Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oorzaak Vast/warmloper MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55188 - Oorzaak Vast/warmloper MTX
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mbx 11-3-2009 18:16 Print reply

Posts: 1688
het enige probleem van honda is dat de drijfstang lagers het wel eens willen begeven.
oorzaak is te weinig smering.

derbi en am6 zullen daar veel minder last van hebben om dat die de inlaat op het carter hebben.

ik denk dat dit ook bij jou de oorzaak is geweest.. eigenlijk zou je de boostpoort aansluiting op het carter groter moeten maken en die op de cilinder ook.

en nog iets: als je nu zegt dat de krukas en drijfstang stroef lopen, zou ik hier de oorzaak in gaan zoeken. die cilinderkop en zuiger is een gevolg hier van.
 
ik vlam je..
Frysk 11-3-2009 18:24 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



had je mengsmering van de pomp getakt? of zelf gemengt

t duidt eigenlijk een beetje op geen/teweinig olie. dus geen smering/en minder koeling



Castrol TTS in de tank gegooid

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
het enige probleem van honda is dat de drijfstang lagers het wel eens willen begeven.
oorzaak is te weinig smering.

derbi en am6 zullen daar veel minder last van hebben om dat die de inlaat op het carter hebben.

ik denk dat dit ook bij jou de oorzaak is geweest.. eigenlijk zou je de boostpoort aansluiting op het carter groter moeten maken en die op de cilinder ook.

en nog iets: als je nu zegt dat de krukas en drijfstang stroef lopen, zou ik hier de oorzaak in gaan zoeken. die cilinderkop en zuiger is een gevolg hier van.


naja volgende keer spul maar goed aanpassen

jij hebt toevallig niet nog een NS1 blok liggen Sietse ? of een NS1 krukas die nog goed is ?
 
giggitybyte
Nipo_5 11-3-2009 19:04 Print reply
Posts: 193
Is er niet toevallig een borgveertje van je pistonpen uitgeknalt? dat heb ik een keer gehad en toen kon ik ook doorrijden
 
PRO TUNING 11-3-2009 19:39 Print reply

Posts: 4000
Hoe oud was je big-end ?
 
Intenso 11-3-2009 19:55 Print reply

Posts: 2922
te arm mengsel weet ik bijna zeker aangezien hij eerst zwaar liep en uitviel (warmlopen) en de fout is geweest dat je hem weer aandeed net als ik deed bij me crossmotor en toen reed ik ook net als jou weg en toen nakte hij vast. mja dat die putjes enzo erin zitten bij jou is dan weer een ander mistery
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Derbi-Olaf 11-3-2009 19:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
te arm mengsel weet ik bijna zeker aangezien hij eerst zwaar liep en uitviel (warmlopen) en de fout is geweest dat je hem weer aandeed net als ik deed bij me crossmotor en toen reed ik ook net als jou weg en toen nakte hij vast. mja dat die putjes enzo erin zitten bij jou is dan weer een ander mistery

detonatie door een te arm mengsel kan daarvan de oorzaak zijn .
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
malakith 11-3-2009 20:11 Print reply

Posts: 190
detonatie door te arm mengsel? kan dat
meestal is het toch bij een te krappe ontrbrandings ruimte waardoor er zelfontbranding ontstaat?
maar dan is het nog gek dat zen bigend verneukt is toch?
 
Joel_koningslust 11-3-2009 20:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
detonatie door te arm mengsel? kan dat
meestal is het toch bij een te krappe ontrbrandings ruimte waardoor er zelfontbranding ontstaat?
maar dan is het nog gek dat zen bigend verneukt is toch?



als het heel arm is kan dat ook ja
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Intenso 11-3-2009 20:24 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



als het heel arm is kan dat ook ja


heb hem wel zien rijden maar had niet het idee dat hij veel te arm liep.
ja onderin kreeg ie wel te weinig geloof ik.
mja dat zal die zelf even moeten bevestigen
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Joel_koningslust 11-3-2009 20:25 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


heb hem wel zien rijden maar had niet het idee dat hij veel te arm liep.
ja onderin kreeg ie wel te weinig geloof ik.
mja dat zal die zelf even moeten bevestigen



hij reed rustig. dus wss reedtie ook onderin de toeren

en het kan ook dat er mischien ergens iets los/kapot is gegaan waardoor hij valse lucht is gaan trekken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Intenso 11-3-2009 20:27 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hij reed rustig. dus wss reedtie ook onderin de toeren

en het kan ook dat er mischien ergens iets los/kapot is gegaan waardoor hij valse lucht is gaan trekken


ik weet eigenlijk wel zeker dat hij toen hij begon in te houden dat het warmlopen was gewoon dezelfde symptomen als ik met mijn kawasaki en suzuki heb gehad
mja die putjes enzo zal dan wel detonatie zijn van een arm mengsel en als hij idd onderin toeren reed waar hij volgens mij te weinig kreeg (moet hij zelf bevestigen) dan is dat gewoon de reden van alles.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
oke 12-3-2009 16:32 Print reply
Posts: 65
hoeveel must voor dit blokje hebben?
 
Frysk 12-3-2009 17:44 Print reply

Posts: 34928
naja arm mengsel blijf ik maar vreemd vinden laatste keer dat ik getankt had toen had ik zelfs wat te veel olie in de tank geklapt

en afstelling is het ook niet (stond te rijk)

maar wat Sietse zegt zie ik opzich wel logica in.. dat er gewoon te weinig mengsel in de krukas holte kwam


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hij reed rustig. dus wss reedtie ook onderin de toeren

en het kan ook dat er mischien ergens iets los/kapot is gegaan waardoor hij valse lucht is gaan trekken


ja ongeveer 4/5000 toeren oid
reed best wel langzaam aangezien ie eerst dus ook al uitviel en ik nog best een lang eind moest rijden om thuis te komen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Hoe oud was je big-end ?



evenoud als het NS1 blok
gewoon originele krukas met drijfstang nog

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

detonatie door een te arm mengsel kan daarvan de oorzaak zijn .



Detonatie dacht ik inderdaad zelf ook al aan

toch vreemd dat ik echt een paar 100km gemaakt heb en er niks aan de hand was en nu in 1x bam einde verhaal

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oke
hoeveel must voor dit blokje hebben?



weet niet of ik hem wel weg doe.. ik zie er opzich nog wel heil in om de cilinder te hönen, nieuw zuigertje erin. kopje ff netjes maken (zullen altijd wat putjes in blijven mgoed) en een ander krukasje kopen

vooral omdat ik al véél te veel geld in dat blok heb geramd en het nu echt zonde zou vinden om het te verkopen

als je een origineel NS1 blok of MTX-R2 blok weet dan zou ik eventueel nog wel nadenken om hem te verkopen


 
giggitybyte
RR89 13-3-2009 0:37 Print reply

Posts: 327
een nieuwe krukas is toch niet perse nodig?
hier kan je toch een zilverkooi op laten persen, mits de krukas niet te veel beschadigt is? met nieuwe drijfstang is dat iets van 60 - 80 euro dacht ik

en ja die putjes zouden alleen te verklaren kunnen zij door los materiaal, zoals een kapotte zuigerveer, of naaldjes denk ik
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
PRO TUNING 13-3-2009 9:49 Print reply

Posts: 4000
Met crossers - racers gebeurt het vaak dat na b.v. er een nieuwe zuiger is gemonteerd (weer volledig vermogen) de big-end er uit loopt.

Jij hebt een getunde cilinder op een oud big-end geplaatst.
 

Dit topic is 4421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved