thunderbird - Forum en Sales Moderator |
30-3-2009 21:48 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik denk dat het slimste is voor Honda te gaan.
Zijn er veel van gebouwd dus er zijn dus ook veel onderdelen te krijgen.
wat een onzin argument zeg, dat kun je van elke gangbare crosser zeggen..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Frysk |
30-3-2009 21:48 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
simpel en betrouwbaar
naja is Honda CR250 simpeler dan bijv een suzuki RM250 ?
|
|
giggitybyte |
|
Tobias Verhoef |
30-3-2009 22:02 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
wat een onzin argument zeg, dat kun je van elke gangbare crosser zeggen..
Nou kijk maar op internet er staan meer honda's dan crossers van andere merken
Maar je hebt ook wel een punt alles is haast nog wel nieuw te krijgen.
Heb bij baas boek van prox liggen daar staat echt alles in
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Ronald125cc |
30-3-2009 22:10 |
Posts: 1259 |
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)
als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..
suc6 met je speurtocht...
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
-simon- |
30-3-2009 22:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)
als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..
suc6 met je speurtocht...
maar een honda is vaak ook duurder als een kawa/suzuki/yamaha.
voor het zelfde geld heb je vaak een paar jaar oudere honda.
en ktm is over het algemeen nog wat duurder.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Ronald125cc |
30-3-2009 22:16 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
maar een honda is vaak ook duurder als een kawa/suzuki/yamaha.
voor het zelfde geld heb je vaak een paar jaar oudere honda.
en ktm is over het algemeen nog wat duurder.
je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Royal Club |
30-3-2009 22:17 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]
je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen
sneller kapot
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
-simon- |
30-3-2009 22:18 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]
je betaald ook voor kwaliteit...
en ktms lopen vaak ook sneller als de anderen
en ook kapot ja. maarja dat heb je als iets sneller is.
en of honda nou zoveel meer kwaliteit is als de andere jappen zal ook wel meevallen. ze hebben vaak toch allemaal hun zwakke punt. maar ze blijven gewoon meer waardt.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
31-3-2009 0:28 |
Posts: 9841 |
hou iig rekening met de onderhoudskosten...
aankoopprijs is maar het topje van de ijsberg
|
|
Too cool for school! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
31-3-2009 0:51 |
Posts: 13700 |
15J en een 250 ? Verder is onderhoud veruit het duurste. Denk aan zuigertjes, pakkingen, en spul wat toch kapot loop gevoelig is.
|
|
|
|
dokocrosser |
31-3-2009 9:34 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hou iig rekening met de onderhoudskosten...
aankoopprijs is maar het topje van de ijsberg
Vooral bij een oudere crosser.
Als je goedkoop en zeker wilt rijden moet je nieuw kopen.
Alleen is dat ook zo duur
|
|
|
|
tosser |
31-3-2009 14:50 |
Posts: 393 |
ik zou voor een rm gaan.
zijn mooi.
snel.
en een vriend van mij heeft er ook een en die rijd als heel lang zonder brokken
|
|
|
|
kpotmake |
31-3-2009 15:30 |
Posts: 3065 |
iedereen zit hier wel te zeveren dat het verschrikkelijk duur is enzo, het is ook zeker niet goedkoop! maar het hoeft geen bergen geld te kosten, je kan het zelf zo duur maken als je wilt, gewoon goed onderhouden dan hoeft het niet eens zoveel te kosten. voorbeeld: mijn pa (toppunt van budget-crosser) zijn 500 2 takt is HELEMAAL naar de gort gelopen, koppelings lipje van het koppelings huis afgebroken en in het blokje verpulvert. Hij is toen op zoek gegaan voor 2e hands onderdelen (vaak goed genoeg), en heeft een compleet blokje (in onderdelen, met kapotte krukas) voor 50 euro (!!!!!) op de kop kunnen tikken!! Toen heeft hij alle onderdelen die goed waren van zijn blokje overgezet en andersom, nu heeft hij weer een topmotor.
als je zelf een beetje handig bent, kom je al een heel eind, en hoeft het allemaal geen fortuin te kosten hoor
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ronaldt |
31-3-2009 15:39 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
als je een motor wil gaan kopen dan zou ik voor een honda 96/97
(beste cr s van honda gebouwd)
als je van oudere yamaha suzuki kawasaki hoord hoor je vaak het volgende:
kawasaki : nicasil slijten zeer hard, zuigers willen nogal happen
suzuki ook de nicasil, versnellingsbak moet ook aardig hard slijten..
yamaha is qua frame e.d goede motor,maar blok moet mider zijn met snel slijtende big end en krukassen
ktm moet je nemen vanaf 2002.. maar zijn ook net wat duurder,
maar ik zou een cr 1996 / 1997 neme best honda bild tot 2002
toen is het nieuwe blok gekomen van cr..
suc6 met je speurtocht...
wat bedoel je daarmee? Dat tot 2002 de '96 en de '97 het aantrekkelijkst zijn? vanaf '97 komen voor't eerst het alu frame etc.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
bulteman |
31-3-2009 15:40 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
iedereen zit hier wel te zeveren dat het verschrikkelijk duur is enzo, het is ook zeker niet goedkoop! maar het hoeft geen bergen geld te kosten, je kan het zelf zo duur maken als je wilt, gewoon goed onderhouden dan hoeft het niet eens zoveel te kosten. voorbeeld: mijn pa (toppunt van budget-crosser) zijn 500 2 takt is HELEMAAL naar de gort gelopen, koppelings lipje van het koppelings huis afgebroken en in het blokje verpulvert. Hij is toen op zoek gegaan voor 2e hands onderdelen (vaak goed genoeg), en heeft een compleet blokje (in onderdelen, met kapotte krukas) voor 50 euro (!!!!!) op de kop kunnen tikken!! Toen heeft hij alle onderdelen die goed waren van zijn blokje overgezet en andersom, nu heeft hij weer een topmotor.
als je zelf een beetje handig bent, kom je al een heel eind, en hoeft het allemaal geen fortuin te kosten hoor
dit is ook wel een groot voorbeeld van geluk hebben,
over het algemeen is crosser gewoon aardig duur, maar dat hangt ook super van de motor af, en hoe/hoeveel je hem gebruikt
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|