Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mbx50 op nl kenteken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55203 - mbx50 op nl kenteken?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxsh-jeroen 12-3-2009 17:16 Print topicpost

Posts: 162
hee,

ik zit er aan te denken om een honda mbx 50 te kopen. Alleen ze zijn nooit in nederland verkocht dus er zijn (volgens mij) geen frame's met nl goedkeuring.

Dus wil ik er een laten keuren(als dat kan).

ik heb dan 2 opties
een mbx kopen met duitse papieren erbij

een mbx kopen met belse papieren erbij

heeft een belse of een duitse de voorkeur, daarmee bedoel ik makkelijker invoerbaar?

zijn de kosten hiervan ook gewoon gelijk als een normale nederlandse brommer laten keuren, dus ong. 150euro?

maakt het verder nog uit wat voor blok eronderzit. Als het maar 50cc is en niet harder als 45 loopt is het dan goed. of moet dit perse luchtgekoeld zijn met .. aantal versnellingen?

bvd

jeroen
 

st.nyksterdriver 12-3-2009 17:22 Print reply
Posts: 3376
nsr frame is toch exact het zelfde behalve beugeltjes voor kappen etc
zoek een nsr frame met kenteken of zorg dat je mbx in orde is en laat hem keuren
aantal versnelling ac/lc maakt niet uit

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-3-2009 om 17:23 uur.
 
mtxsh-jeroen 12-3-2009 17:30 Print reply

Posts: 162
oke bedankt voor je reactie.

als ik hem wil keuren maakt het dan verder niet uit of het een belse of een duitse brommer is?
 
st.nyksterdriver 12-3-2009 17:32 Print reply
Posts: 3376
daar weet ik helaas niks over te zeggen wat makkelijker is
als alle papieren er maar bij zitten
 
lukebanning 12-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 565
als er maar gewoon papieren bij zitten uit een europees land, volgens mij is daar verder geen voorkeur voor.
als je gewoon zorgt dat alles wat erop zit werkt, en 'm niet meer als 50 laat lopen is t goed
 
st.nyksterdriver 12-3-2009 17:40 Print reply
Posts: 3376
het ori blok wat op een mbx50 hoort is een luchtgekoelde mtx-sh blok
ik denk ik meld het effe maar een nsr blok moet ook passen
 
mtxsh-jeroen 12-3-2009 17:43 Print reply

Posts: 162
oke bedankt voor de info over de papieren.

weet iemand of het invoeren van een brommer duurder is als gewoon een nederlandse brommer laten keuren?

mtx-sh en nsr blok zijn gelijk op de koppelingskap en de omgedraaide versnellingen na.

zijn er nooit mbx50's geweest met een lc blok standaart?
 
Frysk 12-3-2009 17:45 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
het ori blok wat op een mbx50 hoort is een luchtgekoelde mtx-sh blok
ik denk ik meld het effe maar een nsr blok moet ook passen



uhh NEE
MTX blok heeft omgekeerde versnellingsbak (ofja eigenlijk NSR en MBX)

maar je hebt wel een beetje gelijk in principe is het gewoon een SH blokje
 
giggitybyte
lukebanning 12-3-2009 17:47 Print reply

Posts: 565
http://www.rdw.nl/nl..._typegoedkeuring.htm
Daar staat heel wat op
Maakt dus niet uit of het een europese of nl'se betreft...
 
mtxsh-jeroen 12-3-2009 17:56 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
http://www.rdw.nl/nl..._typegoedkeuring.htm
Daar staat heel wat op
Maakt dus niet uit of het een europese of nl'se betreft...


bedankt hier heb ik wat aan. ik kan dus gewoon een buitenlandse mbx laten keuren op dezelfde manier als een nederlandse, als hij maar voldoet aan de eisen.

nu las ik in het gallery topic van ryve-mbx(http://www.brommerforum.nl/gallery/view/309) dat hij niet door de keuring heen was gekomen omdat:
''ik moest hem overzetten op een nsr frame ivm het kenteken. en ik ben niet door de invoerings keuring gekomen omdat een ori honda mbx50 blok, uitlaat en carb niet goed gekeurd waren''

weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?
 
lukebanning 12-3-2009 17:59 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
[...]


bedankt hier heb ik wat aan. ik kan dus gewoon een buitenlandse mbx laten keuren op dezelfde manier als een nederlandse, als hij maar voldoet aan de eisen.

nu las ik in het gallery topic van ryve-mbx(http://www.brommerforum.nl/gallery/view/309) dat hij niet door de keuring heen was gekomen omdat:
''ik moest hem overzetten op een nsr frame ivm het kenteken. en ik ben niet door de invoerings keuring gekomen omdat een ori honda mbx50 blok, uitlaat en carb niet goed gekeurd waren''

weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?

inderdaad.
als hij gewoon een europese typegoedkeuring heeft en je alle papieren hebt is het geen probleem. alleen dus zorgen dat alles klopt en werkt. heb je knippers, dan moeten ze werken, anders moet je ze eraf slopen. je moet een bel/toeter hebben, werkende snelheidsmeter, etc...
 
Henk-88 12-3-2009 18:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?



Ik weet niet of de mbx50 ooit officieel geleverd is in NL btw.

Maar als jij papieren/documenten bij de brom hebt dat 'ie max 45 gaat en max 50cc heeft dan kom je er wel bij de RDW.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mtxsh-jeroen 12-3-2009 18:03 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ik weet niet of de mbx50 ooit officieel geleverd is in NL btw.

Maar als jij papieren/documenten bij de brom hebt dat 'ie max 45 gaat en max 50cc heeft dan kom je er wel bij de RDW.



zover ik weet ik hij nooit geleverd in nederland. Als ik hem laat keuren moet ik gewoon zorgen dat er een blok onderzit met de specificaties van de papieren. dan zal het wel goed komen neem ik aan.
 
- Han - 12-3-2009 18:25 Print reply

Posts: 9667
over het algemeen zitten er in belgiƫ mbx 50's (ac dus)

en in duitsland zit de mbx 80 (lc en 80cc)
 
<10.000 posts
Henk-88 12-3-2009 18:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
over het algemeen zitten er in belgiƫ mbx 50's (ac dus)

en in duitsland zit de mbx 80 (lc en 80cc)



In Duitsland was er ook veel 50cc.

Hangt er ff van af wat de papieren (betriebserlaubnis) erbij aangeven.



@ Jeroen, als er op de papieren maar staat wat max snelheid en max cc is, dan maakt het niet uit uit welk EU-land de brom komt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
knoffy 12-3-2009 21:41 Print reply
Posts: 610
ik heb mijn mt ook laten keuren had geen papieren helemaal niks

en ook geen nl goedkeuring bij het frame nr, maar hij schreef het blok en frame nr op en zegt ga maar betalen. koste wel 100 euro maar dan heb je wel een kenteken
 

Dit topic is 2941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved