Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - veel problemen met gereviseerd blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55191 - veel problemen met gereviseerd blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 11-3-2009 19:59 Print topicpost

Posts: 3244
hallo

heb een gereviseerd blok gekocht voor tsx alleen heb veel problemen. vandaag heb ik heb erop gebouwt maar toen ik de cil erop zetten kwam ik erachter dat de draarenden dol zijn in het carter ken ik die gewoon opnieuw tappen of eerst uitboren en dan tappen? en toen ik olie erin deed lekte hij olie bij de neutraal schakelaar hoe ken ik dat oplossen? nieuwe pakking of zit daar geen pakking?
en met stelschroef van me olie pomp zit muur en muur vast heb als wd40 enzo in laten trekken en met griptang los proberen te krijgen maar geen baat... wat moet ik daar tegen doen?

hopelijk weten jullie iets want hier ben ik niet zo blij mee.....

mvg steef.
 

Henk-88 11-3-2009 20:02 Print reply

Posts: 26703
Dat klinkt niet echt als gerevideerd btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 11-3-2009 20:04 Print reply

Posts: 3244
van binne is hij gereviseerd zit nieuwe kruk en nieuwe bak in enzo. alleen die vent heb die draad enden niet goed gedaan en dat olie pomp ding zit muurvast...
 
kenny77 11-3-2009 20:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
van binne is hij gereviseerd zit nieuwe kruk en nieuwe bak in enzo. alleen die vent heb die draad enden niet goed gedaan en dat olie pomp ding zit muurvast...


en kan die meneer dat bewijzen?

 
steef ts70xk 11-3-2009 20:09 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


en kan die meneer dat bewijzen?


jep hij heb het laten zien
 
kenny77 11-3-2009 20:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

jep hij heb het laten zien


oke.
 
TubeLess-90 11-3-2009 20:12 Print reply

Posts: 629
Je neutraalschakelaar heeft 2 (of 1) rubberen ringen die zorgen dat de olie in het blok blijft. Je kunt de schakelaar er gewoon vanaf buiten uit trekken, blok een beeje schuin houden zodat de olie er niet uitkomt lopen en nieuwe ringen om de schakelaar doen.
Hier zal het waarschijnlijk mee verholpen zijn.

Voor je draadeinden.
Waarschijnlijk zal tappen niet veel zin meer hebben, de draad zal al naar zijn gootje zijn en om daar weer draad in te tappen heeft geen zin.
Hiervoor kun je het beste een helicoil er in zetten. Hier zijn setjes in verschillende maten voor tekoop en wat je doet is de oude draad er uit boren en dan een nieuwe draad er in draaien. Dit is een super oplossing en komt bijna niet meer los.

Het schroefje van je oliepomp kun je proberen los te maken met een slagschroevendraaier, zo krijgt de schroef even een flinke tik en hierdoor kan hij los schieten.
Anders gewoon blijven proberen met een griptang.
(Zelf zou ik geen oliepomp gebruiken, maar gewoon mengen bij de benzine)


Succes
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
steef ts70xk 11-3-2009 20:21 Print reply

Posts: 3244
okeej dan vervang ik die ring wel. en helicoil wat is dat prc?
en van olie pomp is niet schroef srry ff fout neer gezet boven olie pomp zit een stelbout om de kabel omhoog of omlaag te doen en die zit muur vast in het carter
 
Thijsje 11-3-2009 22:05 Print reply

Posts: 1687
helicoil is een busje met schroefdraad.
je boort het gat uit naar bijv. 10 mm, zet heliciol erin, die een binnen diameter heeft van m8.. zodat je weer m 8 kunt gebruiken fijn spul.

als je er iets indraad, klemt het helemaal vast dus loskomen doettie ook niet
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 11-3-2009 22:11 Print reply

Posts: 10355
maar als je ze ooit weer los moet halen wees dan voorbereid op het feit dat die helicoils weer mee los kunnen komen.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
steef ts70xk 11-3-2009 22:13 Print reply

Posts: 3244
okeej klnikt goed:P zal eens kijken waar ik het ken vinden

 
Convergence 11-3-2009 22:41 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
maar als je ze ooit weer los moet halen wees dan voorbereid op het feit dat die helicoils weer mee los kunnen komen.



Die kan je tegenwoordig goed vastkrijgen tog
 
Project 2010 zie project Snowhite
mr200r 11-3-2009 23:21 Print reply
Posts: 5122
Waarom is dit de man die reviseerde niet opgevallen?


 
mr200r
Malaguti RST 11-3-2009 23:29 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Waarom is dit de man die reviseerde niet opgevallen?



Dat zit ik nou ook te denken maar dit is de 2de blok dat hij bij die gast koopt in denk 6 maanden de vorige ze versnellingsbak ging aan gort (werd automaat).

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
steef ts70xk 12-3-2009 18:28 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Waarom is dit de man die reviseerde niet opgevallen?



dat was hem wel opgevalen blijkbaar want hij had tape over de draadenden gedaan zodatr het mis dan wel vast zit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Dat zit ik nou ook te denken maar dit is de 2de blok dat hij bij die gast koopt in denk 6 maanden de vorige ze versnellingsbak ging aan gort (werd automaat).


wat lul jij voor bulshitt.... heb ruim jaar mee gereden laatste maand was idd kut hij klapte er steeds uit
 
Torque 12-3-2009 18:33 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

dat was hem wel opgevalen blijkbaar want hij had tape over de draadenden gedaan zodatr het mis dan wel vast zit


lol
 
gaat ie dat zeggen

Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved