Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tsx goed kunnen door laten trekken in alle versnellings

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1314 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55279 - tsx goed kunnen door laten trekken ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki is mijn ding 16-3-2009 18:04 Print topicpost

Posts: 32
ik heb een suzuki tsx met een 70 cc cilinder van airsal met een 20 mm dellortho carburateur en daarin een 100 sproeier tandwiel verhouding is voor 13 en achter 48. heeft een standaard uitlaat denk ik en ook niet een snelle eind demper. nou trekt de brommer in de 1 tot de 4 lekker door maar in de 5 komt ie er moeilijk bij vooral als ik wat wind tegen heb. wie heeft er een goede oplossing om beter door te laten trekken in alle versnellingen.

 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-3-2009 18:05 Print reply

Posts: 7728
je tandwielverhouding aanpassen, achter mag je gerust een aantal tandjes meer hebben..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 16-3-2009 om 18:08 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tycho 16-3-2009 18:07 Print reply
Posts: 168
Je kunt ook een 12-46 vertanding doen, trek hij langer in versnelling door en misschien nog iets harder.

Zowieso tegenwind rijdt het beter.

Succes

Tycho
 
De kets 16-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
je tandwielverhouding aanpassen

idd
heb zelfde setup ong
een 50igje mss?
ik heb verhouding 14-50 (van 45->50) , wel beetje in top gezakt + - 10km's .
Maar ik raas door de wind heen op terugweg van sgool
En trekt beter op, met een 45 was het maar wat slapjes.. beetje stotteren in het optrekken.



Dit bericht is gewijzigd door De kets op 16-3-2009 om 18:26 uur.
 
brommerloos91 16-3-2009 18:23 Print reply

Posts: 196
ik had twv 12-52 op me tsx,
reed zeer goed
 
goeiedag met schaaf
steef ts70xk 16-3-2009 18:27 Print reply

Posts: 3244
gewoon 12 54 dan vlieg je door je versnellinge
 
De kets 16-3-2009 18:29 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
gewoon 12 54 dan vlieg je door je versnellinge

vliegen?
hopelijk kun je dan nog rijden?

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 16-3-2009 om 18:30 uur.
 
RAYMONDDDD 16-3-2009 18:31 Print reply

Posts: 1299
maar dan is je top ook lager toch?

ik heb ook dat me 1,2,3 en 4e het lekker doet en dan in zen 5 en 6 doet ie niks meer dan moet ik toch een kleiner voor tandwiel hebben?

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 16-3-2009 om 18:35 uur.
 
De kets 16-3-2009 18:36 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
maar dan is je top ook lager toch?

idd
5tandjes bij ? = +- 10 km af

zet je voor kleiner en achter groter
meer accel

zet je voor groter en achter kleiner
meer top

beetje in de middel proberen te zetten of ietsjes meer dat hij iets meer doet

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 16-3-2009 om 18:37 uur.
 
RAYMONDDDD 16-3-2009 18:44 Print reply

Posts: 1299
maar 10 km vershil joh? (ongeveer dan)

dan ga ik morge is ff een kleiner voortandwieltje scoren
 
De kets 16-3-2009 19:11 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
maar 10 km vershil joh? (ongeveer dan)

dan ga ik morge is ff een kleiner voortandwieltje scoren

ja +-.
succes

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 16-3-2009 om 19:12 uur.
 
suzuki is mijn ding 17-3-2009 17:56 Print reply

Posts: 32
kijk met jullie kun je tenminste wat klopt ook wel aardig want had eerst ook 52 achter mja dik versleten dus dan maar es 48 bestelle en had daarvoor al een x 46 gekocht maar dat is egt niks dus maar weer 52 erop en maar weer es kijke nog bedankt voor reactie's
 
steef ts70xk 17-3-2009 18:25 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]

vliegen?
hopelijk kun je dan nog rijden?

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 16-3-2009 om 18:30 uur.

rijden doe je zkr hoor ik heb zelf 12 54 en ga goede 80 en trekt door de versnellingen waar je bang van word
 
De kets 17-3-2009 18:26 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki is mijn ding
kijk met jullie kun je tenminste wat klopt ook wel aardig want had eerst ook 52 achter mja dik versleten dus dan maar es 48 bestelle en had daarvoor al een x 46 gekocht maar dat is egt niks dus maar weer 52 erop en maar weer es kijke nog bedankt voor reactie's

Geen probleem , daar dient het forum voor,
Vragen? stel ze..
maar kijk eerst of er al topics zijn van gemaakt , zoniet of je vind het antwoord niet op je vraag? maak het en stel de vraag.

nog plezier met het cruizen dude

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

rijden doe je zkr hoor ik heb zelf 12 54 en ga goede 80 en trekt door de versnellingen waar je bang van word

zelfde hierr
alleen 2 tandjes minder bij mij en idd


edit thunderbird; volgende keer zelf edittendubbelposts zijn we niet blij mee..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 17-3-2009 om 18:29 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-3-2009 18:30 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]

Geen probleem , daar dient het forum voor,
Vragen? stel ze..
maar kijk eerst of er al topics zijn van gemaakt , zoniet of je vind het antwoord niet op je vraag? maak het en stel de vraag.

nog plezier met het cruizen dude



vergeet de faq's, knowledge base en het kleine vragen topic niet
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
De kets 17-3-2009 18:33 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

vergeet de faq's, knowledge base en het kleine vragen topic niet

idd

- edit thunderbird; volgende keer zelf edittendubbelposts zijn we niet blij mee..

- okay kzal er op letten !
 

Dit topic is 1431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved