Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 250cc crosser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55210 - 250cc crosser
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3783 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-3-2009 21:48 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik denk dat het slimste is voor Honda te gaan.
Zijn er veel van gebouwd dus er zijn dus ook veel onderdelen te krijgen.

wat een onzin argument zeg, dat kun je van elke gangbare crosser zeggen..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 30-3-2009 21:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

simpel en betrouwbaar


naja is Honda CR250 simpeler dan bijv een suzuki RM250 ?
 
giggitybyte
Tobias Verhoef 30-3-2009 22:02 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

wat een onzin argument zeg, dat kun je van elke gangbare crosser zeggen..


Nou kijk maar op internet er staan meer honda's dan crossers van andere merken

Maar je hebt ook wel een punt alles is haast nog wel nieuw te krijgen.
Heb bij baas boek van prox liggen daar staat echt alles in
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Ronald125cc 30-3-2009 22:10 Print reply

Posts: 1259
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)

als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..

suc6 met je speurtocht...
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
-simon- 30-3-2009 22:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)

als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..

suc6 met je speurtocht...


maar een honda is vaak ook duurder als een kawa/suzuki/yamaha.
voor het zelfde geld heb je vaak een paar jaar oudere honda.
en ktm is over het algemeen nog wat duurder.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Ronald125cc 30-3-2009 22:16 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar een honda is vaak ook duurder als een kawa/suzuki/yamaha.
voor het zelfde geld heb je vaak een paar jaar oudere honda.
en ktm is over het algemeen nog wat duurder.


je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Royal Club 30-3-2009 22:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen


sneller kapot
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 30-3-2009 22:18 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen


en ook kapot ja. maarja dat heb je als iets sneller is.
en of honda nou zoveel meer kwaliteit is als de andere jappen zal ook wel meevallen. ze hebben vaak toch allemaal hun zwakke punt. maar ze blijven gewoon meer waardt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-3-2009 0:28 Print reply

Posts: 9841
hou iig rekening met de onderhoudskosten...

aankoopprijs is maar het topje van de ijsberg
 
Too cool for school!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-3-2009 0:51 Print reply

Posts: 13700
15J en een 250 ? Verder is onderhoud veruit het duurste. Denk aan zuigertjes, pakkingen, en spul wat toch kapot loop gevoelig is.
 
dokocrosser 31-3-2009 9:34 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hou iig rekening met de onderhoudskosten...

aankoopprijs is maar het topje van de ijsberg


Vooral bij een oudere crosser.
Als je goedkoop en zeker wilt rijden moet je nieuw kopen.
Alleen is dat ook zo duur
 
tosser 31-3-2009 14:50 Print reply
Posts: 393
ik zou voor een rm gaan.
zijn mooi.
snel.
en een vriend van mij heeft er ook een en die rijd als heel lang zonder brokken
 
kpotmake 31-3-2009 15:30 Print reply

Posts: 3065
iedereen zit hier wel te zeveren dat het verschrikkelijk duur is enzo, het is ook zeker niet goedkoop! maar het hoeft geen bergen geld te kosten, je kan het zelf zo duur maken als je wilt, gewoon goed onderhouden dan hoeft het niet eens zoveel te kosten. voorbeeld: mijn pa (toppunt van budget-crosser) zijn 500 2 takt is HELEMAAL naar de gort gelopen, koppelings lipje van het koppelings huis afgebroken en in het blokje verpulvert. Hij is toen op zoek gegaan voor 2e hands onderdelen (vaak goed genoeg), en heeft een compleet blokje (in onderdelen, met kapotte krukas) voor 50 euro (!!!!!) op de kop kunnen tikken!! Toen heeft hij alle onderdelen die goed waren van zijn blokje overgezet en andersom, nu heeft hij weer een topmotor.

als je zelf een beetje handig bent, kom je al een heel eind, en hoeft het allemaal geen fortuin te kosten hoor
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ronaldt 31-3-2009 15:39 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)

als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..

suc6 met je speurtocht...


wat bedoel je daarmee? Dat tot 2002 de '96 en de '97 het aantrekkelijkst zijn? vanaf '97 komen voor't eerst het alu frame etc.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
bulteman 31-3-2009 15:40 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
iedereen zit hier wel te zeveren dat het verschrikkelijk duur is enzo, het is ook zeker niet goedkoop! maar het hoeft geen bergen geld te kosten, je kan het zelf zo duur maken als je wilt, gewoon goed onderhouden dan hoeft het niet eens zoveel te kosten. voorbeeld: mijn pa (toppunt van budget-crosser) zijn 500 2 takt is HELEMAAL naar de gort gelopen, koppelings lipje van het koppelings huis afgebroken en in het blokje verpulvert. Hij is toen op zoek gegaan voor 2e hands onderdelen (vaak goed genoeg), en heeft een compleet blokje (in onderdelen, met kapotte krukas) voor 50 euro (!!!!!) op de kop kunnen tikken!! Toen heeft hij alle onderdelen die goed waren van zijn blokje overgezet en andersom, nu heeft hij weer een topmotor.

als je zelf een beetje handig bent, kom je al een heel eind, en hoeft het allemaal geen fortuin te kosten hoor


dit is ook wel een groot voorbeeld van geluk hebben,

over het algemeen is crosser gewoon aardig duur, maar dat hangt ook super van de motor af, en hoe/hoeveel je hem gebruikt
 
Als het regent in September, valt kerst in December.

Dit topic is 3783 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved