Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Skyteam Monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55213 - Skyteam Monkey
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

michiel-vz 13-3-2009 23:39 Print reply

Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Weet je dat zeker?

Bij mijn PBR gaat die dikke slang naar een zwart doosje, die op de carburateur zit aangesloten..
Zit bij jou waarschijnlijk onder de tank verstopt

Gewoon het slangetje wat aan de rechterkant aan je carburateur zit(is er maar 1 tje ) lostrekken en er een klein stukje slang opzetten met een m6 boutje erin, dan is ie luchtdicht.

Bij de uitlaat kan je het met een m12 boutje doen
Is ie gelijk een stuk stiller

Hm, daar heb ik nog niet overnagedacht en dat zou best wel eens kunnen.

Wanneer kun je zeggen dat je je blok 'ingereden hebt'? Heb momenteel 70 km op de teller staan.
 
4takker 13-3-2009 23:40 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
[...]


Zou best kunnen, maar aangezien mijn toerenteller pas bij 10000 toeren het rood ingaat...
Mag ie dat best draaien als ie lekker warm is.

+ Skyteam heeft een gelagerde nokkenas die standaard ook vrij snel is
(houd er maar eens een R20 nokkenas naast, vrijwel dezelfde timing...)




de nokken van een takegawa zijn veel voller dan een orgineel honda een singa nokken as ken ik niet

er zit wel verschil in de sproeiers
mijn pa heeft van de week geprobeerd een sproeier voor een 4t brommeer te haalen maar toen haden ze niets op een bing sproier die in de buurd komt maar die past niet
ik ben een half uurtje later bij de zelfde brommer boer geweest om de de zelfde sproeier te haalen ik had gezecht dat een kymco sproeier paste en ik kom thuis met de juiste sproeier die mijn pa niet kreeg


ik weet niet of het te vergelijken hier een foto van 2 nokkenassen kijk even naar de geheele nok en de plaatsing van de nokken
links takegawa s35 superhead nokkenas
rechts orgineel honda gelagerde nokken as uit een 12volt blok (nt)



10000 toeren is wel veel hoor dat zullen je kleppen maar moelijk bij kunnen beenen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 13-3-2009 23:42 Print reply

Posts: 2395
ik zou bij 200 km wat meer door gaan rijden maar nog niet geheele stukken volgas bij 500 is hij goed in gereden

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
fordrwd4ever 13-3-2009 23:46 Print reply
Posts: 107
Dat is nog niet zoveel.

Ik heb me 500 km kunnen inhouden(= 2 weken woon/werk)
Toen heb ik dus die busjes uit het spruitstuk gehaald en die slangen afgedopt.

Hij gaat dan niet alleen een stuk harder, maar loopt ook een stuk zuiniger.

Ik rijd dus lange afstanden, ongeveer 3/4 gas (= 80km/u op de teller) en verbruik tussen de 1:50 en de 1:60.

Jij zal iets minder hard gaan omdat je kleinere wielen hebt, maar tussen de 65 en 70 moet haalbaar zijn.

Rijd hem eerst maar in, voordat je gaat sleutelen
 
Idiot outside, but why?
michiel-vz 13-3-2009 23:50 Print reply

Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever


Rijd hem eerst maar in, voordat je gaat sleutelen

Dat zal ik doen, toch maak ik me wel wat zorgen nu er gezegd wordt nog niet voluit te gaan op lange stukken want dat heb ik al een paar keer gedaan..
 
fordrwd4ever 13-3-2009 23:53 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]

ik weet niet of het te vergelijken hier een foto van 2 nokkenassen kijk even naar de geheele nok en de plaatsing van de nokken
links takegawa s35 superhead nokkenas
rechts orgineel honda gelagerde nokken as uit een 12volt blok (nt)
afbeelding




Ik heb ze naast elkaar gehad, omdat ik een dacht dat er een slome nokkenas inzat.

De standaard nokkenas is vrijwel hetzelfde als de R20 van takegawa.
Ik vond het al raar dat ie bij de 6000 toeren ineens begon te trekken, tot de 10000 toeren.

Dus snelle nokkenassen is zonde van het geld.

Het zijn trouwens kopietjes van de Honda NT koppen, alleen met 2 even grote lagers, die even groot zijn als de glijlagers in de OT kopjes.

Dus kleine klepjes, met hele sterke klepveren
 
Idiot outside, but why?
4takker 14-3-2009 0:05 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
[...]


Ik heb ze naast elkaar gehad, omdat ik een dacht dat er een slome nokkenas inzat.

De standaard nokkenas is vrijwel hetzelfde als de R20 van takegawa.
Ik vond het al raar dat ie bij de 6000 toeren ineens begon te trekken, tot de 10000 toeren.

Dus snelle nokkenassen is zonde van het geld.

Het zijn trouwens kopietjes van de Honda NT koppen, alleen met 2 even grote lagers, die even groot zijn als de glijlagers in de OT kopjes.

Dus kleine klepjes, met hele sterke klepveren


als het een copie is van de honda 12 volt dan weet ik niet wat voor nokken as je al r20 zijnde heb gekocht
in vergelijking met een honda 12 volt nokkenas is een takegawa r20 duidelijk anders en dat merk je ook goed in prestatie's
ik ben van een org honda 12 volt naar een takegawa r20 gegaan
het verschil bij ongeveer 50 km/ begint hij pas te leven
dat is met 50cc 12mm carb orgineele uitlaat en ontsteking a;een een ander lucht vilter dan gaat hij door tot de kleppen zweven @ 65 /70 km/h dat is op een orgineel 12volt blok van honda


en als je 50cc hebt dan is 80 wel erg hard hoor ik heb zelden gehoord dat zoon blok zo hard gaat
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
fordrwd4ever 14-3-2009 0:12 Print reply
Posts: 107
Nou, ik heb er nu een ZongCheng 50cc blokje onder gelegd, die heeft wel grote kleppen en inlaatkanalen(en geen elektrische starter die vermogen vreet).
Dat scheelt een hele hoop in trekkracht.

Ik kan de auto`s op de provinciale weg waar ik langs rijd gewoon bijhouden

Grootste verschil is nu de tandwiel verhouding, die is standaard 13:42 en nu 16:42

p.s. loopt dus niet eens zoveel langzamer als een 125cc blokje(al duurt het wel ff voordat ik op gang ben...)

+ ik vind het een sport om zo hard mogelijk met een 49cc blokje te gaan.
Nu alleen nog een innerrotor ontsteking erop zetten, zodat ie nog wat sneller optrekt.

Al is er bij de mijne zo onderhand niet veel standaard meer...


Dit bericht is gewijzigd door fordrwd4ever op 14-3-2009 om 0:16 uur.
 
Idiot outside, but why?
4takker 14-3-2009 0:29 Print reply

Posts: 2395
ik rij 16/43 met een top van 65/70 dan beginnen de kleppen te zweven
ik moet nog een keer klepveeren van een ot70 kop er in zetten en een cdi van een honda vision op zetten dan zou die van mij ook de 80 moeten haalen hier zit ook een elecktronische starter op

dan ben ik ook meer een persoon 50 rijden met zo min mogelijk toeren

tot die tijfd rij ik lekker rond op mij 70cc cs50 en de andere zooi
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
-Tom- 14-3-2009 9:18 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


als het een copie is van de honda 12 volt dan weet ik niet wat voor nokken as je al r20 zijnde heb gekocht
in vergelijking met een honda 12 volt nokkenas is een takegawa r20 duidelijk anders en dat merk je ook goed in prestatie's
ik ben van een org honda 12 volt naar een takegawa r20 gegaan
het verschil bij ongeveer 50 km/ begint hij pas te leven
dat is met 50cc 12mm carb orgineele uitlaat en ontsteking a;een een ander lucht vilter dan gaat hij door tot de kleppen zweven @ 65 /70 km/h dat is op een orgineel 12volt blok van honda


en als je 50cc hebt dan is 80 wel erg hard hoor ik heb zelden gehoord dat zoon blok zo hard gaat

Honda SS50 5-bak motorfiets loopt anders gewoon 85 km/h. Honda CB50 draait ook zo'n 12.000 rpm ofzo, vrijwel standaard.
Mijn skyteam dax loopt alleen onbegrenst (dus ringen uit het spruitstuk), een andere uitlaat (alhoewel dat niks helpt) en 3 van die pijpjes uit het luchtfilter gehaald, iets van 68 km/h op de GPS. Gewoon 50cc en de originele vertanding, en 12mm carb

 
FTS Member
4takker 14-3-2009 10:11 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Honda SS50 5-bak motorfiets loopt anders gewoon 85 km/h. Honda CB50 draait ook zo'n 12.000 rpm ofzo, vrijwel standaard.
Mijn skyteam dax loopt alleen onbegrenst (dus ringen uit het spruitstuk), een andere uitlaat (alhoewel dat niks helpt) en 3 van die pijpjes uit het luchtfilter gehaald, iets van 68 km/h op de GPS. Gewoon 50cc en de originele vertanding, en 12mm carb



staat die snelhijd van de ss50 5bak in boeken of rijd die dat echt
als die snelheid in de boeken staat is het onder ideaale omstandig heden
een honda cs50 zou orgineel 80 moeten lopen ik had die van mij orgineel maar ik haalde de 80 niet ik had zelfs een snelle nokken as er in en ik haalde de 65 met moeite

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
michiel-vz 15-3-2009 11:16 Print reply

Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
De standaard uitlaat is goed genoeg

gewoon even je spruitstuk erafhalen en de 2 aluminium busjes die erin geperst zitten eruithalen.

Dan een 5 maten grotere hoofdsproeier erin(de standaard sproeier is namelijk te klein...)



Om nog even terug te komen op het ontgrenzen, ik heb na het verwijderen van die busjes uit t spruitstuk 5 maten grotere hoofdsproeier nodig. Iemand een idee welke maat dit dan wordt?
 
Viertakt 15-3-2009 11:19 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]



als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...

mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is


Mijn CB beukt hem makkelijk naar de 10 duizend toeren, al 10k kilometer lang zonder een grote beurt daartussen, ligt er maar net aan hoe lang je slag is, een SS heeft uit m'n hoofd een langere slag dan een CB50.

heeft er verder niets mee te maken of het 2 of 4takt is.
 
Viertakt uber alles.
fordrwd4ever 15-3-2009 12:36 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michiel-vz
[...]


Om nog even terug te komen op het ontgrenzen, ik heb na het verwijderen van die busjes uit t spruitstuk 5 maten grotere hoofdsproeier nodig. Iemand een idee welke maat dit dan wordt?



Er zit standaard een sproeier maatje 65 in.
Ik heb er een 72 inzitten en die is perfekt, mooie lichtbruine bougie.
en ze zijn inderdaad hetzelfde als die van een Kymco en alle andere 4 takt scooters

De busjes krijg je er het makkelijkste uit door er gewoon M8 in te tappen , dan boutje erin en je trekt ze er zo uit.


 
Idiot outside, but why?
michiel-vz 15-3-2009 23:03 Print reply

Posts: 101
Ik heb na goed zoeken toch echt geen aansluiting van het doosje naar mn carb kunnen vinden, ik haal het er dus maar af en zie wel wat er gebeurd.

Verder moet ik steeds bij het starten (maakt niet uit of de motor warm is) de choke gebruiken en een bepaalde stand zoeken van de choke waarin de motor wel wilt starten. wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe moet dit verholpen worden?
 

Dit topic is 13387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved