niet. pas je je tandwielen aan zodat ie de 5 en 6 wel trekt, dan kun je de eerste 3 versnellingen overslaan.

dit is uiteraard niet van toepassing op MT8, daar kun je zonder problemen een MTX80 bak in drukken.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 16-3-2009 om 19:21 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda wallaroo 16-3-2009 19:18 Print reply

Posts: 973
mijn tomos heeft er ook 2
maar als ik jou was zou ik een 6 bak pakken,wil je minder vaak schakelen dan moet je een 5 bak pakken
 
Derbi-Olaf 16-3-2009 19:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
als het over MT gaat, is de beste optie een 6bak van MBX80, met wals, assen, 1e versnelling, bloem en vorken van MTX80.

MTX80 bak heeft net wat te lange versnellingen, als ie het in de 1-2-3-4 goed trekt, trekt ie de 5 en 6 vaak net niet. pas je je tandwielen aan zodat ie de 5 en 6 wel trekt, dan kun je de eerste 3 versnellingen overslaan.

Hehe binnenkort heb ik precies wat jij omschrijft MBX80-6bak, met een andere schakelwals (MTX80) zodat ik normaal schakel
dit is dus beter dan een gewone MTX80-bak? (korter vertand in hogere versnellingen?)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 16-3-2009 19:24 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hehe binnenkort heb ik precies wat jij omschrijft MBX80-6bak, met een andere schakelwals (MTX80) zodat ik normaal schakel
dit is dus beter dan een gewone MTX80-bak? (korter vertand in hogere versnellingen?)



die van MBX is meer close-ratio ja, trekt dus een stuk beter op

MTX bak wordt wel omschreven als 4bak met 2 extra versnellingen
MBX bak is dan een 4bak, verdeeld over 6 versnellingen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 16-3-2009 19:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



die van MBX is meer close-ratio ja, trekt dus een stuk beter op

MTX bak wordt wel omschreven als 4bak met 2 extra versnellingen
MBX bak is dan een 4bak, verdeeld over 6 versnellingen.

oké, dan ben ik benieuwd, ik heb een vastgeslagen zesbak (tandwiel v/d derde versnelling op de tandwielas is gaar) en er is een MBX80 -bak onderweg.
dus eens kijken of ik dan een gare MTX80 bak heb of toch ook al een MBX80 bak had :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved