Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda blok ipv am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55181 - honda blok ipv am6
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 10-3-2009 23:59 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



nieuwe honda onderdelen zijn vrijwel niks goedkoper dan nieuwe am6 onderdelen


wie heeft het over gloednieuw?
ik heb het over goede onderdelen die er te krijgen zijn
niet alles hoeft nieuw om goed te zijn

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
bierbundelhonda 11-3-2009 0:00 Print reply

Posts: 3396
am6 cilinders zijn prima

de versnellingsbak laat helaas af en toe de mens in de steek.

enigste ervarig wat ik met AM6 heb gehad.

en ze schakelen toch wel iets zwaarder dan honda



Edit: nu moet ik wel vermelden , Het wieltje wat je schakelbloem in positie houdt ook wel zwak is van honda maar zit het goed dan is het goed

hij schuift wel is naast de schakelwals

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 11-3-2009 om 0:04 uur.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
buldogo2 11-3-2009 0:06 Print reply

Posts: 2101
Persoonlijk denk ik dat je voor het geld wat je voor een honda blok zou moete neer telle en al de moeite die er bij komt kijke je beter een andere wals in je am6 kan zetten.

Het enige nadeel wat ik zie in am6 is namelijk de bak (tussen zijn versnelingen vallen en moeizaam schakelen). Dit schijnt ver verholpen te zijn met een andere wals.

Honda blokjes zijn verder wel oerdegelijk en het is uiteraart mogelijk om zoiets in je modernere brommertje te kreigen, maar om eerlijk te zijn zie ik er meer nadelen aan dan voordelen (ook al ben ik een heel grote fan van de honda blokjes).

Je zecht dat honda onderdelen goedkooper zijn als am6...dit kan wel kloppen,, maar dit zijn dan of imi delen, of 2e hands delen,, en met bijde is de kans dat je het vaker moet vervangen als een nieuw deel groot,, waardoor je op langer termijn ws even duur uit gaat zijn of zelfs duurder!! Zoiso heb je daarbij de betrouwbaarheid gelijk mee weggenomen dan .

Hoop da je wat aan me lul verhaal heb
 
Born to ride
Royal Club 11-3-2009 0:11 Print reply

Posts: 60390
als ik het goed heb ging barry komende tijd kijken wat er aan het schakel'foutje' te doen is.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 11-3-2009 0:13 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
beide blokken zijn goed/betrouwbaar, maar voor honda zijn de onderdelen goedkoper, en hoef je de krukas niet te vervangen.
Am6 is makkelijker snel te krijgen, maar duurder.
het is "makkelijker" snel te krijgen: plug & play dus, maar honda kan net zo hard (al is het met meer cc's)

klaar, topic dicht.


met even veel cc's kan honda nog even snel zijn, ze zijn alleen erg begrensd. met een ander uitlaatje zit je nog niet op de 100, zoals bij am6 vaak wel het geval is.

CDI is een dikke begrenzer, heeft een gare curve, met een dip op 11 à 12K rpm. het loopt wel altijd, maar snel is het niet.

cilinder begrenst ook, er zijn gewoon geen cilinders voor honda te krijgen die echt snel zijn. CR80 en NS1 uitgezonderd.

snelle uitlaten zijn ook nergens te vinden, dit is vrij simpel op te lossen met een opmaat uitlaat, of een senda/am6 uitlaat.

cilinderkop, daar zijn voor MT5 maar 2 types van, je moet maar hopen dat 1 van de twee goed loopt op je setup. goede oplossing is opnieuw berekenen en uitdraaien.

maar ik zit nu op sprint-niveau te praten, terwijl de TS waarschijnlijk aan gewoon straatgebruik zit te denken, maar dan zonder pijn in je linkervoet
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Royal Club 11-3-2009 0:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


met even veel cc's kan honda nog even snel zijn, ze zijn alleen erg begrensd. met een ander uitlaatje zit je nog niet op de 100, zoals bij am6 vaak wel het geval is.

CDI is een dikke begrenzer, heeft een gare curve, met een dip op 11 à 12K rpm. het loopt wel altijd, maar snel is het niet.

cilinder begrenst ook, er zijn gewoon geen cilinders voor honda te krijgen die echt snel zijn. CR80 en NS1 uitgezonderd.

snelle uitlaten zijn ook nergens te vinden, dit is vrij simpel op te lossen met een opmaat uitlaat, of een senda/am6 uitlaat.

cilinderkop, daar zijn voor MT5 maar 2 types van, je moet maar hopen dat 1 van de twee goed loopt op je setup. goede oplossing is opnieuw berekenen en uitdraaien.

maar ik zit nu op sprint-niveau te praten, terwijl de TS waarschijnlijk aan gewoon straatgebruik zit te denken, maar dan zonder pijn in je linkervoet


stel je ff aan man
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 11-3-2009 0:29 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Het enige nadeel wat ik zie in am6 is namelijk de bak (tussen zijn versnelingen vallen en moeizaam schakelen). Dit schijnt ver verholpen te zijn met een andere wals.


de wals mag dan lichter zijn, en iets beter afgewerkt, maar het grootste probleem zit hem in de putjes aan de zijkant van de wals.

bij honda is dit een soort bloemvorm (vandaar het woord schakelbloem), met ronde 'bladeren' tussen de inkepingen waarin het houdertje valt. doordat deze 'bladeren' rond zijn, is het vrijwel onmogelijk om hem tussen 2 versnellingen in te krijgen. het houdertje schiet meteen weer terug naar de dichtstbijzijnde versnelling.

am6 heeft uiteraard ook een bloem, maar dan in de vorm van putjes in de zijkant van de wals. de ruimte tussen deze putjes is vlak ipv rond, waardoor je het houdertje dus tussen de putjes in kunt zetten, zonder dat hij terugspringt. de 'betere' wals heeft dit nog precies hetzelfde.

daarnaast is het natuurlijk schandalig dat je eerst een andere wals zou moeten monteren voor je normaal kunt rijden.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
rubbert 11-3-2009 0:31 Print reply

Posts: 8825
je kan het ook wel wat overdrijven hoor, het is echt niet zo dat je met z'n 2en aan die schakelpook moet hangen om te schakelen, is best op te rijden, alleen lekker soepel gaat het niet nee, dus moet je er gewoon een derbi blok onder hangen (om de volgende discussie maar even uit te lokken)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
buldogo2 11-3-2009 0:32 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


de wals mag dan lichter zijn, en iets beter afgewerkt, maar het grootste probleem zit hem in de putjes aan de zijkant van de wals.

bij honda is dit een soort bloemvorm (vandaar het woord schakelbloem), met ronde 'bladeren' tussen de inkepingen waarin het houdertje valt. doordat deze 'bladeren' rond zijn, is het vrijwel onmogelijk om hem tussen 2 versnellingen in te krijgen. het houdertje schiet meteen weer terug naar de dichtstbijzijnde versnelling.

am6 heeft uiteraard ook een bloem, maar dan in de vorm van putjes in de zijkant van de wals. de ruimte tussen deze putjes is vlak ipv rond, waardoor je het houdertje dus tussen de putjes in kunt zetten, zonder dat hij terugspringt. de 'betere' wals heeft dit nog precies hetzelfde.

daarnaast is het natuurlijk schandalig dat je eerst een andere wals zou moeten monteren voor je normaal kunt rijden.


Oke dat wist ik niet (weet niet gruwelijk veel van am-6) en het is idd schandalig dat het nodig is,, maar daar gaat het de topic starter niet om, hij vroeg om een afweging om een honda blok in te bouwe of het am6 blok te late zitten (als ik het goed begrepen had)

 
Born to ride
Royal Club 11-3-2009 0:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


de wals mag dan lichter zijn, en iets beter afgewerkt, maar het grootste probleem zit hem in de putjes aan de zijkant van de wals.

bij honda is dit een soort bloemvorm (vandaar het woord schakelbloem), met ronde 'bladeren' tussen de inkepingen waarin het houdertje valt. doordat deze 'bladeren' rond zijn, is het vrijwel onmogelijk om hem tussen 2 versnellingen in te krijgen. het houdertje schiet meteen weer terug naar de dichtstbijzijnde versnelling.

am6 heeft uiteraard ook een bloem, maar dan in de vorm van putjes in de zijkant van de wals. de ruimte tussen deze putjes is vlak ipv rond, waardoor je het houdertje dus tussen de putjes in kunt zetten, zonder dat hij terugspringt. de 'betere' wals heeft dit nog precies hetzelfde.

daarnaast is het natuurlijk schandalig dat je eerst een andere wals zou moeten monteren voor je normaal kunt rijden.


stugger veertje zou wel eens de oplossing kunnen zijn. maargoed
enigste die ik hoor janken over de am6 bak zijn allemaal pootjes en mietjes.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 11-3-2009 0:37 Print reply

Posts: 10355
http://www.speed-par...php?products_id=4635

ander walsje erin klaar

royal ga jij nou eerst maar eens km's op je tzr maken
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Royal Club 11-3-2009 0:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
http://www.speed-par...php?products_id=4635

ander walsje erin klaar

royal ga jij nou eerst maar eens km's op je tzr maken


ik denk dat ik met mijn gevoelige setup wel wat eerder de kwalen van am6 zou ondervinden.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Convergence 11-3-2009 0:39 Print reply

Posts: 2192
Ik heb nooit last van schakelen gehad op motorhispania en op 2 verschillende riejus niet, allemaal onzin,

Mensen die niet am6 kunnen rijden, kunnen gewoon niet schakelen
 
Project 2010 zie project Snowhite
Saknet 11-3-2009 0:40 Print reply

Posts: 10355
of misschien komt het probleem juist door schakelen op akelig lage toeren bij begrensde brommers?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Royal Club 11-3-2009 0:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
of misschien komt het probleem juist door schakelen op akelig lage toeren bij begrensde brommers?


geen idee. nooit ori gereden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved