Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Resonantie NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 718 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55251 - Resonantie NSR
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 15-3-2009 19:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
warm of koud maakt geen verschil.
enige speling die je op de krukasvoelt is de c3 tollerantie

die krukaslagers zijn echt wel goed.
blokje draait ook 12000 toeren he..

setup is trouwens:
70 Malossi
18mm keihin, 4 kleps carbon membraan
opmaat gedraaide kop met o-ring.
foekema berekende opmaat uitlaat

ik had nog even een ander vliegwiel geprobeerd, maar ik houd het geluid.

nu kwam ik erachter dat als ik de brommer aanren met contact uit
het geluid komt zodra ik gas geef. en dan hoor je gewoon tik tik tik
gas dicht en het geluid is weg.

ik krijg het geluid niet op video ivm vervorming van geluid

Als jij die "C3-tolerantie" met je handen kan voelen zijn je lagers gaar.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mr200r 15-3-2009 19:43 Print reply
Posts: 5122
Die tolerancie van het lager is voelbaar ook bij nieuwe lagers.
Honda gebruikt bij krukassen geen C3 lagers.
Een c3 lager is voor andere doeleinde.
Omdat iedereen ze verkoopt worden ze ook gebruikt.

 
mr200r
erwinko 15-3-2009 20:13 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Als jij die "C3-tolerantie" met je handen kan voelen zijn je lagers gaar.


dat dacht ik dus ook, maar met de nieuwe lagers erop was het precies hetzelfde


maargoed het gaat nu dus over een tikkend geluid ipv resonantie..

vindt het echt appart dat hij bij 1500 a 2000 toeren aanrennen tikt bij gas geven.

ik neem morgen wel even een bitje mee om dop 17 op de boor te zetten en dan maar weer verder zoeken
 
NSR50 Rider 15-3-2009 21:52 Print reply

Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
staat je balans-as op tijd?

en een resonerend toerental is toch niet zo gek op een brommer?


 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
oke 15-3-2009 21:53 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Die tolerancie van het lager is voelbaar ook bij nieuwe lagers.
Honda gebruikt bij krukassen geen C3 lagers.
Een c3 lager is voor andere doeleinde.
Omdat iedereen ze verkoopt worden ze ook gebruikt.



wat voor lagers wil jij dan gebruiken,
 
mr200r 16-3-2009 0:47 Print reply
Posts: 5122
Lagers met hetzelfde nummer alleen zonder C3 erachter.
 
mr200r
Markjo 16-3-2009 11:43 Print reply

Posts: 1061
wat heb je precies uitgeshimt in je bak?
de assen horen een bepaalde speling te hebben meen ik. Een collega van me had toen ook de komplete bak geshimt en dat liep ook niet lekker. Na de shims eruit gehaald te hebben liep ie weer prima.

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
erwinko 16-3-2009 13:43 Print reply

Posts: 1012
de brommerboer vertelde idd dat vroeger altijd c2 lagers werden gebruikt.
omdat ik vroeg of het verstandig was c4 lagers te gebruiken.

ik had 1.4mm axiale speling op de secundaire as, die heb ik dus opgevuld

voor de rest heb ik tussen de tandwielen overal gewoon de originele ringetjes op de goede plek gebruikt.


 
Markjo 16-3-2009 13:50 Print reply

Posts: 1061
probeer die secundaire as maar eens zonder de vulringen, dat was precies de as waardoor het bij hem ook fout ging.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
erwinko 16-3-2009 15:29 Print reply

Posts: 1012
misschien dat hij dan iets soepeler schakelt (nu nog niet helemaal lekker idd) maar dit kan niet de oorzaak van het probleem zijn.

ik had het namelijk ook als de brommer in de versnelling stond met koppeling in
 
erwinko 17-3-2009 20:29 Print reply

Posts: 1012
ik ben evengoed maar gaan rijden.
hij rijdt voor de rest gewoon goed.

hier een filmpje van het geluid, niet helemaal duidelijk.
het is het geluid wat je hoort als je gas los laat en nee dat is niet gewoon het aanzuiggeluid uit de carb.
brommer is ook verzopen door warmdraaien op choke...

http://www.youtube.com/watch?v=Kn-aXFB7qrM

edit: heb trouwens geprobeert met de boormachine, maar dat ding is bijna niet vast te houden met die compressie en komt dus ook al niet lekker op toeren.

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 17-3-2009 om 20:31 uur.
 
Derbi-Olaf 17-3-2009 20:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik ben evengoed maar gaan rijden.
hij rijdt voor de rest gewoon goed.

hier een filmpje van het geluid, niet helemaal duidelijk.
het is het geluid wat je hoort als je gas los laat en nee dat is niet gewoon het aanzuiggeluid uit de carb.
brommer is ook verzopen door warmdraaien op choke...

http://www.youtube.com/watch?v=Kn-aXFB7qrM

edit: heb trouwens geprobeert met de boormachine, maar dat ding is bijna niet vast te houden met die compressie en komt dus ook al niet lekker op toeren.

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 17-3-2009 om 20:31 uur.

klinkt eigk alsof er ergens toch iets niet 100% vastgedraait zit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Menu2t 17-3-2009 20:47 Print reply

Posts: 2815
heb jij toevallig een rechter krukas keerring met bus? Ik heb wel eens meegemaakt dat deze bus inliep op het tandwiel van de koppeling waardoor er ook een soortgelijk raar geluid ontstond. Dit zou echter wel op moeten vallen wanneer je het spul uit elkaar haalt door de tand afdrukken op deze bus.

Hoe heb ik het toe opgelost? ik had de bus gewoon verkeerd om gemonteerd dus een nieuwe bus + goed monteren was voldoende
 
NSR Supersprint special!
Razor 17-3-2009 21:07 Print reply

Posts: 1554
ik heb verder weinig ervaring met honda maar ik waag ook dan even een gokje


Bij am6 heb je dat geluid ook wanneer je kickstart iets niet helemaal mee goed is. Dan loopt het aan en hoor je precies hetzelfde geluid.


En je zegt dat het geluid pas begint (met contact uit..) wanneer je je gas open trekt, en wanneer gas dicht het geluid verdwijnt..?

In dat opzicht zou het iets met carburateur moeten zijn..??
Kan het niet zo zijn dat er iets mis is met je carb? En dat wanneer je gas dicht hebt, het schuifje naar onderen gedrukt is en alles onder druk staat en niets speling kan hebben of trillen (door de veer...).
Maar wanneer je de schuif opheft dat er iets kan gaan trillen en dat raakt dan weer iets...
(naald? iets in of boven je schuif? of andere dingen...)
Of heb je carb al volledig nagekeken?

En heeft honda ook oliepomp?
Zo ja, dan kan er ook iets zijn met je oliepomp aangezien die die ook meer moet gaan doen wanneer je gas geeft.

succes er verder mee
 
blowdown en een powerband te koop!
erwinko 17-3-2009 21:25 Print reply

Posts: 1012
@ olaf, vandaar dat ik dacht dat het een resonantie is..

ik heb inderdaad een bus op de krukas, maar dit zit 100% goed.
ik heb ook de koppelingsdeksel eraf gehad en motor laten draaien. maar het geluid leek echt vanaf de andere kant te komen.

@ razor, je hoort het ook hoger in de toeren(draaiende motor)
alleen je hebt veel meer motorgeluid waardoor het minder opvalt

carburateur, membraan etc heb ik al gecheckt en valt niets aan te zien.
als je gas geeft krijg je natuurlijk ook een hogere compressie druk he.

kickstart is goed en de oliepomp is afgesloten (tandwiel eruit gehaald)
 

Dit topic is 2999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved