4takker |
12-3-2009 23:11 |
Posts: 2395 |
die zooi aan de uitlaat is overbodige troep kan er gewoon af gesloopt worden
50 dan loopt hij al redelijk door
met een beetje moeite kan je er 60 uit haalen
ik zou er gewoon een andere uitlaat onder hangen en een open luchtfilter dan haalt hij de 60
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
fordrwd4ever |
13-3-2009 11:49 |
Posts: 107 |
De standaard uitlaat is goed genoeg
gewoon even je spruitstuk erafhalen en de 2 aluminium busjes die erin geperst zitten eruithalen.
Dan een 5 maten grotere hoofdsproeier erin(de standaard sproeier is namelijk te klein...)
En een 1 tandje groter voortandwiel kan ook geen kwaad,omdat hij nu makkelijk 10000 toeren in elke versnelling haalt
Dat egr spul kan je gewoon afdoppen(plug ook gelijk het slangetje wat van je carburateur komt netjes af, anders gaat ie daar valse lucht trekken)
|
|
Idiot outside, but why? |
|
michiel-vz |
13-3-2009 22:58 |
Posts: 101 |
Oké, ik snap alleen nog steeds niet waar voor die slang oorspronkelijk dient? En wat bedoel je met het slangetje van de carburateur want die slang van me uitlaat is niet aan de carburateur o.i.d. bevestigt.
Waar zou ik die sproeier kunnen kopen? Dankje
|
|
|
|
DTbakbrommer |
13-3-2009 23:07 |
Posts: 173 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
De standaard uitlaat is goed genoeg
gewoon even je spruitstuk erafhalen en de 2 aluminium busjes die erin geperst zitten eruithalen.
Dan een 5 maten grotere hoofdsproeier erin(de standaard sproeier is namelijk te klein...)
En een 1 tandje groter voortandwiel kan ook geen kwaad,omdat hij nu makkelijk 10000 toeren in elke versnelling haalt
Dat egr spul kan je gewoon afdoppen(plug ook gelijk het slangetje wat van je carburateur komt netjes af, anders gaat ie daar valse lucht trekken)
als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...
mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is
|
|
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D |
|
Derbi-Olaf |
13-3-2009 23:09 |
|
Lex ss50 |
13-3-2009 23:09 |
Posts: 657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michiel-vz
Oké, ik snap alleen nog steeds niet waar voor die slang oorspronkelijk dient? En wat bedoel je met het slangetje van de carburateur want die slang van me uitlaat is niet aan de carburateur o.i.d. bevestigt.
Waar zou ik die sproeier kunnen kopen? Dankje
Dat slangetje voert een deel van de uitlaatgassen terug, zo voldoet je brommer aan de emissie eisen van Nederland.
Verder sloop je inderdaad de vernauwing uit je spruitstuk en dan ga je een km of 65.
(sproeiers haal je bij leertouwer in soest, loef bromfietsen in houten, of rovaza in soest.)
|
|
- |
|
4takker |
13-3-2009 23:12 |
Posts: 2395 |
sproeiers van een kymco snipper passen ook in en keihin carb dit is een veel gebruikte sproeier onder de honda
een andere optie is een sproeier mee nemen naar een locale brommer boer en zeggen zoon een in de maat ...
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
fordrwd4ever |
13-3-2009 23:14 |
Posts: 107 |
Sproeier kan je bij bijna elke brommerwinkel wel halen.
Het zijn namelijk standaard Keihin sproeiers, hetzelfde als van een honda mt/mb/nsr...
En die slang van je uitlaat gaat naar een onderdrukdoosje die op je carburateur aangesloten zit.
Als je nu weinig gas geeft en een hoog toerental hebt(=veel onderdruk) gaat die dikke slang open en krijg je extra lucht in je uitlaat.
Dit is om onverbrande benzine alsnog te verbranden.
Maakt alleen maar een hoop lawaai en loopt niets beter.
Waarschijnlijk is dat zelfs het enige geluid wat je hoort als je gas geeft...(want de uitlaat is fluisterstil)
En als je de slang naar de uitlaat afdopt, moet je dus ook het slangetje van dat onderdrukdoosje afdoppen(anders trekt ie veel valse lucht)
|
|
Idiot outside, but why? |
|
Lex ss50 |
13-3-2009 23:17 |
Posts: 657 |
Zijn de sproeiers van de keihins op skyteam brommers gelijk aan 2 takt carbs?
|
|
- |
|
fordrwd4ever |
13-3-2009 23:17 |
Posts: 107 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]
als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...
mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is
Zou best kunnen, maar aangezien mijn toerenteller pas bij 10000 toeren het rood ingaat...
Mag ie dat best draaien als ie lekker warm is.
+ Skyteam heeft een gelagerde nokkenas die standaard ook vrij snel is
(houd er maar eens een R20 nokkenas naast, vrijwel dezelfde timing...)
|
|
Idiot outside, but why? |
|
michiel-vz |
13-3-2009 23:28 |
Posts: 101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Sproeier kan je bij bijna elke brommerwinkel wel halen.
Het zijn namelijk standaard Keihin sproeiers, hetzelfde als van een honda mt/mb/nsr...
En die slang van je uitlaat gaat naar een onderdrukdoosje die op je carburateur aangesloten zit.
Als je nu weinig gas geeft en een hoog toerental hebt(=veel onderdruk) gaat die dikke slang open en krijg je extra lucht in je uitlaat.
Dit is om onverbrande benzine alsnog te verbranden.
Maakt alleen maar een hoop lawaai en loopt niets beter.
Waarschijnlijk is dat zelfs het enige geluid wat je hoort als je gas geeft...(want de uitlaat is fluisterstil)
En als je de slang naar de uitlaat afdopt, moet je dus ook het slangetje van dat onderdrukdoosje afdoppen(anders trekt ie veel valse lucht)
Aangezien die slang van mn uitlaat op geen enkele manier met de carburateur verbonden staat denk ik ook dat het te maken heeft met emissie gassen. In dit geval lijkt het mij dus ook niet nodig slangetjes van de carb te gaan afdoppen?
Is het verstandig deze aanpassingen (sproeien vervangen, powerfilter, groter tandwiel) te doen na bijv. 300 of 400 kilometer gereden te hebben te doen? Waar gaat de snelheid liggen bij deze aanpassingen?
Dit bericht is gewijzigd door michiel-vz op 13-3-2009 om 23:30 uur.
|
|
|
|
Lex ss50 |
13-3-2009 23:29 |
Posts: 657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]
als jij een 4takt blok doortrekt tot 10000 toeren dan ben je echt een achterlijke mongool, als een 4takt blok een kleine 8000 toeren draait is dat al veel...
mijn ori honda SS50 trek ik een keer naar 7500 toeren als ie ehct lekker warm is
Iemand een mongool noemen terwijl jij een 30 jaar oud blok met een nieuw motorblok vergelijkt is lelijk.
|
|
- |
|
Lex ss50 |
13-3-2009 23:32 |
Posts: 657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michiel-vz
[...]
Aangezien die slang van mn uitlaat op geen enkele manier met de carburateur verbonden staat denk ik ook dat het te maken heeft met emissie gassen. In dit geval lijkt het mij dus ook niet nodig slangetjes van de carb te gaan afdoppen?
Is het verstandig deze aanpassingen (sproeien vervangen, powerfilter, groter tandwiel) te doen na bijv. 300 of 400 kilometer gereden te hebben te doen? Waar gaat de snelheid liggen bij deze aanpassingen?
Dit bericht is gewijzigd door michiel-vz op 13-3-2009 om 23:30 uur.
Als jij je blokje netjes hebt ingereden en je sloopt de begrenzing in je spruitstuk eruit rij je 65.
Een powerfilter is nergens goed voor, tenzij je t er vet uit vind zien natuurlijk
|
|
- |
|
fordrwd4ever |
13-3-2009 23:34 |
Posts: 107 |
Weet je dat zeker?
Bij mijn PBR gaat die dikke slang naar een zwart doosje, die op de carburateur zit aangesloten..
Zit bij jou waarschijnlijk onder de tank verstopt
Gewoon het slangetje wat aan de rechterkant aan je carburateur zit(is er maar 1 tje ) lostrekken en er een klein stukje slang opzetten met een m6 boutje erin, dan is ie luchtdicht.
Bij de uitlaat kan je het met een m12 boutje doen
Is ie gelijk een stuk stiller
|
|
Idiot outside, but why? |
|
fordrwd4ever |
13-3-2009 23:38 |
Posts: 107 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
[...]
Een powerfilter is nergens goed voor, tenzij je t er vet uit vind zien natuurlijk
Nou, het standaard luchtfilter werkt niet al te best hoor.
Die trommel is bijna helemaal leeg,op een klein stukje grof schuim na van 5 bij 3 cm...
Veel weerstand en niet veel filteren dus.
Maar, een fatsoenlijk filter is niet zo duur gelukkig
|
|
Idiot outside, but why? |
|