Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #55103 - diesel brommobiel opvoeren
|
Pagina 1 van 7
|
Dit topic is 49956 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
nitirkha |
7-3-2009 19:51 |
Posts: 437 |
|
|
|
|
falco |
7-3-2009 19:52 |
Posts: 3724 |
|
|
|
|
ChielTZR |
7-3-2009 19:53 |
Posts: 6016 |
Wat dacht je van een Holset-Turbo ?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
falco |
7-3-2009 19:55 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Wat dacht je van een Holset-Turbo ?
bedoel je dat serieus?
|
|
|
|
stephan777 |
7-3-2009 19:56 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
bedoel je dat serieus?
duh
|
|
|
|
falco |
7-3-2009 19:56 |
Posts: 3724 |
ja, kweet niet.
|
|
|
|
-simon- |
7-3-2009 19:59 |
Posts: 8211 |
bij trekkers met een lijn pomp is het meestal een boutje aan de zijkant uitdraaien dat hij meer diesel krijgt. zo
kun je die opschroeven. mischien bij zo'n ding ook wel. post anders een foto van de pomp.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ChielTZR |
7-3-2009 20:00 |
Posts: 6016 |
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?
Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
lukebanning |
7-3-2009 20:02 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?
Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!
Gooi je zo'n turbo erop, dan schijn je ook al snel een andere (zwaardere) zuiger erin te moeten flatsen.
Vaak zit er inderdaad een schroefie aan de zijkant van de brandstofpomp en kun je daarmee de doorgang vergroten en loopt ie dus harder.
|
|
|
|
-simon- |
7-3-2009 20:03 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?
Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!
idd bij lijnpompen. eb bij oude zit er niet eens een plaatje voor.
bij roterende pompen kan het ook zo maar dan moet je ff zoeken welk boutje. is vaak anders.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ChielTZR |
7-3-2009 20:05 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
Gooi je zo'n turbo erop, dan schijn je ook al snel een andere (zwaardere) zuiger erin te moeten flatsen.
Vaak zit er inderdaad een schroefie aan de zijkant van de brandstofpomp en kun je daarmee de doorgang vergroten en loopt ie dus harder.
Als je eignelijk ook logisch nadenkt, die brommobielen zijn bedoeld voor bejaarde mensen, die effe naar de supermarkt willen voor een pak koffie ofzo! die mensen gebruiken en willen zelfs geen racebrommobiel oid!
Ontopic: maak even een foto, kunnen wij je wel zeggen waar je hem kunt opvoeren!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
lukebanning |
7-3-2009 20:08 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Als je eignelijk ook logisch nadenkt, die brommobielen zijn bedoeld voor bejaarde mensen, die effe naar de supermarkt willen voor een pak koffie ofzo! die mensen gebruiken en willen zelfs geen racebrommobiel oid!
Ontopic: maak even een foto, kunnen wij je wel zeggen waar je hem kunt opvoeren!
Uhm, wat wil je daarmee zeggen dan?
Meer brandstof kan iig geen kwaad. Dat is gewoon het makkelijkste om te doen (na ontgrenzen).
Maak dus idd een foto ofzo, of zoek zelf dat schroefie
|
|
|
|
De Schout |
7-3-2009 20:14 |
Posts: 5327 |
opbrengst van de pomp opschroeven heeft geen zin, daar verander je het max toerental niet mee, en dus de top ook niet. zal wss wel iets beter gaan trekken en mooi zwart gaan pluimen
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ChielTZR |
7-3-2009 20:19 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
opbrengst van de pomp opschroeven heeft geen zin, daar verander je het max toerental niet mee, en dus de top ook niet. zal wss wel iets beter gaan trekken en mooi zwart gaan pluimen
hoe meer brandstof hij in de goede verhouding kan verpompen, hoe meer vermogen hij krijgt! miss zou je dan de bak ofzo kunnen aanpassen, maar dat ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan.
en luke, deze geinige apparaatjes zijn niet gemaakt om op te voeren en tot het uiterste te gaan, (niet dat brommer dat wel zijn maargoed) dit betreft een dieseltje.
mis dat je ook de gaskabel nog kunt veranderen --> meer toeren!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Tobias Verhoef |
7-3-2009 20:25 |
Posts: 1832 |
maak foto van blok en carb a.u.b.
Of hang er een honda XR 500 blok in dan ga je vliege
(en uit bocht vliegen of omrollen )
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 7-3-2009 om 20:25 uur.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Dit topic is 49956 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 7
|
|