Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Overstroomleiding Carburateur?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55231 - Overstroomleiding Carburateur?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maeddy 13-3-2009 22:39 Print topicpost

Posts: 1059
Beste mensen,

Mijn brommmer lekte een klein beetje benzine. Na wat onderzoek bleek dat het een leiding was onder aan de vlotterkamer. Dit is volgens mij de overstroomleiding.
Wat dus mijn vraag is: Hoort dat ding naar beneden te hangen, of moet hij omhoog? En als hij naar beneden zou moeten hangen, waarom lekt hij dan nu benzine?

Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

RAYMONDDDD 13-3-2009 22:41 Print reply

Posts: 1299
hoort naar beneden te hangen ja en er zit waarschijnlijk een vuiltje in je sproeier.. heb ik ook is gehad!
 
Maeddy 13-3-2009 22:43 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
hoort naar beneden te hangen ja en er zit waarschijnlijk een vuiltje in je sproeier.. heb ik ook is gehad!


Er zit geen vuiltje in de sproeier, want deze heb ik namelijk ook vervangen. Mijn uitlaat wordt nog verder ontgrenst, en de dealer zei dat er sproeier 120 in moest. Deze is perfect schoon, dat heb ik nog gecontroleerd. Wat zijn nog meer mogelijke oorzaken?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
koetjeboe91 13-3-2009 23:00 Print reply

Posts: 2096
vlotternaald kan vast zitten maar loop toch je sproeier even na samen met je vlotter een voor je de sproeier aandraait met de schoefendraaier even je schoefendraaier schoonmaken
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Fabio 13-3-2009 23:49 Print reply

Posts: 1737
Hij hoort gewoon naar beneden te hangen. Wanneer je carb niet wordt afgesloten zal de benzine blijven stromen. In plaats dat het op je blokt komt, langs je uitlaat met alle gevaarlijke gevolgen van dien wordt het afgevoerd richting de weg. Het overstromen wordt veroorzaakt door een niet goed afsluitende vlotternaald. Dit kan komen door een vuiltje. Het vuil zit dan net op de rand waar de vlotternaald in valt. Een andere oorzaak is een versleten vlotternaald. Deze zijn vaak van rubber en dat wordt op den duur te hard om goed af te sluiten. Als ze van messing zijn, dan ontstaat er na verloop van tijd een mooie rand in. Ook dit veroorzaakt een niet afsluitende vlotterkamer. Als laatst kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde afstelling van de vlotter. Het afsluitniveau ligt dan hoger dan de overloop.

Mogelijke oplossingen:

- Goed schoonmaken van het inlaatkanaal. Ik bedoel daar mee het pijpje waar de benzine de carb in stroomt.
- Nieuwe vlotternaald.
- Vlotter bijbuigen. Vaak alleen mogelijk bij de metalen vlotters.
 
suzuki rm 14-3-2009 13:19 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Hij hoort gewoon naar beneden te hangen. Wanneer je carb niet wordt afgesloten zal de benzine blijven stromen. In plaats dat het op je blokt komt, langs je uitlaat met alle gevaarlijke gevolgen van dien wordt het afgevoerd richting de weg. Het overstromen wordt veroorzaakt door een niet goed afsluitende vlotternaald. Dit kan komen door een vuiltje. Het vuil zit dan net op de rand waar de vlotternaald in valt. Een andere oorzaak is een versleten vlotternaald. Deze zijn vaak van rubber en dat wordt op den duur te hard om goed af te sluiten. Als ze van messing zijn, dan ontstaat er na verloop van tijd een mooie rand in. Ook dit veroorzaakt een niet afsluitende vlotterkamer. Als laatst kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde afstelling van de vlotter. Het afsluitniveau ligt dan hoger dan de overloop.

Mogelijke oplossingen:

- Goed schoonmaken van het inlaatkanaal. Ik bedoel daar mee het pijpje waar de benzine de carb in stroomt.
- Nieuwe vlotternaald.
- Vlotter bijbuigen. Vaak alleen mogelijk bij de metalen vlotters.


helemaal mee eens

edit thunderbird; zulke opmerkingen zijn niet nodig..


Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 14-3-2009 om 15:57 uur.
 
markhispania3 14-3-2009 14:09 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Er zit geen vuiltje in de sproeier, want deze heb ik namelijk ook vervangen. Mijn uitlaat wordt nog verder ontgrenst, en de dealer zei dat er sproeier 120 in moest. Deze is perfect schoon, dat heb ik nog gecontroleerd. Wat zijn nog meer mogelijke oorzaken?


de bromboer kan niet zomaar zeggen welke sproeier erin moet. en 120 voor een half ontgrensde tzr is veel te groot.
 
banus19 15-3-2009 11:46 Print reply

Posts: 425
een laag vuil in je carb, had ik ook, allemaal roest uit m'n tank. heb er een filter tussen gezet.
 
Honda's are like: Rawr
Maeddy 15-3-2009 12:17 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Hij hoort gewoon naar beneden te hangen. Wanneer je carb niet wordt afgesloten zal de benzine blijven stromen. In plaats dat het op je blokt komt, langs je uitlaat met alle gevaarlijke gevolgen van dien wordt het afgevoerd richting de weg. Het overstromen wordt veroorzaakt door een niet goed afsluitende vlotternaald. Dit kan komen door een vuiltje. Het vuil zit dan net op de rand waar de vlotternaald in valt. Een andere oorzaak is een versleten vlotternaald. Deze zijn vaak van rubber en dat wordt op den duur te hard om goed af te sluiten. Als ze van messing zijn, dan ontstaat er na verloop van tijd een mooie rand in. Ook dit veroorzaakt een niet afsluitende vlotterkamer. Als laatst kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde afstelling van de vlotter. Het afsluitniveau ligt dan hoger dan de overloop.

Mogelijke oplossingen:

- Goed schoonmaken van het inlaatkanaal. Ik bedoel daar mee het pijpje waar de benzine de carb in stroomt.
- Nieuwe vlotternaald.
- Vlotter bijbuigen. Vaak alleen mogelijk bij de metalen vlotters.


Mijn hele carburateur is perfect schoongemaakt, en mijn vlotternaalt schijnt ook gewoon te werken. De vlotterk bijbuigen gaat niet, aangezien deze van plastic is.
Momenteel kan ik nog niet rijden, aangezien de uitlaat nog bij de dealer ligt. Ik zal in de loop van de tijd wel uitvinden of hij het goed gaat doen of niet.

Wat trouwens wel opviel was dat de kabelchoke nog nooit gewerkt heeft. Deze zat zo vast als de spreekwoordelijke dikke stront in een terechter. Deze doet het nu wel weer goed. Kan dit misschien ook meehelpen aan het probleem?

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Maeddy 15-3-2009 12:19 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


de bromboer kan niet zomaar zeggen welke sproeier erin moet. en 120 voor een half ontgrensde tzr is veel te groot.


Terwijl hij half ontgrenst was, zat er een 116 in. De bougie was dan ook knetter zwart! 120 voor totaal ontgrenst lijkt mij wel (een beetje) aannemelijk, maar als ik mijn uitlaat terug heb zal het wel aan het licht komen of dit de goeie sproeier is of niet.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 1755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved