Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel brommobiel opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55103 - diesel brommobiel opvoeren
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 49956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 7-3-2009 19:46 Print topicpost

Posts: 3724
ik heb sindskort een brommobiel 500cc 2 cil. diesel.

alleen deze wil niet harder als 52km/u, kan iemand mij uitleggen hoe ik de brandstofpomp kan opkrikken oid om hem wat harder te laten lopen? want ik heb begrepen dat dat Dé manier is om een dieseltje wat sneller te laten lopen.

er zit geen ring oid tussen de poulies (vario) en ook geen ristricties op de uitlaat e.d.

of er zouden er nog ristricties op de inlaat zitten?!
 

nitirkha 7-3-2009 19:51 Print reply

Posts: 437
Mijn god falco, een brommobiel? wanneer kom je op het trans ermee? Hang er anders een kawasaki zxr 400 blok in, heb er nog 1 in de schuur liggen, mag je wel hebben

edit thunderbird: zoals falco hieronder ook al zegt; reageer ontopic of reageer niet

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-3-2009 om 19:58 uur.
 
falco 7-3-2009 19:52 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitirkha
Mijn god falco, een brommobiel? wanneer kom je op het trans ermee? Hang er anders een kawasaki zxr 400 blok in, heb er nog 1 in de schuur liggen, mag je wel hebben

als je niks nuttigs te melden heb houd je smoel dan dicht bolle

 
ChielTZR 7-3-2009 19:53 Print reply

Posts: 6016
Wat dacht je van een Holset-Turbo ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
falco 7-3-2009 19:55 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Wat dacht je van een Holset-Turbo ?

bedoel je dat serieus?


 
stephan777 7-3-2009 19:56 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]

bedoel je dat serieus?





duh
 
falco 7-3-2009 19:56 Print reply

Posts: 3724
ja, kweet niet.
 
-simon- 7-3-2009 19:59 Print reply

Posts: 8211
bij trekkers met een lijn pomp is het meestal een boutje aan de zijkant uitdraaien dat hij meer diesel krijgt. zo
kun je die opschroeven. mischien bij zo'n ding ook wel. post anders een foto van de pomp.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ChielTZR 7-3-2009 20:00 Print reply

Posts: 6016
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?

Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukebanning 7-3-2009 20:02 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?

Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!

Gooi je zo'n turbo erop, dan schijn je ook al snel een andere (zwaardere) zuiger erin te moeten flatsen.
Vaak zit er inderdaad een schroefie aan de zijkant van de brandstofpomp en kun je daarmee de doorgang vergroten en loopt ie dus harder.
 
-simon- 7-3-2009 20:03 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
op een klein dieselblokje kan toch ook een kleine turbo? of miss zelfbouw turbo?

Maar in de bekendere en normale brandstof pompen zit er een soort afdichtplaatje (als het goed is verzegeld), daarachter zit een schroefje en als je die uit draait krijgt ie meer brandstof! en dus meer pk/snelheid enzo!


idd bij lijnpompen. eb bij oude zit er niet eens een plaatje voor.
bij roterende pompen kan het ook zo maar dan moet je ff zoeken welk boutje. is vaak anders.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ChielTZR 7-3-2009 20:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Gooi je zo'n turbo erop, dan schijn je ook al snel een andere (zwaardere) zuiger erin te moeten flatsen.
Vaak zit er inderdaad een schroefie aan de zijkant van de brandstofpomp en kun je daarmee de doorgang vergroten en loopt ie dus harder.


Als je eignelijk ook logisch nadenkt, die brommobielen zijn bedoeld voor bejaarde mensen, die effe naar de supermarkt willen voor een pak koffie ofzo! die mensen gebruiken en willen zelfs geen racebrommobiel oid!

Ontopic: maak even een foto, kunnen wij je wel zeggen waar je hem kunt opvoeren!


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukebanning 7-3-2009 20:08 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Als je eignelijk ook logisch nadenkt, die brommobielen zijn bedoeld voor bejaarde mensen, die effe naar de supermarkt willen voor een pak koffie ofzo! die mensen gebruiken en willen zelfs geen racebrommobiel oid!

Ontopic: maak even een foto, kunnen wij je wel zeggen waar je hem kunt opvoeren!



Uhm, wat wil je daarmee zeggen dan?
Meer brandstof kan iig geen kwaad. Dat is gewoon het makkelijkste om te doen (na ontgrenzen).
Maak dus idd een foto ofzo, of zoek zelf dat schroefie
 
De Schout 7-3-2009 20:14 Print reply
Posts: 5327
opbrengst van de pomp opschroeven heeft geen zin, daar verander je het max toerental niet mee, en dus de top ook niet. zal wss wel iets beter gaan trekken en mooi zwart gaan pluimen
 
tune tweak fiddle bang bummer
ChielTZR 7-3-2009 20:19 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
opbrengst van de pomp opschroeven heeft geen zin, daar verander je het max toerental niet mee, en dus de top ook niet. zal wss wel iets beter gaan trekken en mooi zwart gaan pluimen


hoe meer brandstof hij in de goede verhouding kan verpompen, hoe meer vermogen hij krijgt! miss zou je dan de bak ofzo kunnen aanpassen, maar dat ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan.

en luke, deze geinige apparaatjes zijn niet gemaakt om op te voeren en tot het uiterste te gaan, (niet dat brommer dat wel zijn maargoed) dit betreft een dieseltje.

mis dat je ook de gaskabel nog kunt veranderen --> meer toeren!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tobias Verhoef 7-3-2009 20:25 Print reply

Posts: 1832
maak foto van blok en carb a.u.b.

Of hang er een honda XR 500 blok in dan ga je vliege
(en uit bocht vliegen of omrollen )

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 7-3-2009 om 20:25 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 49956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved