Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas.achterveer.olie afsluiten derbi.vertanding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55265 - krukas.achterveer.olie afsluiten de...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxrijder 15-3-2009 22:13 Print topicpost
Posts: 338
mijn setup is..derbi drd 2005*ouwe blok met koeling via slangen

doppler 50snel..vlinderpoort met boostpoorten
17,5mm dellorto
conti uitlaat
veranding: 52/13
1wil harder optrekken. welke vertanding kan ik pakken om het hardst op te trekken. en zo min mogelijk overtoeren te hebben.

2en is het verstandiger om een dr70 op te zetten. *niet zoveel toeren. maar dat loopt niet met die uitlaat of wel?

3maar hij is gereviceerd..maar kan die krukas al die toeren aan?

4en welke pen heeft mijn krukas?


4en mijn achterveer.op hoeveel bar moet hij staan? en word die met olie of gas gevuld.. en zou je dat neit zelf kunnen?

en wat is de makkelijkste manier om de olie pomp aftesluiten. of kan ik ook gewoon geen olie meer tanken*trekt hij dan geen valse lucht ofzo?

en er zit bij mij nou een immi pitje *koplamp..in
kan het zijn dat het een immi koplamp is..dus niet alleen een pitje? en zouden er ook auto pitten in kunnen?

Dit bericht is gewijzigd door mtxrijder op 15-3-2009 om 22:18 uur.
 

RowdyCross 16-3-2009 3:40 Print reply

Posts: 3211
1. Als je nu al niet hard genoeg optrekt voor jou doen moet je 12/53 nemen. iig weet niet hoe jij kan rijden met 53/13, lijkt me beetje verkeerd op.
En overtoeren is onzin want dat ligt er gewoon aan hoe goed je je pols kan bewegen.

Maar jou setup en dan met 13/53 niet goed trekken lijkt me vrij raar,
Warmlopers gehad ofzo?

2. Conti is een hoogtoerige 50 uitlaat, werkt niet met een laagtoerige 70.

3. Dr70 is gietijzer dacht ik en maakt niet veel toeren, iig standaard kruk-as kan het makkelijk hebben.

4a. Krukas pen Derbi is 10mm in diameter dacht ik.

4b. In orginele veer zit olie, opgesloten door een keering boven, weet niet hoezo je moet weten hoeveel bar erin gaat want om nou een achterveer te gaan reviceren....

Oliepomp gwn verwijderen, olie reservoir verwijderen, afdek plaatje op het gat doen van Conti oid, of gwn ff zelf maken.

Geen olie meer tanken lijkt me dan alleen niet handig, vastlopers wel inbegrepen.


Wat voor koplamp heb je dan?


Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 16-3-2009 om 3:50 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
2t-crosser 16-3-2009 9:35 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross

Wat voor koplamp heb je dan?

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 16-3-2009 om 3:50 uur.


bedoeld die niet dat die een normale koplamp heeft maar met een andere aansluiten voor het licht. En of er ook een auto lampje zoals h7 inkan ????
 
Johann 16-3-2009 10:10 Print reply

Posts: 1273
H7 gaat niet worden, je lichtspoel trekt het niet, eerst trekt hij je accu leeg en blijft dan als de brommer loopt erg zwak branden. Ik spreek uit ervaring
 
mtxrijder 16-3-2009 12:52 Print reply
Posts: 338
dus auto pit in mijn koplamp gaat het niet worden? omdat van auto 24volt is en bij mij 12 volt*is nog steeds via de accu..dus niet verbeund

maar met mijn huidige setup..is het niet verstandig om met de orgi krukas te rijden?

en hij trekt zeker niet slecht op. maar hij rijdt 115*zoiets denk ik..
en heb liever dat hij 90km/u gaat en nog harder optrekt..
 
mtxrijder 16-3-2009 21:49 Print reply
Posts: 338
en waar meot je die veer vullen?
moet ik hem daarvoor demonteren?
is het dan het bakje of de veer..of de slang die je moet loshalen?
 
kennyibanez 17-3-2009 12:28 Print reply

Posts: 529
vertanding 12/52 ofz zal al wat beter optrekken en niet meteen in overtoeren
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
kennyibanez 17-3-2009 12:32 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
1. Als je nu al niet hard genoeg optrekt voor jou doen moet je 12/53 nemen. iig weet niet hoe jij kan rijden met 53/13, lijkt me beetje verkeerd op.
En overtoeren is onzin want dat ligt er gewoon aan hoe goed je je pols kan bewegen.

Maar jou setup en dan met 13/53 niet goed trekken lijkt me vrij raar,
Warmlopers gehad ofzo?

2. Conti is een hoogtoerige 50 uitlaat, werkt niet met een laagtoerige 70.

3. Dr70 is gietijzer dacht ik en maakt niet veel toeren, iig standaard kruk-as kan het makkelijk hebben.

4a. Krukas pen Derbi is 10mm in diameter dacht ik.

4b. In orginele veer zit olie, opgesloten door een keering boven, weet niet hoezo je moet weten hoeveel bar erin gaat want om nou een achterveer te gaan reviceren....


Oliepomp gwn verwijderen, olie reservoir verwijderen, afdek plaatje op het gat doen van Conti oid, of gwn ff zelf maken.

Geen olie meer tanken lijkt me dan alleen niet handig, vastlopers wel inbegrepen.


Wat voor koplamp heb je dan?


Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 16-3-2009 om 3:50 uur.


dr70 is idd gietijzer enniet hoogtoerig, is gwnn veel kracht onderin en mooie snelheis, en heel slijtvast, en is hoonbaar

 
why drive a car, if you can fly an airplane?

Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved