Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rempomp pompt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55115 - rempomp pompt niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koetjeboe91 8-3-2009 12:19 Print topicpost

Posts: 2096
ben bezig met ontluchten en dat lukt niet. ik bleef maar pompen en pompen maar hij bouwde geen druk op de vloeistofhoogte is goed maar hij pompt maar niet.

het gaat over een honda nsr
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

YZ50crosser 8-3-2009 12:22 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ben bezig met ontluchten en dat lukt niet. ik bleef maar pompen en pompen maar hij bouwde geen druk op de vloeistofhoogte is goed maar hij pompt maar niet.

het gaat over een honda nsr

zie je nog luchtbelletjes?
 
www.bxteamlg.tk
sathana 8-3-2009 12:29 Print reply

Posts: 1838
ben je gwoon aant pompen zonder je nippel open en dicht te draaien?
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Ozz 8-3-2009 12:36 Print reply

Posts: 1259
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.

Etcetc.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
sathana 8-3-2009 12:37 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.
Nippel open.
Pomp in duwen.
Nippel dicht.
Pomp uit.

Etcetc.



niet vergeten bij te vullen
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Ozz 8-3-2009 12:39 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
[...]



niet vergeten bij te vullen




Owja

Als het bakje leeg raakt moet je hem bij vullen met remvloeistof.
Als je dat te laat doen kan je opnieuw beginnen, want dan zit er weer lucht in
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Tobias Verhoef 8-3-2009 13:49 Print reply

Posts: 1832
en als het niet werkt of te lui bent om dat te doen
dan moet je een t-rep om je handrem doen dat ie helemaal is ingeknepen
En dan een daggie wachten en volgende dag is ie kanoen hard

En je moet hem natuurlijk daarna bijvullen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
koetjeboe91 8-3-2009 13:54 Print reply

Posts: 2096
als ik pomp zie ik in de vloeistofbakje belletjes maar ik ga maar eens die t-rep manier doen maar moet dan het nippel los of niet
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
sathana 8-3-2009 13:56 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
als ik pomp zie ik in de vloeistofbakje belletjes maar ik ga maar eens die t-rep manier doen maar moet dan het nippel los of niet



tuurlijk :P
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
koetjeboe91 8-3-2009 14:00 Print reply

Posts: 2096
heb nog 1 vraag heb zo een dodemansknop maar hij verbreekt met knopje er in
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
sathana 8-3-2009 14:03 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
heb nog 1 vraag heb zo een dodemansknop maar hij verbreekt met knopje er in



ja klopt.. daar isdie ook voor
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Derbi-Olaf 8-3-2009 14:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
heb nog 1 vraag heb zo een dodemansknop maar hij verbreekt met knopje er in

dan heb je de verkeerde dodemansknop.
dan moet je ofwel een normaal open, of een normaal gesloten hebben. hangt er maar net vanaf wat je nu hebt.
honda zie ik, dan heb je een normaal open nodig.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-3-2009 om 14:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-3-2009 om 14:06 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jeroentjen13 8-3-2009 14:35 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
en als het niet werkt of te lui bent om dat te doen
dan moet je een t-rep om je handrem doen dat ie helemaal is ingeknepen
En dan een daggie wachten en volgende dag is ie kanoen hard

En je moet hem natuurlijk daarna bijvullen


kan je soms eens iets beter uitleggen hoe die t-rep manier werkt?
snap het niet precies
 
Kerry King 8-3-2009 14:47 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


kan je soms eens iets beter uitleggen hoe die t-rep manier werkt?
snap het niet precies



Het ontluchten
We gaan nu het systeem ontluchten. Je gaat aan het werk met remvloeistof... en herhaling is de beste leerweg: doe er voorzichtig mee. Het is agressief spul!

We volgen het volgende stappenplan:
Bekijk even eerst de 2 foto's onder het lijstje. Dan snap je misschien sneller wat de bedoeling is.

- We nemen een glazen potje. Die zetten we op de grond neer (of iets hoger, bijvoorbeeld op een emmer)
- We steken een ringsleutel 11 om het ontluchtingsnippel heen.
- We drukken een stuk benzineslang om het ontluchtingsnippel heen. Dus dat het goed afsluit.
- We stoppen de andere kant van de benzineslang in het potje. In dat potje moet je een laagje remvloeistof gieten. Zodat de opening van de slang ALTIJD onder de remvloeistof staat. Zodoende zie je luchtbellen als je uitblaast, maar komt er geen lucht in (wel remvloeistof)
- We draaien de dop op het stuur eraf en halen met een spuit (of op een andere manier) de oude remvloeistof eruit.
- We vullen de remvloeistof bij. Hoeft niet nok-vol. We gebruiken DOT4!!!!
- We zetten met de steeksleutel 11 het ontluchtingsnippel open (dus niet eruit, maar gewoon iets los).
- We gaan pompen met de remhendel.
- We zien dat de vloeistof naar beneden wordt gewerkt. Eerst merk je dat niet. Maar de remvloeistof-niveau zakt. Let op dat dit nooit 'droog' komt te staan. Vul dus tijdig bij!!!
- We zien dat door het ventiel er wel lucht/vloeistof uit gaat, maar niet meer terug!
- We doen hier niet moeilijk over: gewoon blijven pompen en BLIJVEN bijvullen! Er mag geen nieuwe lucht in het systeem komen.
- Als je denkt dat er geen lucht meer in zit (te zien aan de benzineslang) draai je het ontluchtingsnippel dicht. Dit kan gerust 15 minuten duren!
- Even test-remmen: voel je duidelijk een goede druk?
- Zo ja: mooi... afmonteren klaar.
- Zo nee (of niet tevreden): gaan we even door met waar we bezig waren.
- We zetten het ontluchtingsnippel weer open.
- We gaan weer doorpompen. Af en toe het benzineslangetje afknellen geeft ook een leuk effect: je voelt de druk oplopen het slangetje zet uit.
- We blijven dit herhalen tot we de gewenste, goede druk hebben. Dit betekent dat, met ontluchtingsnippel dicht, je de hendel net niet tot het handsvat kan inknijpen. Maar dan gaat het ook erg zwaar.
- We vullen het resevoir weer bij, draaien de dop (let op het rubber eronder) weer goed handvast. Ga het niet overtrekken. Het is maar kunststof!
- We pakken de Zundapp even en lopen een stukje. Even testremmen.
- We kijken of het goed is. Zo niet: begin maar weer opnieuw met pompen. Let wel op lekkages! Dus ook bij je koperen ringen!

Mocht bovenstaande niet werken dan kan je onderstaande methode ook eens proberen. Deze werkt net iets anders en je hebt wat meer spullen nodig, maar het werkt net zo goed of beter.

- Haal het kapje bij je rempotje eraf en vul de vloeistof bij. Zorg ervoor dat er altijd genoeg vloeistof in staat!
- Haal het ventieldopje bij remklauw eraf.
- Zet daar een klein stukje benzineslang op (een paar cm)
- Zet in dat stukje benzineslang een grote spuit (100ml of iets dergelijks)
- De spuit moet INgeschoven zijn bij 'aanvang'
- Daarna trek je de spuit uit. Je trekt vacuum.
- Hierdoor trek je de vloeistof en lucht trek in je spuit.
- Zodra de spuit helemaal uitgeschoven is: ventiel dichtdraaien en spuit legen. Zodat je hem weer ingeschoven kan gebruiken.
- Proces een paar keer herhalen. Wel wel op dat het rempotje op je stuur echt steeds vol staat! Anders blijf je eeuwig bezig.
- Na 2 of 3x dit gedaan te hebben heb je (als goed is) weer remdruk. Dit kan redelijk wat vloeistof 'kosten' maar je kan het gewoon hergebruiken.

Hieronder een foto van het remvloeistofpotje. Let erop dat het 'afvoerpuntje' (beide!!!) open zijn en blank blijven staan!

 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
koetjeboe91 8-3-2009 15:10 Print reply

Posts: 2096
heb meschien het probleem gevonden als ik hem ontlucht volgens de kerry king's manier lukt het vaar maar 1 keer remmen daarna is de druk weer weg
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
sathana 8-3-2009 15:33 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
heb meschien het probleem gevonden als ik hem ontlucht volgens de kerry king's manier lukt het vaar maar 1 keer remmen daarna is de druk weer weg



dannissielek denk ik


edit: is er nooit een plasje bij je brommer als je 'm 's ochtends aantreft?

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 8-3-2009 om 15:33 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.

Dit topic is 2830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved