Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel brommobiel opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55103 - diesel brommobiel opvoeren
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 10-3-2009 21:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



nee? 50 hz is 1350 rpm

Ligt er aan hoeveel poolparen de generator heeft.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Malaguti RST 10-3-2009 21:34 Print reply

Posts: 1668
make er ff een schakel van (HEHE) 10x meer lol 20x vetter.


 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Maup 10-3-2009 21:39 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
make er ff een schakel van (HEHE) 10x meer lol 20x vetter.



dat ff kan je wel weglaten denk

Dit bericht is gewijzigd door maup op 10-3-2009 om 21:39 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Onevia 10-3-2009 21:41 Print reply

Posts: 153
Turbo'n kost meer dan dat het lijkt.

Een Turbo over het algemeen is al vrij duur, dan moet je ook nog eens rekeninghouden met div. olie slangen voor de turbo, evt olie koeler, andere header waar de turbo op past, intercooler, overdrukventiel,brandstofpomp, evt grotere injectoren/feul rail, nieuwe mapping van ecu, uiteraard de buizen etc etc. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe gek je het wilt maken.

Is het dan niet makkelijker (en natuurlijk veel leuker) als je gewoon een blok van een schademotor met bak erin legd? Het geluid alleen al..
 
Joel_koningslust 10-3-2009 21:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zijn daihastu dealer doet geen diesels :X



dan doetie toch iets niet goed. want daihatsu heeft genoeg diesels gemaakt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-Bassie- 10-3-2009 22:10 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Onevia
Turbo'n kost meer dan dat het lijkt.

Een Turbo over het algemeen is al vrij duur, dan moet je ook nog eens rekeninghouden met div. olie slangen voor de turbo, evt olie koeler, andere header waar de turbo op past, intercooler, overdrukventiel,brandstofpomp, evt grotere injectoren/feul rail, nieuwe mapping van ecu, uiteraard de buizen etc etc. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe gek je het wilt maken.

Is het dan niet makkelijker (en natuurlijk veel leuker) als je gewoon een blok van een schademotor met bak erin legd? Het geluid alleen al..


waar jij het nu over hebt is echt het onderste uit de kan halen.

het is een diesel met lijn pomp en niet met elektronische bedienbare.

en voor een turbo heb je niet perse een intercooler nodig.

olie slangen moet je wel ergens van een druk leiding af halen anders krijg je geen smeering.

al met al een hele hoop werk voor waarschijnlijk vrij weinig.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
falco 10-3-2009 22:16 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan doetie toch iets niet goed. want daihatsu heeft genoeg diesels gemaakt


ja klopt, feroza's, hi-jets e.d. maar er zijn er op het moment geen bij ons in onderhoud, dat betekend niet dat niemand er bij ons verstand van heeft.
 
mtx-motard 10-3-2009 22:18 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ja klopt, feroza's, hi-jets e.d. maar er zijn er op het moment geen bij ons in onderhoud, dat betekend niet dat niemand er bij ons verstand van heeft.

dom praat natuurlijk
voor hetzelfde komt er morgen iemand mee. heb je dan opeens wel verstand?

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 10-3-2009 22:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


waar jij het nu over hebt is echt het onderste uit de kan halen.

het is een diesel met lijn pomp en niet met elektronische bedienbare.

en voor een turbo heb je niet perse een intercooler nodig.

olie slangen moet je wel ergens van een druk leiding af halen anders krijg je geen smeering.

al met al een hele hoop werk voor waarschijnlijk vrij weinig.



als jij zon klein turbotje vind dat daar lekker op past maak je voor een paar tientjes de rest ook af

ik heb ooit samen met mn baas een complete turbo ombouw gemaakt voor een sierra omgebouwd voor turbo en carb voor 500euro. dat was met carbs kopen en turbo kopen enz enz. mn eigen scoupe heeft ook standaard een turbo, als je het zo maakt is het helemaal simpel

hier hoef je geen andere carbs te plaatsen. geen ingewikkeld spruitstuk maken. geen enorm groot plenum maken. oliekoeling en intercooler is nergens voor nodig.

je zult toch met een kleine druk moeten gaan rijden dan, anders moet je het blok compleet aan gaan passen op de hogere eindcompressie

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-3-2009 om 22:23 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
pckor 10-3-2009 22:20 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



als jij zon klein turbotje vind dat daar lekker op past maak je voor een paar tientjes de rest ook af

ik heb ooit samen met mn baas een complete turbo ombouw gemaakt voor een sierra omgebouwd voor turbo en carb voor 500euro. dat was met carbs kopen en turbo kopen enz enz

hier hoef je geen andere carbs te plaatsen. geen ingewikkeld spruitstuk maken. geen enorm groot plenum maken. oliekoeling en intercooler is nergens voor nodig.

je zult toch met een kleine druk moeten gaan rijden dan, anders moet je het blok compleet aan gaan passen op de hogere eindcompressie

en hoe groot was je turbo gat?
 
falco 10-3-2009 22:22 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

dom praat natuurlijk
voor hetzelfde komt er morgen iemand mee. heb je dan opeens wel verstand?



ik ben niet de enige in dat bedrijf he, en ik werk pas 4 maandjes in de garage
 
Joel_koningslust 10-3-2009 22:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

en hoe groot was je turbo gat?



bij de sierra of bij mijn scoupe?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
pckor 10-3-2009 22:23 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ik ben niet de enige in dat bedrijf he, en ik werk pas 4 maandjes in de garage

stage of 4dagen werken
 
pckor 10-3-2009 22:24 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



bij de sierra of bij mijn scoupe?


sierra
 
falco 10-3-2009 22:24 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

stage of 4dagen werken


4 dagen werken, maar ik heb me handen nog niet vuil gemaakt aan diesels dus vandaar
 

Dit topic is 49995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved