Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer zuipt als de ziekte

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55243 - brommer zuipt als de ziekte
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Garciyano 14-3-2009 21:43 Print topicpost

Posts: 616
Ejj,

't valt me de laatste tijd op dat me drd racing, hardstikke onzuinig is ik mag nu al weer tanken en ik heb er nu ong. 80km. op 1 tank gereden en het is een 7ltr. tank dus dit betekend dat ik 1 op 11 rij

't is net of ik in een tank rij man

wat kan de oorzaak wezen?

setup:
50cc org.
17,5mm. carb. (orgineel ma k ga morgen kijken of die ontgrenst is door vorige eigenaar, anders is het dus en 14mm.)
org. uitlaat ontgrenst
twv. 13 - 53
luchtfilter ontgrenst

wie kan mij helpen want ik heb het geld niet op me rug groeien

Mvg.

edit:/ ketting hangt slap, k wou afgelopen donderdag spannen maar hij staat al op 't uiterste dus ik ga hem morgen na het bekijken van me carb. inkorten.

maar het kan toch niet zijn dat als me ketting slap hangt hij op eens als een tank gaat rijden? (2,5 a 3 cm. spelling ketting)

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 14-3-2009 om 21:45 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||

brommerloos91 14-3-2009 21:48 Print reply

Posts: 196
miss je tank lek of de benzineleidingen lek
 
goeiedag met schaaf
Streethonda 14-3-2009 21:52 Print reply

Posts: 2114
schakelen bij hoge toerentallen? trek hem minder hard door en rij in een hoge versnelling 50, scheelt een hoop.
 
Garciyano 14-3-2009 21:54 Print reply

Posts: 616
ma dat is 't 'm juist als ik onze schuur in loop waar die staat dan ruik ik een best sterke benzine lucht maar dan kijk ik onder me brommer maar er ligt geen plas oid

k snap er echt niks van, volgens mij heb ik een undercover leopard 2a6 gekocht of zo :P

ma het is sinds 2 keer tanken, daarvoor reed ik makkelijk 120km. op 1 tank en dan was me tank nog niet helemaal leeg als ik ging tanken k denk dat er dan nog rond de 1 liter in me tank aanwezig was.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Malaguti RST 14-3-2009 21:54 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
schakelen bij hoge toerentallen? trek hem minder hard door en rij in een hoge versnelling 50, scheelt een hoop.

Dat kan nooit zo veel verschil maken 1 op 11 is achterlijk veel.

Ik rij zo een 1 op 30 en als ik rustig rij 1 op 35.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Garciyano 14-3-2009 21:55 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
schakelen bij hoge toerentallen? trek hem minder hard door en rij in een hoge versnelling 50, scheelt een hoop.


ja dat doe ik wel veel ja ik trek hem in elke versnelling de toeren in. vind k juist mooi

ma dat deed ik daarvoor ook al

 
Senda DRD RACING 07 ||
koetjeboe91 14-3-2009 21:56 Print reply

Posts: 2096
het is net zoals een auto hoe eerder je verandert van een versnelling in lage toeren dus hoe lager het verbruik
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
rens tzr 14-3-2009 21:56 Print reply
Posts: 244
een leopard tank rijd 3 op 1
 
Derbi GPR Roy 14-3-2009 21:57 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
ma dat is 't 'm juist als ik onze schuur in loop waar die staat dan ruik ik een best sterke benzine lucht maar dan kijk ik onder me brommer maar er ligt geen plas oid

k snap er echt niks van, volgens mij heb ik een undercover leopard 2a6 gekocht of zo :P

ma het is sinds 2 keer tanken, daarvoor reed ik makkelijk 120km. op 1 tank en dan was me tank nog niet helemaal leeg als ik ging tanken k denk dat er dan nog rond de 1 liter in me tank aanwezig was.


benzine verdampt dus kan best dat je geen plas ziet. kijk eens bij je brommer zelf of de benzineslangetjes niet nat zijn. of er bij de carb en tank geen benzine lekt oid.
 
Mikf 14-3-2009 22:01 Print reply

Posts: 1295
Hmmm 1 op 11 is wel erg veel. Als ik ff flink ga gassen in het bos rij ik ook 1 op 11, maar dat is met 80cc en 21mm..

Zijn je pakkingen nog wel goed van je carb? Kijk eens of je vlotterbak misschien een beetje vochtig is aan de buitenkant.
 
Garciyano 14-3-2009 22:03 Print reply

Posts: 616
ok k loop ff naar buiten en kijk k ff bij me brommer of slangetjes/ vlotterbank in orde zijn brb

Edit/: ben ik weer, nou ik heb alles gecheckd slangetjes zijn droog en zitten goed op me carburateur, maar m'n vlotterbank was van de buitenkant wel een beetje vochtig, een beetje maar en dat rook naar benzine.

voor de rest was alles netjes droog.
morgen haal ik me carburateur er onder vandaan om te kijken of dat plaatje er nog in zit (begrenzer).

en me ketting haal ik er ondervandaan om in te korten alleen k heb geen ketting pons hoe kan ik dit het best doen kopje van ketting pinnetje afslijpen en dan met een schroevendraaier er op los slaan?

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 14-3-2009 om 22:15 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
brommerloos91 14-3-2009 22:48 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
ok k loop ff naar buiten en kijk k ff bij me brommer of slangetjes/ vlotterbank in orde zijn brb

Edit/: ben ik weer, nou ik heb alles gecheckd slangetjes zijn droog en zitten goed op me carburateur, maar m'n vlotterbank was van de buitenkant wel een beetje vochtig, een beetje maar en dat rook naar benzine.

voor de rest was alles netjes droog.
morgen haal ik me carburateur er onder vandaan om te kijken of dat plaatje er nog in zit (begrenzer).

en me ketting haal ik er ondervandaan om in te korten alleen k heb geen ketting pons hoe kan ik dit het best doen kopje van ketting pinnetje afslijpen en dan met een schroevendraaier er op los slaan?

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 14-3-2009 om 22:15 uur.


ketting pons kost niet duur

Dit bericht is gewijzigd door tsx-debieltje op 14-3-2009 om 22:48 uur.
 
goeiedag met schaaf
thunderbird - Forum en Sales Moderator 14-3-2009 22:51 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-debieltje
[...]


ketting pons kost niet duur

Dit bericht is gewijzigd door tsx-debieltje op 14-3-2009 om 22:48 uur.

kost niet veel of is niet duur..

zelf gebruik ik trouwens nooit een kettingpons, ik slijp gewoon met de dremel de kopjes eraf aan beide kanten en dan sla je de pin er zo uit.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Garciyano 14-3-2009 23:12 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

kost niet veel of is niet duur..

zelf gebruik ik trouwens nooit een kettingpons, ik slijp gewoon met de dremel de kopjes eraf aan beide kanten en dan sla je de pin er zo uit.


ok, ja k had al wat rond gezocht k denk dat k 't met een slijptol ga doen want een kettingpons heb ik wel maar is alleen voor de fiets helaas.

ma als me ketting weer strak staat, dan kan die toch niet opeens weer normaal gaan verbruiken? of heeft een slappe ketting echt zo veel inpakt op het verbruik?
 
Senda DRD RACING 07 ||
thunderbird - Forum en Sales Moderator 14-3-2009 23:23 Print reply

Posts: 7728
nee
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
RS2Racer91 14-3-2009 23:30 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]


ok, ja k had al wat rond gezocht k denk dat k 't met een slijptol ga doen want een kettingpons heb ik wel maar is alleen voor de fiets helaas.

ma als me ketting weer strak staat, dan kan die toch niet opeens weer normaal gaan verbruiken? of heeft een slappe ketting echt zo veel inpakt op het verbruik?

ik denk dat die vlotterbak het probleem is, kijk ook is op je vlotter wel goed afsluit ander blijft ie gewoon leeglopen via je overloop
 

Dit topic is 3759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved