falco |
10-3-2009 17:32 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Je kan de brandstofpomp opschroeven, dan verbruikt ie meer brandstof, gaat waarscheinlijk in toeren omhoog en heeft meer vermogen (en natuurlijk mooie zwarte rookpleumen zoiets als deze: http://www.youtube.c...&feature=related )
Je kan ook je overbrengingsverhouding veranderen (grotere pully voor en/of een kleinere pully achter) werkt bij zitmaaiers in t algemeen erg goed!
Als je meer trekkracht wilt hebben kan je ook een turbo monteren (±1/3 meer vermogen) dit kan met je gewone standaard zuigers. Maar je moet wel de brandstofpomp opschroeven want: turbo>meer lucht>meer brandstof>meer vermogen.
ja kzat idd ook aan turbo te denken, maar onthoud wel dat dit een motor is die oorspronkelijk als stationairmotor wordt gebruikt in aggegraten e.d. heb verscheidene dealers geinformeerd waarna deze mij vertelden dat het de vario alleen kon zijn, die is er middels uit, en hij rijd zo 55km/u, komen nog iets grotere banden onder, dus dat zal misschien een kilometer of 2-3 schelen
|
|
|
|
Joel_koningslust |
10-3-2009 17:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
ja kzat idd ook aan turbo te denken, maar onthoud wel dat dit een motor is die oorspronkelijk als stationairmotor wordt gebruikt in aggegraten e.d. heb verscheidene dealers geinformeerd waarna deze mij vertelden dat het de vario alleen kon zijn, die is er middels uit, en hij rijd zo 55km/u, komen nog iets grotere banden onder, dus dat zal misschien een kilometer of 2-3 schelen
als je een turbo wilt moet je die al speciaal laten maken wss omdat alle turbo's die op de markt zijn veels te groot zijn voor dat hok. dan krijg je een turbogat tot 7000 toeren ofzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Master 1.0 |
10-3-2009 17:39 |
Posts: 152 |
Op aggregaten zitten ook vaak turbo's gemonteerd. en een stationairmotor van een aggregaat moet ook veel vermogen leveren op een hoog toerental.
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
Nipo_5 |
10-3-2009 19:11 |
Posts: 193 |
Zit gewoon een vario in net als bij scooters, ring eruit en dan gaat ie 70 ongeveer
|
|
|
|
Royal Club |
10-3-2009 19:12 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Zit gewoon een vario in net als bij scooters, ring eruit en dan gaat ie 70 ongeveer
zit er niet
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-3-2009 19:14 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Op aggregaten zitten ook vaak turbo's gemonteerd. en een stationairmotor van een aggregaat moet ook veel vermogen leveren op een hoog toerental.
op laag toerental bedoel je
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
ikkejw |
10-3-2009 19:18 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
op laag toerental bedoel je
aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-3-2009 19:19 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.
die dieseldingen toch niet?
of hebben wij weer een uitzonderlijk model
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
driver004 |
10-3-2009 20:24 |
Posts: 3418 |
is wss gewoon begrenst op inlaat lucht, inlaat timing , weinig diesel
laat dat even nakijken door mensen met verstand van zaken
(en btw elke automonteur moet gewoon vanalles weten of het nu alleen daihatsu is of niet..)
verder zoek eens wat meer info over het blok (bv type nummers , merk )
dan even google vaak heb je zo resultaat.
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Royal Club |
10-3-2009 20:34 |
Posts: 60390 |
zijn daihastu dealer doet geen diesels :X
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
10-3-2009 20:36 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zijn daihastu dealer doet geen diesels :X
Alsnog zouden de monteurs er wat vanaf moeten weten.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
falco |
10-3-2009 20:42 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
is wss gewoon begrenst op inlaat lucht, inlaat timing , weinig diesel
laat dat even nakijken door mensen met verstand van zaken
(en btw elke automonteur moet gewoon vanalles weten of het nu alleen daihatsu is of niet..)
verder zoek eens wat meer info over het blok (bv type nummers , merk )
dan even google vaak heb je zo resultaat.
ik heb al een digitaal werkplaatshandboek, waar ik oa. had gevonden dat het origineel een stationairmotor is, ik heb diverse brommobiel zaken al gebeld waar de begrenzers zitten, en die zou alleen in de vario zitten of het schroefje bij het gasklephuis maar die is al uitgedraaid, naar mijn weten zijn er geen begrenzers meer nu. tenzij jij er meer weet, maar dat lijkt me niet
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-3-2009 21:08 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.
nee? 50 hz is 1350 rpm
|
|
|
|
De Schout |
10-3-2009 21:13 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
nee? 50 hz is 1350 rpm
ikkejw heeft gelijk?
hmm, ligt er miss ook aan hoe je generator gewikkeld is. maar meeste een-fase dingetje lopen toch echt 3000rpm.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 10-3-2009 om 21:14 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Makrolon |
10-3-2009 21:13 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.
Of 1500 toeren voor 50 Hz.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|