Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen inrijden 50cc GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55165 - problemen inrijden 50cc GPR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timotechniek 10-3-2009 15:23 Print topicpost
Posts: 69
hallo luitjes,
we hebben gister op de derbi GPR van een maat van ons een nieuwe 50cc erop gezet. we hebben hem 5 minuten laten warmlopen. ongeveer 1500-2000 RPM daarna weer rust van zeker wel een kwartier. weer dezelfde RPM en 5 min. daarna een uur ofzo gewacht 5 minuten hetzelfde warm, 10 minuten wachten. 3 minuten warmlopen en dan rustig rijden. het probleem is dat hij wat hij ook doet. hij komt niet boven de 4000 RPM en ongeveer 20-25 km/u. hoe komt dit? is het gewoon dat de cilinder stroef is en nog in moet slijten? of ligt het ergens anders aan?


 

TECstar 10-3-2009 15:28 Print reply

Posts: 4664
ligt in de afstelling...

trouwens, zolang hij niet te arm loopt
moetje gewoon je cilinder eronder gooien en dan rijden

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 10-3-2009 om 15:30 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
timotechniek 10-3-2009 15:30 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ligt in de afstelling...


ik ben zonet zelf al verder wezen kijken. kan het zijn een te grote sproeier?
 
Garciyano 10-3-2009 15:31 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ligt in de afstelling...


Ejj ik was gisteren ook bij het vervangen van deze cilinder
en de afstelling is luchtschroef 1,5 slagen open. en stationaier schroef helemaal ingedraait, wat vaag was is dat hij helemaal ingedraait maar 1,5k toeren draait. en als ik dat bij mijn brommer doe gaat ie rond de 7 a 8k lopen

er zit btw. een leovince v6 onder.
 
Senda DRD RACING 07 ||
stephan777 10-3-2009 15:31 Print reply

Posts: 7259
wat doety hij.


stotteren??? bwuappen?? of wil niet gewoon voorbij de 4k
 
TECstar 10-3-2009 15:31 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timotechniek
[...]


ik ben zonet zelf al verder wezen kijken. kan het zijn een te grote sproeier?


kan idd het geval zijn
kzal ff een faq zoeken over het afstellen van je carb

carb afstellen ed
inrijden

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 10-3-2009 om 15:32 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Garciyano 10-3-2009 15:32 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timotechniek
[...]


ik ben zonet zelf al verder wezen kijken. kan het zijn een te grote sproeier?


he ja dat ie verzuipt zeg maar

dat zou best kunnen hmm.., licht jij pascal in ik moet nu werken en pascal ging eerst nog erik bellen en vragen wat het kon zijn.

latah
 
Senda DRD RACING 07 ||
timotechniek 10-3-2009 15:44 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


kan idd het geval zijn
kzal ff een faq zoeken over het afstellen van je carb

carb afstellen ed
inrijden

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 10-3-2009 om 15:32 uur.


maar we haddden de stationairschroef al helemaal ingedraait omdat hij anders uitviel ? en die kerol zei net tegen me dat het wel klinkt alsof ie zichzelf verzuipt. dus volgens mij is het dan de sproeier ofniet?
 
TECstar 10-3-2009 15:49 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timotechniek
[...]


maar we haddden de stationairschroef al helemaal ingedraait omdat hij anders uitviel ? en die kerol zei net tegen me dat het wel klinkt alsof ie zichzelf verzuipt. dus volgens mij is het dan de sproeier ofniet?


laat ik eerst een andere vraag stellen
welke cilinder hebben jullie vervangen met welke cilinder?

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
timotechniek 10-3-2009 15:53 Print reply
Posts: 69
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


laat ik eerst een andere vraag stellen
welke cilinder hebben jullie vervangen met welke cilinder?



gewoon een 50cc derbi, voor een 50cc derbi. trouwens... hij had eerst valse lucht aangezogen omdat de slang vanaf je luchtfilterhuis naar je carburateur er voor de helft op zat zeg maar. dat hebben we alweer vastgemaakt. er zit een 17.5 MM en 104 sproeier in. uitlaat is een leovince v6

Dit bericht is gewijzigd door timotechniek op 10-3-2009 om 15:59 uur.
 
markhispania3 10-3-2009 16:12 Print reply

Posts: 1971
zou iets kleiner proberen.
 
Banaan 10-3-2009 16:42 Print reply

Posts: 5725
Ergens valse lucht?
 
timotechniek 11-3-2009 22:43 Print reply
Posts: 69
we zijn er al achter... eerst had hij valse lucht, dat hadden we verholpen door de luchtslang van de carbu naar het luchthuis er weer op te doen ( zat er voor de helft naast ) alleen daardoor kreeg hij te weinig lucht. we hebben nu luchtfilter ontrenst en hij loopt alweer goed
 
Convergence 11-3-2009 23:37 Print reply

Posts: 2192
Het heet inrijden,,, stationair enzo hoeft niet lang hoor.. je kan ook rijden met lage rpm..
 
Project 2010 zie project Snowhite
bierbundelhonda 12-3-2009 3:31 Print reply

Posts: 3396
idd de zuiger en cilinder moet belast worden

en dat doet hij niet wanneer hij in zijn vrij staat

en Af en toe mag je hem wel door trekken maar niet TOT VOL toeren

dan uitzetten en afkoelen

anders wordt de cilinder lui is mij verteld
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Henk-88 12-3-2009 4:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timotechniek
we zijn er al achter... eerst had hij valse lucht, dat hadden we verholpen door de luchtslang van de carbu naar het luchthuis er weer op te doen ( zat er voor de helft naast ) alleen daardoor kreeg hij te weinig lucht. we hebben nu luchtfilter ontrenst en hij loopt alweer goed



Mooizo, dan kun je nu gaan afstellen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 1099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved