st.nyksterdriver |
12-3-2009 17:22 |
Posts: 3376 |
nsr frame is toch exact het zelfde behalve beugeltjes voor kappen etc
zoek een nsr frame met kenteken of zorg dat je mbx in orde is en laat hem keuren
aantal versnelling ac/lc maakt niet uit
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-3-2009 om 17:23 uur.
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
12-3-2009 17:30 |
Posts: 162 |
oke bedankt voor je reactie.
als ik hem wil keuren maakt het dan verder niet uit of het een belse of een duitse brommer is?
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
12-3-2009 17:32 |
Posts: 3376 |
daar weet ik helaas niks over te zeggen wat makkelijker is
als alle papieren er maar bij zitten
|
|
|
|
lukebanning |
12-3-2009 17:38 |
Posts: 565 |
als er maar gewoon papieren bij zitten uit een europees land, volgens mij is daar verder geen voorkeur voor.
als je gewoon zorgt dat alles wat erop zit werkt, en 'm niet meer als 50 laat lopen is t goed
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
12-3-2009 17:40 |
Posts: 3376 |
het ori blok wat op een mbx50 hoort is een luchtgekoelde mtx-sh blok
ik denk ik meld het effe maar een nsr blok moet ook passen
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
12-3-2009 17:43 |
Posts: 162 |
oke bedankt voor de info over de papieren.
weet iemand of het invoeren van een brommer duurder is als gewoon een nederlandse brommer laten keuren?
mtx-sh en nsr blok zijn gelijk op de koppelingskap en de omgedraaide versnellingen na.
zijn er nooit mbx50's geweest met een lc blok standaart?
|
|
|
|
Frysk |
12-3-2009 17:45 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
het ori blok wat op een mbx50 hoort is een luchtgekoelde mtx-sh blok
ik denk ik meld het effe maar een nsr blok moet ook passen
uhh NEE
MTX blok heeft omgekeerde versnellingsbak (ofja eigenlijk NSR en MBX)
maar je hebt wel een beetje gelijk in principe is het gewoon een SH blokje
|
|
giggitybyte |
|
lukebanning |
12-3-2009 17:47 |
Posts: 565 |
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
12-3-2009 17:56 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
http://www.rdw.nl/nl..._typegoedkeuring.htm
Daar staat heel wat op
Maakt dus niet uit of het een europese of nl'se betreft...
bedankt hier heb ik wat aan. ik kan dus gewoon een buitenlandse mbx laten keuren op dezelfde manier als een nederlandse, als hij maar voldoet aan de eisen.
nu las ik in het gallery topic van ryve-mbx(http://www.brommerforum.nl/gallery/view/309) dat hij niet door de keuring heen was gekomen omdat:
''ik moest hem overzetten op een nsr frame ivm het kenteken. en ik ben niet door de invoerings keuring gekomen omdat een ori honda mbx50 blok, uitlaat en carb niet goed gekeurd waren''
weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?
|
|
|
|
lukebanning |
12-3-2009 17:59 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
[...]
bedankt hier heb ik wat aan. ik kan dus gewoon een buitenlandse mbx laten keuren op dezelfde manier als een nederlandse, als hij maar voldoet aan de eisen.
nu las ik in het gallery topic van ryve-mbx(http://www.brommerforum.nl/gallery/view/309) dat hij niet door de keuring heen was gekomen omdat:
''ik moest hem overzetten op een nsr frame ivm het kenteken. en ik ben niet door de invoerings keuring gekomen omdat een ori honda mbx50 blok, uitlaat en carb niet goed gekeurd waren''
weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?
inderdaad.
als hij gewoon een europese typegoedkeuring heeft en je alle papieren hebt is het geen probleem. alleen dus zorgen dat alles klopt en werkt. heb je knippers, dan moeten ze werken, anders moet je ze eraf slopen. je moet een bel/toeter hebben, werkende snelheidsmeter, etc...
|
|
|
|
Henk-88 |
12-3-2009 18:00 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
weet iemand hier meer van, wnat hij zegt ori mbx50 blok. als hhet een origineel blok was kunnen ze dat toch haast niet afkeuren?
Ik weet niet of de mbx50 ooit officieel geleverd is in NL btw.
Maar als jij papieren/documenten bij de brom hebt dat 'ie max 45 gaat en max 50cc heeft dan kom je er wel bij de RDW.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mtxsh-jeroen |
12-3-2009 18:03 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Ik weet niet of de mbx50 ooit officieel geleverd is in NL btw.
Maar als jij papieren/documenten bij de brom hebt dat 'ie max 45 gaat en max 50cc heeft dan kom je er wel bij de RDW.
zover ik weet ik hij nooit geleverd in nederland. Als ik hem laat keuren moet ik gewoon zorgen dat er een blok onderzit met de specificaties van de papieren. dan zal het wel goed komen neem ik aan.
|
|
|
|
- Han - |
12-3-2009 18:25 |
Posts: 9667 |
over het algemeen zitten er in belgiƫ mbx 50's (ac dus)
en in duitsland zit de mbx 80 (lc en 80cc)
|
|
<10.000 posts |
|
Henk-88 |
12-3-2009 18:30 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
over het algemeen zitten er in belgiƫ mbx 50's (ac dus)
en in duitsland zit de mbx 80 (lc en 80cc)
In Duitsland was er ook veel 50cc.
Hangt er ff van af wat de papieren (betriebserlaubnis) erbij aangeven.
@ Jeroen, als er op de papieren maar staat wat max snelheid en max cc is, dan maakt het niet uit uit welk EU-land de brom komt.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
knoffy |
12-3-2009 21:41 |
Posts: 610 |
ik heb mijn mt ook laten keuren had geen papieren helemaal niks
en ook geen nl goedkeuring bij het frame nr, maar hij schreef het blok en frame nr op en zegt ga maar betalen. koste wel 100 euro maar dan heb je wel een kenteken
|
|
|
|