hey,
ik heb onlangs mijn achterveer en voor-rem-blokjes vervangen en toen ik er vandaag op reed had ik een probleem...
ik was dus aan het rijden. als ik stil stond hoorde ik een rare tik, die onregelmatig was. waar het vandaan kwam weet ik niet maar het deed me denken aan kortsluiting. toen ik verder reed en weer stil stond met de koppeling in was die tik er weer. ook viel de brommer gewoon uit als ik langer stil stond.
Toen na nog een stukje rijden ik weer stil stond viel de brommer uit en ik heb hem niet meer aan de praat gekregen. ik was gelukkig op loop afstand van een brommerzaak en daar staat hij nu. ze gaan kijken wat het is. Toen de brommer even stil gestaan had wilde die man hem proberen te starten, dit lukte maar toen liep hij heel even (in zijn vrij) met de tik en viel weer uit.
Wat denken jullie dat het is?
syptomen:
- tik
- uitvallen bij lang stilstaan
het was trouwens nat op de weg en het regende heel zachtjes.
maar kortsluiting lijkt mij sterk omdat ik vaker in de (meestal veel ergere) regen rijdt.
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Kwam het tik uit je blok of kan je niet echt zien waar? Sorry maar ik ga even in jouw topic een vraagje stellen, hier op het forum praten ze veel over 1 slag uitdraaien isdat dan 1x gans rond draaien ? of een halve draai?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Kwam het tik uit je blok of kan je niet echt zien waar? Sorry maar ik ga even in jouw topic een vraagje stellen, hier op het forum praten ze veel over 1 slag uitdraaien isdat dan 1x gans rond draaien ? of een halve draai?
1 slag is 360 graden.
The way of life is just like the car you drive its good or bad
wanneer is die los gehaalt voor zuiger of veertjes??
gezien je bij 35 wel zeker al dit je 2e nieuwe zuiger zou moeten zijn
zelf misschien 4 tot 5k denk ik. maar als ik de staat van de brommer nog eens bekijk toen ik hem kocht zou een verrotte zuiger me niks verbazen...
maar toch vraag ik me dan af wat dat getik is en waarom die bij hoger toeren dat niet doet.
P.S als ik lage toeren reed dan tikte hij ook en bij iedere tik viel die ff stil (verloor vermogen)
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
zelf misschien 4 tot 5k denk ik. maar als ik de staat van de brommer nog eens bekijk toen ik hem kocht zou een verrotte zuiger me niks verbazen...
maar toch vraag ik me dan af wat dat getik is en waarom die bij hoger toeren dat niet doet.
P.S als ik lage toeren reed dan tikte hij ook en bij iedere tik viel die ff stil (verloor vermogen)
zuiger veer die hapt in uitlaat of een andere poort.
The way of life is just like the car you drive its good or bad
zuiger veer die hapt in uitlaat of een andere poort.
dan zou het toch als nog regelmatig moeten zijn?
Ik denk zelf dat de bougie dop niet goed sluit en daardoor en slechte vonk onstaat... maar dan zou hij bij hoge toeren ook moeten tikken/uitvallen en dat deed hij niet
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one