Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel brommobiel opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55103 - diesel brommobiel opvoeren
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 10-3-2009 17:32 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0

Je kan de brandstofpomp opschroeven, dan verbruikt ie meer brandstof, gaat waarscheinlijk in toeren omhoog en heeft meer vermogen (en natuurlijk mooie zwarte rookpleumen zoiets als deze: http://www.youtube.c...&feature=related )

Je kan ook je overbrengingsverhouding veranderen (grotere pully voor en/of een kleinere pully achter) werkt bij zitmaaiers in t algemeen erg goed!

Als je meer trekkracht wilt hebben kan je ook een turbo monteren (±1/3 meer vermogen) dit kan met je gewone standaard zuigers. Maar je moet wel de brandstofpomp opschroeven want: turbo>meer lucht>meer brandstof>meer vermogen.


ja kzat idd ook aan turbo te denken, maar onthoud wel dat dit een motor is die oorspronkelijk als stationairmotor wordt gebruikt in aggegraten e.d. heb verscheidene dealers geinformeerd waarna deze mij vertelden dat het de vario alleen kon zijn, die is er middels uit, en hij rijd zo 55km/u, komen nog iets grotere banden onder, dus dat zal misschien een kilometer of 2-3 schelen
 
Joel_koningslust 10-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ja kzat idd ook aan turbo te denken, maar onthoud wel dat dit een motor is die oorspronkelijk als stationairmotor wordt gebruikt in aggegraten e.d. heb verscheidene dealers geinformeerd waarna deze mij vertelden dat het de vario alleen kon zijn, die is er middels uit, en hij rijd zo 55km/u, komen nog iets grotere banden onder, dus dat zal misschien een kilometer of 2-3 schelen



als je een turbo wilt moet je die al speciaal laten maken wss omdat alle turbo's die op de markt zijn veels te groot zijn voor dat hok. dan krijg je een turbogat tot 7000 toeren ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Master 1.0 10-3-2009 17:39 Print reply

Posts: 152
Op aggregaten zitten ook vaak turbo's gemonteerd. en een stationairmotor van een aggregaat moet ook veel vermogen leveren op een hoog toerental.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Nipo_5 10-3-2009 19:11 Print reply
Posts: 193
Zit gewoon een vario in net als bij scooters, ring eruit en dan gaat ie 70 ongeveer
 
Royal Club 10-3-2009 19:12 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Zit gewoon een vario in net als bij scooters, ring eruit en dan gaat ie 70 ongeveer


zit er niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-3-2009 19:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Op aggregaten zitten ook vaak turbo's gemonteerd. en een stationairmotor van een aggregaat moet ook veel vermogen leveren op een hoog toerental.


op laag toerental bedoel je
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ikkejw 10-3-2009 19:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


op laag toerental bedoel je



aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-3-2009 19:19 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.


die dieseldingen toch niet?
of hebben wij weer een uitzonderlijk model
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
driver004 10-3-2009 20:24 Print reply

Posts: 3418
is wss gewoon begrenst op inlaat lucht, inlaat timing , weinig diesel


laat dat even nakijken door mensen met verstand van zaken

(en btw elke automonteur moet gewoon vanalles weten of het nu alleen daihatsu is of niet..)


verder zoek eens wat meer info over het blok (bv type nummers , merk )

dan even google vaak heb je zo resultaat.

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Royal Club 10-3-2009 20:34 Print reply

Posts: 60390
zijn daihastu dealer doet geen diesels :X
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 10-3-2009 20:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zijn daihastu dealer doet geen diesels :X

Alsnog zouden de monteurs er wat vanaf moeten weten.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
falco 10-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
is wss gewoon begrenst op inlaat lucht, inlaat timing , weinig diesel


laat dat even nakijken door mensen met verstand van zaken

(en btw elke automonteur moet gewoon vanalles weten of het nu alleen daihatsu is of niet..)


verder zoek eens wat meer info over het blok (bv type nummers , merk )

dan even google vaak heb je zo resultaat.



ik heb al een digitaal werkplaatshandboek, waar ik oa. had gevonden dat het origineel een stationairmotor is, ik heb diverse brommobiel zaken al gebeld waar de begrenzers zitten, en die zou alleen in de vario zitten of het schroefje bij het gasklephuis maar die is al uitgedraaid, naar mijn weten zijn er geen begrenzers meer nu. tenzij jij er meer weet, maar dat lijkt me niet

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-3-2009 21:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.



nee? 50 hz is 1350 rpm
 
De Schout 10-3-2009 21:13 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



nee? 50 hz is 1350 rpm



ikkejw heeft gelijk?

hmm, ligt er miss ook aan hoe je generator gewikkeld is. maar meeste een-fase dingetje lopen toch echt 3000rpm.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 10-3-2009 om 21:14 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Makrolon 10-3-2009 21:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



aggregaten draaien vaak constant 3000-3600rpm voor een wisselspanning van 50-60 Hz. voor een stationairmotor is dat vrij hoogtoerig.

Of 1500 toeren voor 50 Hz.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 49993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved