Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Skyteam Monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55213 - Skyteam Monkey
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 13386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

michiel-vz 12-3-2009 22:48 Print topicpost

Posts: 101
Allereerst, ik open dit topic omdat de andere topics betreffende Monkey's al redelijk oud zijn.
-------

Hallo,
Ik heb sinds kort een Skyteam Monkey gekocht (nieuw). Nu had ik daar een aantal vragen over en hoop dat sommige beantwoord kunnen worden.

- Aan het begin van de uitlaat (daar waar hij de cilinder uitkomt) zit bij mij een slang bevestigt die naar een soort tonnentje in het frame achter het stuur leidt maar verder nergens aan bevestigt is. Heeft iemand een idee waar deze voor dient?

- De monkey loopt nu ongeveer 50 km/h. Waar is hij precies op begrensd en wat moet daarvoor vervangen worden?

Ik hoop dat ik een beetje verder geholpen kan worden hier.

Alvast bedankt
 

4takker 12-3-2009 23:11 Print reply

Posts: 2395
die zooi aan de uitlaat is overbodige troep kan er gewoon af gesloopt worden

50 dan loopt hij al redelijk door
met een beetje moeite kan je er 60 uit haalen
ik zou er gewoon een andere uitlaat onder hangen en een open luchtfilter dan haalt hij de 60

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
fordrwd4ever 13-3-2009 11:49 Print reply
Posts: 107
De standaard uitlaat is goed genoeg

gewoon even je spruitstuk erafhalen en de 2 aluminium busjes die erin geperst zitten eruithalen.

Dan een 5 maten grotere hoofdsproeier erin(de standaard sproeier is namelijk te klein...)

En een 1 tandje groter voortandwiel kan ook geen kwaad,omdat hij nu makkelijk 10000 toeren in elke versnelling haalt

Dat egr spul kan je gewoon afdoppen(plug ook gelijk het slangetje wat van je carburateur komt netjes af, anders gaat ie daar valse lucht trekken)
 
Idiot outside, but why?
michiel-vz 13-3-2009 22:58 Print reply

Posts: 101
Oké, ik snap alleen nog steeds niet waar voor die slang oorspronkelijk dient? En wat bedoel je met het slangetje van de carburateur want die slang van me uitlaat is niet aan de carburateur o.i.d. bevestigt.

Waar zou ik die sproeier kunnen kopen? Dankje
 
DTbakbrommer 13-3-2009 23:07 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
De standaard uitlaat is goed genoeg

gewoon even je spruitstuk erafhalen en de 2 aluminium busjes die erin geperst zitten eruithalen.

Dan een 5 maten grotere hoofdsproeier erin(de standaard sproeier is namelijk te klein...)

En een 1 tandje groter voortandwiel kan ook geen kwaad,omdat hij nu makkelijk 10000 toeren in elke versnelling haalt

Dat egr spul kan je gewoon afdoppen(plug ook gelijk het slangetje wat van je carburateur komt netjes af, anders gaat ie daar valse lucht trekken)



als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...

mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Derbi-Olaf 13-3-2009 23:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]



als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...

mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is

menig viertaktje met kleine cilinderinhoud trekt anders vlot door tot 10000 toeren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Lex ss50 13-3-2009 23:09 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michiel-vz
Oké, ik snap alleen nog steeds niet waar voor die slang oorspronkelijk dient? En wat bedoel je met het slangetje van de carburateur want die slang van me uitlaat is niet aan de carburateur o.i.d. bevestigt.

Waar zou ik die sproeier kunnen kopen? Dankje

Dat slangetje voert een deel van de uitlaatgassen terug, zo voldoet je brommer aan de emissie eisen van Nederland.

Verder sloop je inderdaad de vernauwing uit je spruitstuk en dan ga je een km of 65.

(sproeiers haal je bij leertouwer in soest, loef bromfietsen in houten, of rovaza in soest.)
 
-
4takker 13-3-2009 23:12 Print reply

Posts: 2395
sproeiers van een kymco snipper passen ook in en keihin carb dit is een veel gebruikte sproeier onder de honda

een andere optie is een sproeier mee nemen naar een locale brommer boer en zeggen zoon een in de maat ...
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
fordrwd4ever 13-3-2009 23:14 Print reply
Posts: 107
Sproeier kan je bij bijna elke brommerwinkel wel halen.
Het zijn namelijk standaard Keihin sproeiers, hetzelfde als van een honda mt/mb/nsr...

En die slang van je uitlaat gaat naar een onderdrukdoosje die op je carburateur aangesloten zit.

Als je nu weinig gas geeft en een hoog toerental hebt(=veel onderdruk) gaat die dikke slang open en krijg je extra lucht in je uitlaat.

Dit is om onverbrande benzine alsnog te verbranden.
Maakt alleen maar een hoop lawaai en loopt niets beter.

Waarschijnlijk is dat zelfs het enige geluid wat je hoort als je gas geeft...(want de uitlaat is fluisterstil)

En als je de slang naar de uitlaat afdopt, moet je dus ook het slangetje van dat onderdrukdoosje afdoppen(anders trekt ie veel valse lucht)
 
Idiot outside, but why?
Lex ss50 13-3-2009 23:17 Print reply

Posts: 657
Zijn de sproeiers van de keihins op skyteam brommers gelijk aan 2 takt carbs?
 
-
fordrwd4ever 13-3-2009 23:17 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]



als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...

mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is


Zou best kunnen, maar aangezien mijn toerenteller pas bij 10000 toeren het rood ingaat...
Mag ie dat best draaien als ie lekker warm is.

+ Skyteam heeft een gelagerde nokkenas die standaard ook vrij snel is
(houd er maar eens een R20 nokkenas naast, vrijwel dezelfde timing...)


 
Idiot outside, but why?
michiel-vz 13-3-2009 23:28 Print reply

Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Sproeier kan je bij bijna elke brommerwinkel wel halen.
Het zijn namelijk standaard Keihin sproeiers, hetzelfde als van een honda mt/mb/nsr...

En die slang van je uitlaat gaat naar een onderdrukdoosje die op je carburateur aangesloten zit.

Als je nu weinig gas geeft en een hoog toerental hebt(=veel onderdruk) gaat die dikke slang open en krijg je extra lucht in je uitlaat.

Dit is om onverbrande benzine alsnog te verbranden.
Maakt alleen maar een hoop lawaai en loopt niets beter.

Waarschijnlijk is dat zelfs het enige geluid wat je hoort als je gas geeft...(want de uitlaat is fluisterstil)

En als je de slang naar de uitlaat afdopt, moet je dus ook het slangetje van dat onderdrukdoosje afdoppen(anders trekt ie veel valse lucht)

Aangezien die slang van mn uitlaat op geen enkele manier met de carburateur verbonden staat denk ik ook dat het te maken heeft met emissie gassen. In dit geval lijkt het mij dus ook niet nodig slangetjes van de carb te gaan afdoppen?

Is het verstandig deze aanpassingen (sproeien vervangen, powerfilter, groter tandwiel) te doen na bijv. 300 of 400 kilometer gereden te hebben te doen? Waar gaat de snelheid liggen bij deze aanpassingen?

Dit bericht is gewijzigd door michiel-vz op 13-3-2009 om 23:30 uur.
 
Lex ss50 13-3-2009 23:29 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]



als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...

mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is

Iemand een mongool noemen terwijl jij een 30 jaar oud blok met een nieuw motorblok vergelijkt is lelijk.


 
-
Lex ss50 13-3-2009 23:32 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michiel-vz
[...]

Aangezien die slang van mn uitlaat op geen enkele manier met de carburateur verbonden staat denk ik ook dat het te maken heeft met emissie gassen. In dit geval lijkt het mij dus ook niet nodig slangetjes van de carb te gaan afdoppen?

Is het verstandig deze aanpassingen (sproeien vervangen, powerfilter, groter tandwiel) te doen na bijv. 300 of 400 kilometer gereden te hebben te doen? Waar gaat de snelheid liggen bij deze aanpassingen?

Dit bericht is gewijzigd door michiel-vz op 13-3-2009 om 23:30 uur.

Als jij je blokje netjes hebt ingereden en je sloopt de begrenzing in je spruitstuk eruit rij je 65.

Een powerfilter is nergens goed voor, tenzij je t er vet uit vind zien natuurlijk
 
-
fordrwd4ever 13-3-2009 23:34 Print reply
Posts: 107
Weet je dat zeker?

Bij mijn PBR gaat die dikke slang naar een zwart doosje, die op de carburateur zit aangesloten..
Zit bij jou waarschijnlijk onder de tank verstopt

Gewoon het slangetje wat aan de rechterkant aan je carburateur zit(is er maar 1 tje ) lostrekken en er een klein stukje slang opzetten met een m6 boutje erin, dan is ie luchtdicht.

Bij de uitlaat kan je het met een m12 boutje doen
Is ie gelijk een stuk stiller
 
Idiot outside, but why?
fordrwd4ever 13-3-2009 23:38 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
[...]

Een powerfilter is nergens goed voor, tenzij je t er vet uit vind zien natuurlijk


Nou, het standaard luchtfilter werkt niet al te best hoor.
Die trommel is bijna helemaal leeg,op een klein stukje grof schuim na van 5 bij 3 cm...

Veel weerstand en niet veel filteren dus.
Maar, een fatsoenlijk filter is niet zo duur gelukkig
 
Idiot outside, but why?

Dit topic is 13386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved