Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wazige cdi oid?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55226 - wazige cdi oid?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

von hirkebosj 13-3-2009 18:59 Print topicpost

Posts: 271
hallo leden,
hier ben ik weer met mijn probleempje
het probleem is namelijk dat de brommer heel erg stottert van de 6 tot 8000 toeren, maar houdt constant in.
het ligt niet aan de afstelling, want hier heb ik al vanalles mee geprobeerd
cdi is al meerdere keren vervangen, maar baatte niks (onbegrensd zeiden ze) (kwam maximaal tot 5000 toeren!)
nu heb ik mijn oude cdi maar weer erin zitten, en deze stottert dus, maar trekt wel door tot 13K
de bobine is vervangen, bougiekabel,dop en bougie zelf ook.
weten jullie verder nog wat het kan zijn?

gr kevin
 

Menu2t 13-3-2009 19:17 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: von hirkebosj
hallo leden,
hier ben ik weer met mijn probleempje
het probleem is namelijk dat de brommer heel erg stottert van de 6 tot 8000 toeren, maar houdt constant in.
het ligt niet aan de afstelling, want hier heb ik al vanalles mee geprobeerd
cdi is al meerdere keren vervangen, maar baatte niks (onbegrensd zeiden ze) (kwam maximaal tot 5000 toeren!)
nu heb ik mijn oude cdi maar weer erin zitten, en deze stottert dus, maar trekt wel door tot 13K
de bobine is vervangen, bougiekabel,dop en bougie zelf ook.
weten jullie verder nog wat het kan zijn?

gr kevin



Naast valse lucht ( ik ga ervanuit dat dit het niet is en dat je hier zelf al wel naar gekeken hebt ), Blijft er nog maar 1 deel van je ontseking over hea? En dat is de ontsteking zelf. Misschien is die verschoven of zijn je spoelen gewoon verrot. Even een andere proberen dus?
 
NSR Supersprint special!
von hirkebosj 13-3-2009 20:17 Print reply

Posts: 271
nee het is niet valse lucht
waarom zou hij met een andere cdi dan niet boven de 5k meer uit kunnen komen en met deze "oude" cdi wel? dat vraag ik me af

welke maat is de moer op je vliegwiel eigenlijk bij een nsr?
kun je hem los halen met maat 17?
en welke draad zit hier op

gr kevin
 
Menu2t 13-3-2009 20:21 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: von hirkebosj
nee het is niet valse lucht
waarom zou hij met een andere cdi dan niet boven de 5k meer uit kunnen komen en met deze "oude" cdi wel? dat vraag ik me af

welke maat is de moer op je vliegwiel eigenlijk bij een nsr?
kun je hem los halen met maat 17?
en welke draad zit hier op

gr kevin



Is gewoon los te halen met dop 17 inderdaad, moet je alleen wel iets hebben om je krukas stil te houden. Een zuigerstop kopen of zelf een vliegwielstop beunen. Zit normaal draad op de moer, in het vliegwel zelf zit echter links draad en hier zul je dan ook een vliegwieltrekker voor nodig hebben.
 
NSR Supersprint special!
Johann 13-3-2009 20:25 Print reply

Posts: 1273
Die problemen die jij zegt heb ik ook wel eens gehad, klinkt raar maar bij mij was er troep uit de demper in de expansiepijp geschoven en bij het gas geven sloot hij het gat van de eindpijp af.

Daar ben ik achter gekomen toen ik de pijp ging schudden en iets hoorde schuiven, probeer dat eens misschien is dat het.
 
der Chef 13-3-2009 20:35 Print reply

Posts: 3265
ik heb op het moment hetzelfde probleem,
mijn mtx-sh loopt goed met de cdi van mn mtx-ot & mn ot ook

de mtx-sh loopt slecht met zn eigen cdi, en met een nieuwe imitatie cdi
de mtx-ot loopt ook slecht met de mtx-sh cdi, en met de nieuwe imitatie

conclussie? ik heb er een originele honda cdi bijgekocht & probleem opglost
 
von hirkebosj 14-3-2009 7:26 Print reply

Posts: 271
@richard
de cdi heeft het in het begin wel altijd goed gedaa, het is pas erna gekomen.
ook zat er eerst een begrenzer op, die is er nu af gehaald.
die is er nu volledig uit, dus die zal niet meer storen in het ontstekings circuit
misschien nog ideeen?
 
Derbi-Olaf 14-3-2009 8:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: von hirkebosj
@richard
de cdi heeft het in het begin wel altijd goed gedaa, het is pas erna gekomen.
ook zat er eerst een begrenzer op, die is er nu af gehaald.
die is er nu volledig uit, dus die zal niet meer storen in het ontstekings circuit
misschien nog ideeen?

Je hebt vanalles met je afstelling geprobeert, maar heb je ook je gasnaald eens omlaag gezet ? (clipje omhoog.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
von hirkebosj 14-3-2009 21:18 Print reply

Posts: 271
jep zeker al geprobeerd
sproeier, gasnaald, luchtschroef.. alles

maar zit er nog een weestand tussen de kabel tussen de cdi en het contactslot?
omdat ik nu een onbegrensde cdi heb gehaald, maar niet boven de 5000 toeren uit komt.
maar toen ik de begrenzer er tussen hield, ging dat wel.
en een begrenzer werkt met weerstanden die naar de massa koppelt bij een aantal rpm toch?
 
von hirkebosj 14-3-2009 23:00 Print reply

Posts: 271
iemand?
 

Dit topic is 660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved