Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am6 schakelen na revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55126 - am6 schakelen na revisie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 8-3-2009 15:27 Print topicpost

Posts: 2997
Hej,

is het juist dat je niet makkelijk kunt schakelen als je blok net gereviceert is?

heb net het linkercarter en het rechtercarter samengevoegt maar er is geen beweging in te krijgen.... (is wel met zon kort rs schakelpookje)

heb het in elkaar gezet zoals in de FAQ staat
 
Aprilia MX (H)

Derbi-Olaf 8-3-2009 15:29 Print reply

Posts: 14999
draai je aan de krukas/tanwielas terwijl je schakelt? zo nee, dan zal het dat zijn.
zonder draaiende bak schakelt een blok vrijwel altijd beroerd
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 8-3-2009 15:30 Print reply

Posts: 60390
zit er wel olie in...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Raoul 8-3-2009 15:30 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zit er wel olie in...


nee, het blok loopt ook nog niet, tis alleen dat het me net opviel dat het zo was

(koppeling enzo moet er nog op)
 
Aprilia MX (H)
Royal Club 8-3-2009 15:31 Print reply

Posts: 60390
is normaal.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Raoul 8-3-2009 15:32 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is normaal.


dat is een geruststelling

oh, de krukas draait goed maar niet 100% soepel, lagers zijn nieuw

ff schrikken oid?

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 8-3-2009 om 15:32 uur.
 
Aprilia MX (H)
Harold 8-3-2009 17:11 Print reply

Posts: 1052
Weet je wel zeker dat je de 2 ringen in de versnellingsbak goed hebt geplaatst?
 
Joel_koningslust 8-3-2009 17:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


dat is een geruststelling

oh, de krukas draait goed maar niet 100% soepel, lagers zijn nieuw

ff schrikken oid?

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 8-3-2009 om 15:32 uur.



die krukas draait altijd wat minder soepel door nieuwe keerringen en lagers. dat is na een paar km weg


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Master 1.0 9-3-2009 10:31 Print reply

Posts: 152
t kan ook helpen als je met een kunststofhamer een paar tikken (En gewonen tikken en niet te hard!) in de lengte richting van de krukas,schakelas, balansas, e.d. slaat zodat de lagers zich een beetje kunnen zetten. daarna draait ie ook een stuk soepeler.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Wodian 10-3-2009 23:05 Print reply

Posts: 20
Zelf heb ik ook me am6 tijdje terug gereviseerd..

Heb ook netzoals jij gehad dat hij vaag schakelde..

maar zorg wel 1 ding dat je echt alle ringetjes en shit goed in de volgorde in elkaar zet..

k heb gehad dat die schakelvork gwn muurvast zat en kon ik me blok weer openhalen..

Suc6
Mvg,
Wodian
 
rubbert 10-3-2009 23:43 Print reply

Posts: 8825
zet voor de zekerheid even een waterpomp tang (wel met een doekje ertussen) op dat schakelpookje, want het is best kut als hij echt verkeerd zit en je komt daar achter als je wilt gaan testrijden


en idd. draai je dan wel aan je tandwielen, en draaien die wel soepel?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-3-2009 om 23:46 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Razor 11-3-2009 0:43 Print reply

Posts: 1554
mijn allereerste am6 blok die ik reviseerde had ik nog niets ingesmeerd met olie. Tegenwoordig doe ik dat wel (elk onderdeeltje klein beetje).
Dan kan je namelijk wanneer je de carters op elkaar doet veel beter testen of het draait, koppelt en schakelt.
Toen kon ik ook niet alle versnellingen doorschakelen maar ik was er zeker van dat het goed werkte. Toen ik blok ging testen werkte de eerste 5 minuten alleen de eerste 3 versnellingen maar. Daarna heeft de olie denk ik beter zijn werk kunnen doen en toen kon ik ook ineens opschakelen. Is erg vreemd maar ja het blok doet het nu al meer dan 1,5 jaar en werkt nog steeds prima.

Maar in principe moet hij kunnen schakelen van 1 naar 6 en andersom. Je moet wel aan je uitgaande as draaien (vooruit/achteruit), anders kan het niet altijd dat schakelen.


 
blowdown en een powerband te koop!
honda-mbx 11-3-2009 10:21 Print reply

Posts: 1688
kun je je secundaire en primaire as wel gewoon met de hand soepel rond draaien?
zo niet -> dan heb je een ringetje verkeerd.
wanneer je een blok inelkaar zet, moet je ook de schakel wals gewoon kunnen draaien.

het verhaal van royal dat wanneer er geen olie in zit het niet werkt klopt niet.
wel zou het lastiger moeten gaan, maar ze moeten nog gewoon rond kunnen.

 
ik vlam je..
Royal Club 11-3-2009 10:46 Print reply

Posts: 60390
hm, je heb gelijk. neem het terug.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jan-dx11 11-3-2009 12:34 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wodian

k heb gehad dat die schakelvork gwn muurvast zat en kon ik me blok weer openhalen..

Suc6
Mvg,
Wodian


hier ook, de eerste keer zat de schakel vork muurvast, los gehaald, goed schoon gemaakt, overal wat olie op, en klaar

 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Frysk 11-3-2009 13:49 Print reply

Posts: 34930
dat je krukas niet übersoepel draait kun je in 9 v/d 10x verhelpen door ff een moer op je krukas te draaien en dan met een hamer hem ff laat schrikken vaak scheelt dat als 10x de helft
 
giggitybyte

Dit topic is 3974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved