Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Resonantie NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55251 - Resonantie NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 15-3-2009 13:29 Print topicpost

Posts: 1012
Ik heb mijn nsr blok compleet gereviceerd.
overal nieuwe lagers, versnellingsbak uitgeshimt
krukaslager met loctite vastgezet in de passing

de cilinderkop is uitgedraait en een o-ring groef erin.

toen ik een flink stuk volgas reed liep hij warm op 12000 toeren, gelijk koppeling in etc.

die vegen heb ik opgepoetst en de boel weer gemonteerd.
maar ik bleef wat bijgeluiden houden.
paspennen in de cilinderkop gemaakt om perfect te kunnen centreren.
veel geprobeert met extra voetpakkingen (nu 2x 0.5 ipv de 1x 0.25mm pakking)
nieuw small-end lager erin gezet
gister blok uit elkaar gehaald en krukaslagers vervangen (was dus eigenlijk niets mis mee)

op de big-end is geen radiale speling te voelen

het geluid hoor je vooral als je met het gas speelt @ 4000 toeren. koppeling of versnelling in maakt niet uit.
met andere uitlaat ook niet

ik kan echt niks meer vinden en bedenken wat dat geluid kan maken

vandaar dat ik hier vraag of mensen nog een idee hebben??

 

Derbi-Olaf 15-3-2009 13:30 Print reply

Posts: 14999
je hebt het over een geluid, maar wat voor'n geluid?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Viertakt 15-3-2009 13:35 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
je hebt het over een geluid, maar wat voor'n geluid?


Hij zegt resoneren, dus het meetrillen van een bepaald voorwerp op een bepaald toerental, klinkt meestal als een brom of een ratel.
 
Viertakt uber alles.
erwinko 15-3-2009 13:35 Print reply

Posts: 1012
het klinkt als een resonantie..
 
Torque 15-3-2009 14:18 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
Ik heb mijn nsr blok compleet gereviceerd.
overal nieuwe lagers, versnellingsbak uitgeshimt
krukaslager met loctite vastgezet in de passing

de cilinderkop is uitgedraait en een o-ring groef erin.

toen ik een flink stuk volgas reed liep hij warm op 12000 toeren, gelijk koppeling in etc.

die vegen heb ik opgepoetst en de boel weer gemonteerd.
maar ik bleef wat bijgeluiden houden.
paspennen in de cilinderkop gemaakt om perfect te kunnen centreren.
veel geprobeert met extra voetpakkingen (nu 2x 0.5 ipv de 1x 0.25mm pakking)
nieuw small-end lager erin gezet
gister blok uit elkaar gehaald en krukaslagers vervangen (was dus eigenlijk niets mis mee)

op de big-end is geen radiale speling te voelen

het geluid hoor je vooral als je met het gas speelt @ 4000 toeren. koppeling of versnelling in maakt niet uit.
met andere uitlaat ook niet

ik kan echt niks meer vinden en bedenken wat dat geluid kan maken

vandaar dat ik hier vraag of mensen nog een idee hebben??



je zuiger/zuigerveren al gechekt?
 
gaat ie dat zeggen
Derbi-Olaf 15-3-2009 14:19 Print reply

Posts: 14999
blok goed gemonteerd? uitlaat goed vast (demper...)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
erwinko 15-3-2009 14:27 Print reply

Posts: 1012
zuiger ziet er op de warmloop veegjes na goed uit
zuigerveren hebben niet teveel speling in de groef

blok zit goed, ophangbeugels ook niet gescheurd oid.
andere uitlaat geprobeerd met zelfde probleem

geluid veranderd niet met warme/koude motor
het lijkt bij het vliegwiel in de buurt vandaan te komen.

ben ook al met stethoscoop aan het luisteren geweest maar niet het geluid kunnen vinden wat ik zoek
 
Derbi-Olaf 15-3-2009 14:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
zuiger ziet er op de warmloop veegjes na goed uit
zuigerveren hebben niet teveel speling in de groef

blok zit goed, ophangbeugels ook niet gescheurd oid.
andere uitlaat geprobeerd met zelfde probleem

geluid veranderd niet met warme/koude motor
het lijkt bij het vliegwiel in de buurt vandaan te komen.

ben ook al met stethoscoop aan het luisteren geweest maar niet het geluid kunnen vinden wat ik zoek

en je zuigerspeling is niet te groot?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Viertakt 15-3-2009 14:31 Print reply

Posts: 3586
Als je je cilinderkop er af hebt, loopt je krukas dan ook gewoon goed vrij?
 
Viertakt uber alles.
erwinko 15-3-2009 14:33 Print reply

Posts: 1012
cilinder is 300km oud.

krukas loopt mooi vrij ja

ik ga zometeen de koppelingsdeksel er wel afhalen en een andere koppeling proberen. misschien dat het krukastandwiel met de koppeling resoneerd


 
Sypie_Honda 15-3-2009 15:11 Print reply

Posts: 13830
slotspeling getjeckt? (gewoon voor de zekerheid)

je zuigerveren zelf heel goed nageken (evt met vergootglas) op beschadegingen door de warmloper?

ik denk dat je het bij de zuigerveren zoeken moet als het na de warmloper begonnen is.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
banus19 15-3-2009 16:38 Print reply

Posts: 425
staat je balans-as op tijd?

en een resonerend toerental is toch niet zo gek op een brommer?
 
Honda's are like: Rawr
mr200r 15-3-2009 17:07 Print reply
Posts: 5122
Zit het niet in je kuip,een los moertje dat ligt te vervelen
of ergens in het kontje?
Welke lagers heb je gebruikt voor de krukas?

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 15-3-2009 om 17:08 uur.
 
mr200r
erwinko 15-3-2009 17:50 Print reply

Posts: 1012
heb niks geen kappen erop op dit moment.
ook de tank niet..
alles ziet er gewoon goed uit in het blok.

de zuigerveren zijn niet echt beschadigd, hele lichte veeg
maar als de groeven niet ruim zijn kunnen ze ook niet zo tikken lijkt mij

op de krukas zitten NSK C3 lagers

ik heb de koppelingsdeksel eraf gehad, en gestart met een open blok.
maar daar was niks op aan te merken.
het zit echt aan de vliegwiel/voorkant.

ik zal nog ff proberen een filmpje te maken ter indicatie
 
mr200r 15-3-2009 18:31 Print reply
Posts: 5122
Rij hem eens warm en voel de vliegwiel speling eens.
Denk dat je daar moet zoeken.
Ik denk dat het de krukaslagers zijn(een c3 lager is een goed lager,maar hoort niet in een hondablok thuis).
Zeker niet bij de krukas,dat moeten gewone lagers zijn.
De maten die je hebt,maar dan zonder C3.

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 15-3-2009 om 19:07 uur.
 
mr200r
erwinko 15-3-2009 19:20 Print reply

Posts: 1012
warm of koud maakt geen verschil.
enige speling die je op de krukasvoelt is de c3 tollerantie

die krukaslagers zijn echt wel goed.
blokje draait ook 12000 toeren he..

setup is trouwens:
70 Malossi
18mm keihin, 4 kleps carbon membraan
opmaat gedraaide kop met o-ring.
foekema berekende opmaat uitlaat

ik had nog even een ander vliegwiel geprobeerd, maar ik houd het geluid.

nu kwam ik erachter dat als ik de brommer aanren met contact uit
het geluid komt zodra ik gas geef. en dan hoor je gewoon tik tik tik
gas dicht en het geluid is weg.

ik krijg het geluid niet op video ivm vervorming van geluid
 

Dit topic is 3002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved