Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gat en barst in kappen MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55262 - Gat en barst in kappen MTX-SH
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BigNose 15-3-2009 19:26 Print topicpost

Posts: 17
Hallo,

Ik heb in het zijkapje onder de buddy (MTX SH) een gat zitten van ongeveer een centimeter doorsnee.
Ik wil dit gat graag dicht hebben omdat ik mijn kappen wil gaan spuiten.
Heeft iemand hier tips voor?
En in het kapje onder de tank zit een klijn barstje in (komt door ongelukje) deze zou ik ook graag weg willen hebben.

Alvast bedankt!
Jochem
 

Derbi-Olaf 15-3-2009 19:29 Print reply

Posts: 14999
ff nieuwe kapjes scoren kost niet veel.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BigNose 15-3-2009 19:37 Print reply

Posts: 17
Ben daar al is naar gaan kijken maar dat valt niet mee :(
Docent voertuigen bij ons op school zij dat je plastic ook kunt lassen
Dat gat zat ik net aan te denken om daar aan de binnenkant (dus aan de wiel kant) gaas te doen en met iets van plamuur oid dicht te smeren en goed glad schuuren.
 
De kets 15-3-2009 19:44 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BigNose
Ben daar al is naar gaan kijken maar dat valt niet mee :(
Docent voertuigen bij ons op school zij dat je plastic ook kunt lassen
Dat gat zat ik net aan te denken om daar aan de binnenkant (dus aan de wiel kant) gaas te doen en met iets van plamuur oid dicht te smeren en goed glad schuuren.


Wow lassen is een groot woord hoor
Ik denk dat ze bedoelen om met zo'n warmte pistool met zon soort silicone te plakken /dichten (correct if im wrong )
gwn dichten met polyester vulling en dat barstje onderin ook . idd



Dit bericht is gewijzigd door De kets op 15-3-2009 om 19:47 uur.
 
Maup 15-3-2009 19:50 Print reply

Posts: 4353
Je kan het ook met een polyester reparatie setje doen, dan heb je gelijk de matten en hars.

Eerst rondom het gat goed opschuren en schoonmaken en dan plakken.
daarna ff opschuren en er een beetje plamuur tegenaan gooien.

Dat scheurtje kan je eerst aan de binnenkant goed schoonschuren en dan plakken met polyestermatten, eventueel de buitenkant daarna afwerken met schuurpapier en polyester plamuur.

Dit bericht is gewijzigd door maup op 15-3-2009 om 19:51 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kennyibanez 15-3-2009 20:18 Print reply

Posts: 529
mijn peter doet zo een dingen, als je een reepje hebt van hetzelfde materiaal als je kappen kan je deze helemaal dichtwarmen met zo een warmtebrander maar heb je mss een foto om te kijken hoe groot ongeveer het gat is


 
why drive a car, if you can fly an airplane?
De kets 15-3-2009 20:20 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
mijn peter doet zo een dingen, als je een reepje hebt van hetzelfde materiaal als je kappen kan je deze helemaal dichtwarmen met zo een warmtebrander maar heb je mss een foto om te kijken hoe groot ongeveer het gat is



dat bdoelde ik ook dus
 
Harold 15-3-2009 20:21 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]


Wow lassen is een groot woord hoor
Ik denk dat ze bedoelen om met zo'n warmte pistool met zon soort silicone te plakken /dichten (correct if im wrong )
gwn dichten met polyester vulling en dat barstje onderin ook . idd



Dit bericht is gewijzigd door De kets op 15-3-2009 om 19:47 uur.


Het kan wel en het heet ook gewoon 'lassen'.

Je moet weten wat het materiaal van het plastic is. Er staat wel een merkje ergens en anders weet die docent het vast wel.
Dan moet je toevoegmateriaal vinden van het zelfde soort plastic of een plastic welke vermengd kan worden met je spatbord.

Er zijn speciale laspistooltjes voor. Zijn meestal een soort van speciale soldeerbouten of een soort fohn met een klein tuitje (wordt wel wat warmer dan een gewone fohn).
Je smelt (last) het nieuwe materaal er dan als het ware in en het wordt 1 geheel (omdat de materialen gelijk zijn). Is dus heel wat anders dan lijmen.

Plamuren zou ik niet doen, dit barst vroeg of laat. Kleine krasjes is geen probleem, maar groter vlakken gaat vrijwel nooit lang goed.
Beter kun je het dan opvullen met een goede 2 componenten lijm. Dat is wat taaier dan plamuur en knapt niet snel (licht dichter bij de eigenschappen van kunststof)
 
BigNose 15-3-2009 20:29 Print reply

Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
mijn peter doet zo een dingen, als je een reepje hebt van hetzelfde materiaal als je kappen kan je deze helemaal dichtwarmen met zo een warmtebrander maar heb je mss een foto om te kijken hoe groot ongeveer het gat is





Nee heb geen foto want er zit een sticker overheen.
Zoals ik in de beginpost al zij is het gat ongeveer doorsneede van 1 cm
 
De kets 15-3-2009 20:30 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Het kan wel en het heet ook gewoon 'lassen'.

Je moet weten wat het materiaal van het plastic is. Er staat wel een merkje ergens en anders weet die docent het vast wel.
Dan moet je toevoegmateriaal vinden van het zelfde soort plastic of een plastic welke vermengd kan worden met je spatbord.

Er zijn speciale laspistooltjes voor. Zijn meestal een soort van speciale soldeerbouten of een soort fohn met een klein tuitje (wordt wel wat warmer dan een gewone fohn).
Je smelt (last) het nieuwe materaal er dan als het ware in en het wordt 1 geheel (omdat de materialen gelijk zijn). Is dus heel wat anders dan lijmen.

Plamuren zou ik niet doen, dit barst vroeg of laat. Kleine krasjes is geen probleem, maar groter vlakken gaat vrijwel nooit lang goed.
Beter kun je het dan opvullen met een goede 2 componenten lijm. Dat is wat taaier dan plamuur en knapt niet snel (licht dichter bij de eigenschappen van kunststof)

weer wat bijgeleerd
 
Elco 15-3-2009 20:36 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]


Wow lassen is een groot woord hoor
Ik denk dat ze bedoelen om met zo'n warmte pistool met zon soort silicone te plakken /dichten (correct if im wrong )
gwn dichten met polyester vulling en dat barstje onderin ook . idd



Dit bericht is gewijzigd door De kets op 15-3-2009 om 19:47 uur.




houd je grote bek eens dicht



weet jij uberhoud wel wat lassen is?


je kan plastic idd lassen. alleen moet je hier speciaal spul voor hebben/ laten doen.

je kan het ook met een soldeerbout aan elkaar smelten en dan een toevoeging van het zelfde plasticsoort gebruiken. alleen word dit nooit zo sterk als vroeger en je moet het nog spuiten.

ik zou zelf nieuwe kappen halen. die zijn er zat te krijgen en niet eens zo duur
 
st.nyksterdriver 15-3-2009 21:04 Print reply
Posts: 3376
op motoimport staan er wel een paar en niet duur (als je nog niet eerder problemen met hem hebt gehad komt dat wel goed)
 
Pixl 15-3-2009 21:08 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
[...]




houd je grote bek eens dicht



weet jij uberhoud wel wat lassen is?

...

ik zou zelf nieuwe kappen halen. die zijn er zat te krijgen en niet eens zo duur


Volgens mij ben jij hier degene met een grote bek biatch.
Als je die barst gaat dichten zorg dan wel dat je aan de buitenkant èn de binnenkant die barst gaat dichten. dan is ie een heel stuk sterker
 
So fuckin' what!?
BigNose 15-3-2009 21:33 Print reply

Posts: 17
Bedankt voor de tips

Ik zou het dus als volgt kunnen doen met zowel de scheur als het gat?

1. Polyester reparatiesetje kopen (bij een bouwmarkt ofzo?)
2. Kappen goed schoonmaken en opschuren
3. Matten er achter maken en dicht plamuren
4. afwerken en schuren
5. in de primer zetten en spuiten
6. kappen weer monteren

Correct me if i wrong
Ben hier eigenlijk niet zo heel bekend mee maar ik denk dat het wel gaat lukken
 
Maup 15-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 4353
ik zou het zo doen ja, niet heel duur en toch aardig stevig als je het goed doet
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tombrom 15-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 15925
koop nou maar gewoon nieuwe

ben je goedkoper uit en minder gezeik
 

Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved