Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oorzaak Vast/warmloper MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55188 - Oorzaak Vast/warmloper MTX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 11-3-2009 16:43 Print topicpost

Posts: 34928
Hallo dames en misschien ook heren,

m'n MTX is zaterdag vastgelopen op een best wel vage manier.
ik reed dus rond de 40/50 in lage toeren en in 1x begon hij erg in te houden en viel hij uit.. ik schuif hem weer aan en hij liep weer goed

paar KM verder begon ie opnieuw in toeren te dalen en in 1x allemaal metaal achtige geluiden uit m'n cilinder weg.. en BAM.. uit.

ik probeer hem aan te duwen maar dat lukte niet omdat ie zo vast als een huis zat

vandaag de brommer bij een vriendin van me weg gehaald en cilinder er net af getrokken... wat ik aantrof word je niet blij van
cilinderkop helemaal VOL putten.. vooral aan de zijkant
zuiger vol putten en deuken en cilinder is in verder goede staat alleen een héél klein krasje boven de uitlaatpoort

dus ik kijk verder naar m'n krukas en ja hoor.. helemaal rood/wittig onderaan m'n drijfstang bij het bigend..

krukas krijg ik dus ook totaal niet meer in de rondte..


m'n vraag is dus
hoe kan dit ? ik baal natuurlijk best wel aangezien deze setup opnieuw klaar maken kost me klauwen vol geld (o-ring, cilinder kop uit laten draaien, nieuwe zuiger, hönen)

sta nu zelfs op het punt om er een origineel 80cc blokje in te klappen ..

Setup is/was trouwens
Honda NS1 cilinder @ 96cc JRT getuned
CR125 zuiger van Wiseco (onderkant afgedraait)
Cilinderkop opmaat
O-ring in de kop
Suzuki RM125 uitlaat onderlangs pas gemaakt

de afstelling was eerder te rijk dan te schraal
 
giggitybyte

2t-crosser 11-3-2009 17:32 Print reply

Posts: 756
kut
 
mtx-bart 11-3-2009 17:32 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk

dus ik kijk verder naar m'n krukas en ja hoor.. helemaal rood/wittig onderaan m'n drijfstang bij het bigend..

krukas krijg ik dus ook totaal niet meer in de rondte..


Wat betekent dat dan als je drijfstang onderaan rood/wittig is?

 
Joel_koningslust 11-3-2009 17:34 Print reply

Posts: 14514
is je bigend niet kapot gelopen?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 11-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 29286
is voor de rest wel alles heel eruit gekomen, zuiger veren , smalend lager?
 
Frysk 11-3-2009 17:47 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is voor de rest wel alles heel eruit gekomen, zuiger veren , smalend lager?



bovenste zuigerveer is naar de knoppen
onderste is nog wel goed

smallend is volgens mij nog wel goed iig als ik de zuiger beweeg voel ik verder geen speling oid

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is je bigend niet kapot gelopen?



dat was ook het eerste waar ik aan dacht maar ik heb geen speling op het bigend... wel gaat het de drijfstang nu héél stroef

heb net een bult 2t olie in het carter gekiept en ik kan de krukas al weer wat beter bewegen dan eerst maargoed het is nog niet zoals het hoort
 
giggitybyte
Jasper Strahiem 11-3-2009 17:52 Print reply

Posts: 1950
Mischien heb je tijdens het rijden ergens valse lucht gekregen waardoor die ineens erg warm werd. Zo heb ik ook eens mijn cil verneukt, merk je eigenlijk niet eens echt. Of je denk iig niet aan valse lucht..
 
Make the most of now
kenny77 11-3-2009 17:53 Print reply

Posts: 29286
mhh, misschien een oorzaak , die zuigerveer?

maar dit is de 2de keer?
(die eerste vastloper), was er niks aan je krukas, krom?
dat die daardoor nu weer is vastgelopen?


 
Frysk 11-3-2009 17:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Mischien heb je tijdens het rijden ergens valse lucht gekregen waardoor die ineens erg warm werd. Zo heb ik ook eens mijn cil verneukt, merk je eigenlijk niet eens echt. Of je denk iig niet aan valse lucht..



valse lucht is uitgesloten liep echt perfekt in alle toeren etc

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mhh, misschien een oorzaak , die zuigerveer?

maar dit is de 2de keer?
(die eerste vastloper), was er niks aan je krukas, krom?
dat die daardoor nu weer is vastgelopen?




Zuigerveer heeft wel schade maar missen amper tot geen stukjes zuigerveer 2 kleine hoekjes missen die misschien die putjes hebben veroorzaakt in de kop en bovenkant van de zuiger maar waarom m'n krukas dan zo vaag gekleurd is snap ik niet

eerste keer was omdat de ontsteking te vroeg stond en dus een gat in de zuiger brande

daarna heb ik best lang gereden zonder problemen

het probleem is gewoon echt begonnen nadat ik m'n achterbrug erin heb gezet echt appart

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-3-2009 om 17:58 uur.
 
giggitybyte
kenny77 11-3-2009 18:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



valse lucht is uitgesloten liep echt perfekt in alle toeren etc

[...]



eerste keer was omdat de ontsteking te vroeg stond en dus een gat in de zuiger brande

daarna heb ik best lang gereden zonder problemen

het probleem is gewoon echt begonnen nadat ik m'n achterbrug erin heb gezet echt appart



owja met die binnenrotor toch?

Heb ik ook wel eens gehad ketting weer gespannen, wil gaan rijden en toen was de bougie kapot.
maar ik denk niet dat het iets met de achterbrug heeft te maken, zal wel puur toeval zijn, denk ik.

Edit: die kleur zit die echt "in" de drijfstang of kan je het zo er af vegen?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2009 om 18:02 uur.
 
Banaan 11-3-2009 18:03 Print reply

Posts: 5725
Gecondoleerd.. fucking zonde
 
ikkejw 11-3-2009 18:03 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
...wel gaat de drijfstang nu héél stroef...



big-end naaldjes allemaal doormidden waarschijnlijk

ik heb ook nog wel een krukas waarbij dat gebeurd is, zit totaal geen speling op maar draaien wil ie vrijwel niet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 11-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



big-end naaldjes allemaal doormidden waarschijnlijk

ik heb ook nog wel een krukas waarbij dat gebeurd is, zit totaal geen speling op maar draaien wil ie vrijwel niet.



tering naja dat word ander blok zoeken dus
of ander NS1 krukas zoeken en een NS1 zuiger

deze setup herstellen word me te duur


maar wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
 
giggitybyte
Joel_koningslust 11-3-2009 18:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



tering naja dat word ander blok zoeken dus
of ander NS1 krukas zoeken en een NS1 zuiger

deze setup herstellen word me te duur


maar wat zou de oorzaak kunnen zijn ?



bigend te heet geworden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 11-3-2009 18:12 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



bigend te heet geworden


dat snap ik maar hoe kan die te heet geworden zijn ?

m'n vliegwiel kon ik inderdaad ook niet normaal aanraken nadat ie vastgelopen was (ik reed zelfs zonder vliegwiel kapje)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-3-2009 om 18:13 uur.
 
giggitybyte
Joel_koningslust 11-3-2009 18:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


dat snap ik maar hoe kan die te heet geworden zijn ?

m'n vliegwiel kon ik inderdaad ook niet normaal aanraken nadat ie vastgelopen was (ik reed zelfs zonder vliegwiel kapje)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-3-2009 om 18:13 uur.



had je mengsmering van de pomp getakt? of zelf gemengt

t duidt eigenlijk een beetje op geen/teweinig olie. dus geen smering/en minder koeling
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 4419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved