Ik heb een AM6 blok met een Malossi MHR 76cc cilinder (echte, geen replica). Deze is bedoeld voor orginele slag (39 mm).
Is dit op geen enkele, denkbare, mogelijke manier haalbaar om dit te gaan monteren met een 46mm krukas?
(krukas heb ik een keer gekregen dus leek me leuk om deze 2 te kunnen combineren).
Ik kan zelf ophoogplaat maken, spoelers verleggen, booster verleggen en uitlaatpoort ook mocht dat nodig zijn.
Maar de grote vraag is of het dan nog haalbaar is. En je niet zodanig de spoelrichtingen verneukt of dat het om andere redenen niet haalbaar is. (vooral boosterpoort is het lastigst daarin lijkt me wanneer je die moet ophogen)
Het is weliswaar 7mm slagverschil maar 3,5 mm moet er overbrugd worden. (met poorten e.d.). En voor het andere slagverschil zou je dan met een ophoogplaat van 3,5mm kunnen werken.
Bijkomend voordeel is met een ophoogplaat je timingen wat hoger komen te staan zodat je theoretisch weer minder dan die 3,5mm moet bij frezen met je poorten. Dus dat maakt het al extra haalbaar.
En de cilinder mag daarnaast ook nog sowieso al wat hoogtoeriger worden van mij.
Echter is mijn drijfstang wel kapot en heb de krukas ook al open geperst. Dus ook met een drijfstang kan ik wat variƫren (qua lengte) mocht dat noodzakelijk zijn. Ook hierin kan je weer 2 a 3 graden van je timing in compenseren.
Ook zijn er mogelijkheden voor een kopje draaien mocht dat nodig zijn, dus dat hoeft ook niet per definitie roet in het eten te gooien.
Graag jullie mening
|