Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bout vast in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55133 - bout vast in blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 8-3-2009 16:36 Print topicpost

Posts: 3244
heey

ik heb net een gereviseerd TSXblok gekocht alles super netjes enzo...
nu zag ik dat 1 bout was afgebroken aan de ontstekings kant dus nu ken die kap er niet goed op, maar met 2 bouten maar dan ben ik bang dat koppeling niet goed werkt.
de bout is precies zo afgebroken dat het 1geheel is geworden met carter, uitboren durf ik eerlijk gezegd niet want daaronder zit scheurtje en ben dan bang dat hij in 2 splitst is er nog een andere maniet of moet ik echt uitboren????

hier foto



grt steef
 

Derbi-Olaf 8-3-2009 16:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
heey

ik heb net een gereviseerd TSXblok gekocht alles super netjes enzo...
nu zag ik dat 1 bout was afgebroken aan de ontstekings kant dus nu ken die kap er niet goed op, maar met 2 bouten maar dan ben ik bang dat koppeling niet goed werkt.
de bout is precies zo afgebroken dat het 1geheel is geworden met carter, uitboren durf ik eerlijk gezegd niet want daaronder zit scheurtje en ben dan bang dat hij in 2 splitst is er nog een andere maniet of moet ik echt uitboren????

hier foto
afbeelding


grt steef

moertje oplassen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
steef ts70xk 8-3-2009 16:41 Print reply

Posts: 3244
eh hoe? hij zit een beetje in het blok...
 
Derbi-Olaf 8-3-2009 16:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
eh hoe? hij zit een beetje in het blok...

zolang 'ienie te diep in het blok zit lukt het wel
moertje erop leggen, en dan gewoon in 1 keer helemaal dichtbraaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
steef ts70xk 8-3-2009 16:44 Print reply

Posts: 3244
ow gewoon binnen het moertje lasse? zodat de kop kop van de bout er aan zit?
 
Derbi-Olaf 8-3-2009 16:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
ow gewoon binnen het moertje lasse? zodat de kop kop van de bout er aan zit?

jup
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
steef ts70xk 8-3-2009 16:52 Print reply

Posts: 3244
okeej dankje ff kijken of dat lukt:P
 
oke 8-3-2009 18:07 Print reply
Posts: 65
linkse tappen
 
Joel_koningslust 8-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

jup



dan breng je veels teveel warmte in het blok en gaat het alu gewoon smelten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
steef ts70xk 8-3-2009 18:19 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan breng je veels teveel warmte in het blok en gaat het alu gewoon smelten

ook met 1 punt lasje?
 
Joel_koningslust 8-3-2009 18:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

ook met 1 punt lasje?



dan niet wss. maar dan breekt hij direct los zodra je begint te draaien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
steef ts70xk 8-3-2009 18:28 Print reply

Posts: 3244
hmmm okeej:P dus linkse tap ofzo?
 
bulteman 8-3-2009 18:33 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
hmmm okeej:P dus linkse tap ofzo?


of gewoon korte tijd lassen,, een keer iets braaien, en dan weer 30 sec wachten, enzovoort
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
steef ts70xk 8-3-2009 18:47 Print reply

Posts: 3244
okeej kijk wel ff wat ik doe eerst ff lasaparaat regelen
 
Harold 9-3-2009 0:03 Print reply

Posts: 1052
Het lassen zou ik voor 1 van de laatste mogelijkheden bewaren. Gewoon met een centerpuntje netjes een puntje in het midden van de afgeknapte bout tikken. Eerst met een 2 mm boortje voor boren. Dan met de juiste boor voor een linkse tap voor m6.
Gleufje er in slijpen met een dremel kan ook nog.
Of gaatje boren en torxje er in tikken en dan losdraaien.
(waarschijnlijk zit hij geneens zo vast, klemt immers geen 2 delen meer samen)

Lassen of helemaal uitboren en draadbusje of helicoil zetten kan altijd nog. (lassen zou ik eigelijk helemaal niet doen als je al bang bent dat je hem met boren kunt laten scheuren)
 
steef ts70xk 9-3-2009 17:39 Print reply

Posts: 3244
het is gelukt met zenterpunt lostikken en heb meteen draad op nieuw getapt zodat die ook weer goed is dus hij ken eronder
 

Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved