Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Raar geluid in blok...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55138 - Raar geluid in blok...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7739 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki rm 10-3-2009 14:22 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


Waar moet ik dat magneetje vinden, ik zie hem namelijk niet
quote]

op de foto hieronder zie je ook een olieplug met een magneetje



Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 10-3-2009 om 14:26 uur.
 
w0ut3r 10-3-2009 14:41 Print reply

Posts: 1350
oke, ik zal zo is ff kijke...

Ik ben net ook ff naar de bromboer geweest,
Alleen die zei dat het waarschijnlijk met de koppeling te maken had...
Waarschijnlijk een moertje dat los is getrilt...

daar wil ik dus zoieso ff naar gaan kijken, want zo klinkt het eigelijk precies...
Dat staat ook niet op het flimpje, maar als ik nog wat meer gas geef hoor je het helemaal ratele..
maar je hoeft toch niet je hele blok uit je brommer te halen om je koppelingsdeksel deraf te halen en te kijken of alle moertjes nog goed vast zitte?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 10-3-2009 om 14:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 10-3-2009 om 14:47 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Master 1.0 10-3-2009 17:33 Print reply

Posts: 152
Als eerste moet je ervoor zorgen dat je een nieuwe pakking hebt liggen voor het koppelingsdeksel en nieuwe blokolie en koelvloeistof.

Als eerste moet je de olie en koelvloeistof aftappen (anders wordt t een bende). Dan moet je je gaskabel losmaken van de oliepomp. Dan kan je alle bouten van je koppelingsdeksel en ook ééntje van de waterpomp los halen en daarna kan je voorzichtig het koppelingsdeksel wegnemen (let op dat de ringentjes en kunststof tandwieltjes op hun plek blijven zitten als je het deksel weegneemt!). Nu kan je checken of de schroeven jan het koppelingshart vast zitten, ook kan je gelijk ff kijken of je koppelingsplaten niet aan vervanging toe zijn. anders kan je die ook gelijk vervangen nu je het blok toch half open hebt liggen.

Als alle moeren,bouten e.d. weer goed zitten plaats je een nieuw koppelingsdekselpakking en monteer je het koppelingsdeksel weer (denk wederom om alle tandwieltjes en ringetjes en dat alles gemakkelijk in elkaar schuift). Alle bouten weer aandraaien gaskabel weer aan je oliepomp knutselen, koelvloeistof en olie bijvullen. alles nog ff een keer checken of het goed vast zit en dan kan je em weer starten.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
w0ut3r 10-3-2009 21:39 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Als eerste moet je ervoor zorgen dat je een nieuwe pakking hebt liggen voor het koppelingsdeksel en nieuwe blokolie en koelvloeistof.

Als eerste moet je de olie en koelvloeistof aftappen (anders wordt t een bende). Dan moet je je gaskabel losmaken van de oliepomp. Dan kan je alle bouten van je koppelingsdeksel en ook ééntje van de waterpomp los halen en daarna kan je voorzichtig het koppelingsdeksel wegnemen (let op dat de ringentjes en kunststof tandwieltjes op hun plek blijven zitten als je het deksel weegneemt!). Nu kan je checken of de schroeven jan het koppelingshart vast zitten, ook kan je gelijk ff kijken of je koppelingsplaten niet aan vervanging toe zijn. anders kan je die ook gelijk vervangen nu je het blok toch half open hebt liggen.

Als alle moeren,bouten e.d. weer goed zitten plaats je een nieuw koppelingsdekselpakking en monteer je het koppelingsdeksel weer (denk wederom om alle tandwieltjes en ringetjes en dat alles gemakkelijk in elkaar schuift). Alle bouten weer aandraaien gaskabel weer aan je oliepomp knutselen, koelvloeistof en olie bijvullen. alles nog ff een keer checken of het goed vast zit en dan kan je em weer starten.


Bedankt voor de uitgebreide info!

Ik heb inmiddels me koppelingsdeksel eraf gehaald.
Maar ik heb nog ff 2 vraagjes:

- bedoel je met de schroeven van het koppelingshart die 5 zwarte? of zitten er nog meer schroeven achter?

- en hoe kan ik zien of me koppelingsplaten versleten zijn?


 
www.TheGreenBoxz.nl
Master 1.0 10-3-2009 22:00 Print reply

Posts: 152
Alshet goed is zitten er op het koppelingshart 4 schroeven met een veer eronder(deze drukken de koppeling aan). de moeren van de balansas en krukas zouden geborgt moeten zitten met een lipring.

Ik zou koppelingsplaten vervangen als het slijtmateriaal op de platen minder dan 0,5 mm dik is. En deze zijn ook niet duur.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
w0ut3r 12-3-2009 17:06 Print reply

Posts: 1350
ik heb nou dus me blok open om ff te zoeke naar losligende moeren of ringetjes die dat ratelende geluid bij hoge toeren veroorzaakt, maar ik ben nog niks raars tegen gekomen...
Behalve dit:




Hoort het dat die goude ring (of iets) in het midden van me koppelingshart gebogen is aan een kant?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-3-2009 om 17:06 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Intenso 12-3-2009 17:12 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik heb nou dus me blok open om ff te zoeke naar losligende moeren of ringetjes die dat ratelende geluid bij hoge toeren veroorzaakt, maar ik ben nog niks raars tegen gekomen...
Behalve dit:

afbeelding
afbeelding

Hoort het dat die goude ring (of iets) in het midden van me koppelingshart gebogen is aan een kant?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-3-2009 om 17:06 uur.


ja dat hoort zo.
die borgt de moer die daar zit.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 12-3-2009 om 17:13 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
w0ut3r 12-3-2009 17:14 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


ja dat hoort zo.
die borgt de moer die daar zit.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 12-3-2009 om 17:13 uur.


oke
Je gaat alles verdacht vinde als je er niet achter komt wat nou het probleem is
 
www.TheGreenBoxz.nl
-simon- 12-3-2009 17:14 Print reply

Posts: 8211
ja dat is de borging.
en als je hem weer in elkaar gaat zetten. de "deksel" die op je koppelings korf moet waar die veren ook ingaan met de boutjes. kan er maar op 1 manier goed op. hij lijkt op alle manieren de te kunnen maar er zit iets verschil in en daarom past hij maar op een manier. dus die moet je dan ff goed draaien dat hij er het verste invalt.

bij de kickstart helemaal links boven wat zit daar voor beschadiging?

edit: k heb ff het filmpje geluisterd. ik heb dat geluid ook bij mijn senda. en ik heb toen een keer alles weer goed aangedraaid en toen was het weer ff weg. nou is het er weer maar heb ik er nog niks aan gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 12-3-2009 om 17:19 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Intenso 12-3-2009 17:17 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke
Je gaat alles verdacht vinde als je er niet achter komt wat nou het probleem is


mijn sx had het ook wanneer ik gas los liet dat je het hoorde mja ik heb me er nooit aan geergerd en heb het zo gelaten en is 13000 kilometer goed gebeleven en toen de brommer verkocht
mja mischien is dat van jou wel wat erger kan ik niet uit je filmpje opmaken
ik zou zeggen krukas lagers mja je had geen speling zei je?
ook willen de blokbouten waar je blok mee vast hangt wel eens los gaan en dat geeft ook wat dat geluid draai die eens goed hard vast.
ik zou toch denken dat er iets los zit dan, ik ga er niet vanuit iig dat er iets in je blok aan loopt

edit:
ook vind ik je blok olie er wat te grijs uitzien oftewel ben bang dat er vocht (koelvloeistof) bij is gekomen.
kijk even naar je koelvloeistof peil als deze is gezakt dan heb je mischien een lekke waterpomp keerring. (niks met het geluid te maken hoor)

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 12-3-2009 om 17:19 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
w0ut3r 12-3-2009 18:09 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
ja dat is de borging.
en als je hem weer in elkaar gaat zetten. de "deksel" die op je koppelings korf moet waar die veren ook ingaan met de boutjes. kan er maar op 1 manier goed op. hij lijkt op alle manieren de te kunnen maar er zit iets verschil in en daarom past hij maar op een manier. dus die moet je dan ff goed draaien dat hij er het verste invalt.

bij de kickstart helemaal links boven wat zit daar voor beschadiging?

edit: k heb ff het filmpje geluisterd. ik heb dat geluid ook bij mijn senda. en ik heb toen een keer alles weer goed aangedraaid en toen was het weer ff weg. nou is het er weer maar heb ik er nog niks aan gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 12-3-2009 om 17:19 uur.


Die beschadiging komt door die veering die om die kickstart as heen zit... die is er een paar keer langsgegaan, maar dat kan verder geen kwaad volges mij...
Dat geluid op het filmpje is alleen bij weinig gas, maar ik ben derachter gekomen dat als ik meer gas geef er ook een soort van ratelend geluid bij komt...
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 12-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


mijn sx had het ook wanneer ik gas los liet dat je het hoorde mja ik heb me er nooit aan geergerd en heb het zo gelaten en is 13000 kilometer goed gebeleven en toen de brommer verkocht
mja mischien is dat van jou wel wat erger kan ik niet uit je filmpje opmaken
ik zou zeggen krukas lagers mja je had geen speling zei je?
ook willen de blokbouten waar je blok mee vast hangt wel eens los gaan en dat geeft ook wat dat geluid draai die eens goed hard vast.
ik zou toch denken dat er iets los zit dan, ik ga er niet vanuit iig dat er iets in je blok aan loopt

edit:
ook vind ik je blok olie er wat te grijs uitzien oftewel ben bang dat er vocht (koelvloeistof) bij is gekomen.
kijk even naar je koelvloeistof peil als deze is gezakt dan heb je mischien een lekke waterpomp keerring. (niks met het geluid te maken hoor)

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 12-3-2009 om 17:19 uur.


blok olie is idd erg grijs...
koelvloeistofpeil blijft gewoon normaal...
Maar het lijkt idd wel alsof er kvs in het blok komt...

ik vervang die waterpomop keering wel gewoon ff voor de zekerheid...
Kan je die dingen gewoon bij de bromboer kope?


Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-3-2009 om 18:11 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Intenso 12-3-2009 18:20 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


blok olie is idd erg grijs...
koelvloeistofpeil blijft gewoon normaal...
Maar het lijkt idd wel alsof er kvs in het blok komt...

ik vervang die waterpomop keering wel gewoon ff voor de zekerheid...
Kan je die dingen gewoon bij de bromboer kope?


Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 12-3-2009 om 18:11 uur.


die kan ze wel krijgen ja
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Torque 12-3-2009 18:27 Print reply

Posts: 736
ik denk zuiger/zuigerveren, en dan kan je meteen je bigend checken.
is dat het niet, zou ik me er eigenlijk geen zorgen om maken(?), en gewoon lekker gaan rijden

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 12-3-2009 om 18:28 uur.
 
gaat ie dat zeggen
w0ut3r 12-3-2009 19:28 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


die kan ze wel krijgen ja


nog ff een dingejte over die waterpomp keerring...
Dat is toch een eitje om die te vervangen?
Het is toch gewoon wat hier beschreven staat? : http://www.scooter-f...?t=206231&page=2

Want op deze site doet iedereen zo moeilijk derover :S
http://forum.scooter...en-blok-open-136614/
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 7739 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved