Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvork & kroon platen vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 612 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55244 - Voorvork & kroon platen vervangen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 14-3-2009 22:22 Print topicpost

Posts: 1668
Hoi,

Ik heb net mijn nieuw voorvork en kroon platen voor mijn AF1 opgehaald.

Nou wil ik weten of daar een FAQ of zo voor is want ik heb nog nooit een complete voor vork en kroon platen vervangen.

En het moet wel goed gedaan worden want anders ga ik op me plaat.


Dus hoe moet ik dat doen?
Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 14-3-2009 om 22:23 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

bobboiten 14-3-2009 22:45 Print reply

Posts: 2771
Eerst zorgen dat je brommer blijft staan zonder voorvork. Dan zorgen dat je voldoende ruimte heb om de voorvork uit het frame te halen. Dan de nieuwe erin zetten. Kroonplaat erop (zeer strak natuurlijk) en dan weer laten zakken...
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
kenny77 14-3-2009 23:18 Print reply

Posts: 29286
wel ook even de balhoofd lagers afstellen op de juiste speling.
zo af stellen dat die makkelijk stuurt maar niet op en neer kan bewegen.
 
RS2Racer91 14-3-2009 23:33 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
wel ook even de balhoofd lagers afstellen op de juiste speling.
zo af stellen dat die makkelijk stuurt maar niet op en neer kan bewegen.

en dit na het rijden ff goed onderhouden en nakijken want die lagers moeten altijd ff op hun plek gaan zitten waardoor je ook weer speling kan krijgen
 
Malaguti RST 15-3-2009 0:53 Print reply

Posts: 1668
de balhoofd lagers zijn nieuw (3 maanden oud)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
grasmaaier89 15-3-2009 2:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
de balhoofd lagers zijn nieuw (3 maanden oud)



kan nog wel lang door zo te zien.
Maar zijn je lagers niet stroef/muurvast oid?

Ik zou gewoon je brommer op een "bok" (lees bierkrat of iets anders) zetten en rustig en zorgvuldig je voorvork demonteren. En daarna gelijk weer daarna in elkaar zetten, zodat je exacte gemonteerde versie hebt van een complete voorvork.


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Malaguti RST 19-3-2009 19:59 Print reply

Posts: 1668
Hoe duur is het om me oude linker voor vork poot te laten reviseren door een motorzaak of brommer zaak?

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
DerbiLimited08 19-3-2009 20:09 Print reply

Posts: 492
ik zou der langs gaan en vragen, of bellen ofzo
 
Malaguti RST 19-3-2009 20:11 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
ik zou der langs gaan en vragen, of bellen ofzo

Dat helpt echt niets hiero als ze al ooit eens de telefoon oppakken weigeren ze enige prijs te geven. (bij de meeste brom zaken hiero)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 19-3-2009 22:59 Print reply

Posts: 1668
Iemand?

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
mtx-motard 19-3-2009 23:16 Print reply

Posts: 14947
keering per set ong 15-20 euro

olie is 10 euro per set ongeveer

en dan werkloon van 30 min, is 20 euro

dus totaal, als het netjes gebeurd 40-50 euro. ligt een beetje aan het merk van de onderdelen/olie
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 19-3-2009 23:48 Print reply

Posts: 60390
je kan het ook zelf doen, klinkt eng om te doen, maar ik heb me USD vork vandaag ook binnen 10min uit elkaar gesloopt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Malaguti RST 19-3-2009 23:52 Print reply

Posts: 1668
Heb een diagram hiero van de vork en het ziet er best eng uit ben bang dat ik hem niet meer in elkaar krijgt. met al ze kleine kut deeltjes.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Royal Club 19-3-2009 23:56 Print reply

Posts: 60390
valt echt dik mee, was ik ook bang voor.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nipo_5 20-3-2009 11:54 Print reply
Posts: 193
Gewoon zelf sleutelen en anders laten doen, koste mij 80 euro voor 2 poten, daarna waren ze alsnog lek als een zeef dus heb d'r nu zelf maar 2 nieuwe binnenpoten ingezet want bij de bromboer kunnen ze niets...
 
Joel_koningslust 20-3-2009 12:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Gewoon zelf sleutelen en anders laten doen, koste mij 80 euro voor 2 poten, daarna waren ze alsnog lek als een zeef dus heb d'r nu zelf maar 2 nieuwe binnenpoten ingezet want bij de bromboer kunnen ze niets...


dat jij een verkeerde bromboer hebt wil niet zeggen dat het overal zo is

hier kost het geloof ik zon 50euro

maar zelf doen is ook goed te doen. op je exploded vieuw staan ook dingen uit elkaar die helemaal niet uit elkaar hoeven
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 1673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved