Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel brommobiel opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55103 - diesel brommobiel opvoeren
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rambo 8-3-2009 13:52 Print reply
Posts: 66
vaak heb je een andere nokkenas nodig.
 
ChielTZR 8-3-2009 19:39 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
die fotos zijn zover ik zie alleen van het filter.
de brandstof pomp heeft vaak dunne stale leidingen die naar de kop ergens gaan.

en als je een van de slangen volgt die aan het filter zitten kom je er ook bij uit.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 8-3-2009 om 12:43 uur.


Idd, volgens mij zie ik ook geen brandstofpomp?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mtx_owned 8-3-2009 20:31 Print reply

Posts: 2183
vriend van mij had ook eens zo'n ding, zit als het goed is gewoon een begrenzer in ergens, als je die eruit haalt moet ie makkelijk de 100 halen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
falco 8-3-2009 20:41 Print reply

Posts: 3724
ik heb idd foto''s zitten maken van het filter, maar de pomp zit ook erg ver naar achteren,

tot nu toe, geen ring gezien tussen vario. geen begrenzingen in de uitlaat, zou alleen nog bij het inlaat gedeelte kunnen zitten. kan iemand dit onderbouwen? het luchtfilter zit namelijk best ver weggestopt tegen het schutbord. en om het spruitstukje los te halen moet zowat het hele blok eruit

Dit bericht is gewijzigd door falco op 8-3-2009 om 20:43 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 10835
je kunt denk ik beter de aandrijving veranderen zodat je met dit toerental harder trekt.
Vermogen heeft zo'n dieseltje waarschijnlijk toch wel genoeg.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Bassie- 8-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
vriend van mij had ook eens zo'n ding, zit als het goed is gewoon een begrenzer in ergens, als je die eruit haalt moet ie makkelijk de 100 halen.


nu is dus de vraag waar is die ergens
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Matthijsar50 8-3-2009 22:20 Print reply

Posts: 1029
zit waarschijnlijk op/in de brandstofpomp.. zonder kennis van zaken zal ik die niet uit elkaar halen, maar bij de trekker ist niet zo moeilijk om em wat meer diesel te geven.. een boutje iets verstellen maar weet niet hoe het bij deze zit..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
zou er niet een soort van ontstekings begrenzer opzitten?


er zit geen ontsteking op een diesel.. wel een voorgloeisysteempje

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Wat dacht je van een Holset-Turbo ?


compressie verlagen, brandstofpomp aanpassen voor meer diesel, meestal andere verstuivers.. mwah tof plan maar gaat veel werk in zitten!


edit: kan je niet ergens het type blok vinden, mischien dat iemand je dan verder kan helpen?? want 500cc 4 takt weet je nog vrij weinig..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 8-3-2009 om 22:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 8-3-2009 om 22:23 uur.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Niek de Wildt 8-3-2009 22:36 Print reply
Posts: 7168
rij langs een garage en vraag of ze even een kijkje nemen.
neem je een zak soesjes mee, dan doen ze het wel.
ik weet niet waar je woond, maar je kan ook langs de garage waar ik werk komen (weesp in de buurt van A'dam) dan kijk ik er wel even naar.
 
falco 8-3-2009 23:03 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
rij langs een garage en vraag of ze even een kijkje nemen.
neem je een zak soesjes mee, dan doen ze het wel.
ik weet niet waar je woond, maar je kan ook langs de garage waar ik werk komen (weesp in de buurt van A'dam) dan kijk ik er wel even naar.



ik werk zelf in een autogarage, (daihatsu) maar het probleem is. dat daihatsu geen diesels meer maakt, dus wij zijn dr ook verder niet erg bekend mee.
 
MarTijn tzr 8-3-2009 23:16 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]



ik werk zelf in een autogarage, (daihatsu) maar het probleem is. dat daihatsu geen diesels meer maakt, dus wij zijn dr ook verder niet erg bekend mee.


zit er geen landbouw-mechanisatie bedrijf in de buurt?

die weten alles van diesels
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
falco 8-3-2009 23:22 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


zit er geen landbouw-mechanisatie bedrijf in de buurt?

die weten alles van diesels


nee niet dat ik weet, maar is er nog een kans dat hij is begrensd op het inlaat traject?
 
Vets_Tom 9-3-2009 14:55 Print reply

Posts: 297
dat lijkt mij het logiste want bij een viertakt zou uitlaat begrenzing amper werken. Dus begrenzing zit waarschijnlijk op inlaat/klep en overbrenging.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Intenso 9-3-2009 15:06 Print reply

Posts: 2922
ik weet zoon beetje zeker dat de begernzing ergens bij het inlaattraject zit.
en anders de overbrenging
mja beter informeer je eens bij een dealer van die dingen die kunnen je het zo vertellen
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Rens 9-3-2009 15:10 Print reply

Posts: 6863
De buurvrouw van m`n ma heeft ook zo een ding en die kan bijna 80 het appaat klinkt alleen wel gaar en hard, en lekt olie
 
achter de maan is alles beter
Master 1.0 9-3-2009 20:23 Print reply

Posts: 152

Je kan de brandstofpomp opschroeven, dan verbruikt ie meer brandstof, gaat waarscheinlijk in toeren omhoog en heeft meer vermogen (en natuurlijk mooie zwarte rookpleumen zoiets als deze: http://www.youtube.c...&feature=related )

Je kan ook je overbrengingsverhouding veranderen (grotere pully voor en/of een kleinere pully achter) werkt bij zitmaaiers in t algemeen erg goed!

Als je meer trekkracht wilt hebben kan je ook een turbo monteren (±1/3 meer vermogen) dit kan met je gewone standaard zuigers. Maar je moet wel de brandstofpomp opschroeven want: turbo>meer lucht>meer brandstof>meer vermogen.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!

Dit topic is 49994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved