Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Problemen CPI SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55099 - Problemen CPI SM
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WernerJ 7-3-2009 19:21 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


kan nog steeds de versnellingsbak zijn.



kan je aub er dan ook een uitleg bij geven?
 
stephan777 7-3-2009 19:34 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik denk dat je versnellings bak aan gort is gedraaid, gebeurt wel vaker bij die cpi tering rommel


 
markhispania3 7-3-2009 19:36 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
[...]



kan je aub er dan ook een uitleg bij geven?


het uit een versnelling schieten is niet het enige probleem wat je met een versnellingsbak kunt hebben. ik ben bang dat je het blok open moet trekken.
 
WernerJ 7-3-2009 19:39 Print reply
Posts: 60
Als ik de brommer in de 1e versnelling heb staan, en ik trek de koppeling in kan ik hem naar voren duwen, met andere woorden dan is hij ontkoppeld. Maar na een klein stukje geduwd te hebben, hoor ik een snerpend geluid.

volgens mij zijn het de koppelings platen
 
nitirkha 7-3-2009 19:40 Print reply

Posts: 437
Nja, als je het dan toch zo goed weet, kijk je er toch ff naar?
 
WernerJ 7-3-2009 19:41 Print reply
Posts: 60
weet iemand hoeveel vernellingsbak olieer in gaat en welke olie ik daarvoor moet hebben? in mijn CPI SMU dus!
 
Rxje 7-3-2009 19:41 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
Als ik de brommer in de 1e versnelling heb staan, en ik trek de koppeling in kan ik hem naar voren duwen, met andere woorden dan is hij ontkoppeld. Maar na een klein stukje geduwd te hebben, hoor ik een snerpend geluid.

volgens mij zijn het de koppelings platen



Als je er mee loopt op de zelfde snelheid hoor je dan om de zoveel meter dat geknars?
 
weer een doelloze post
markhispania3 7-3-2009 19:43 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
weet iemand hoeveel vernellingsbak olieer in gaat en welke olie ik daarvoor moet hebben? in mijn CPI SMU dus!

bij am6 ongeveer 800ml dacht ik, zal bij een am6 imitatie niet veel anders zijn.
 
WernerJ 7-3-2009 19:45 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rxje
[...]



Als je er mee loopt op de zelfde snelheid hoor je dan om de zoveel meter dat geknars?


ja
 
falco 7-3-2009 19:49 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
weet iemand hoeveel vernellingsbak olieer in gaat en welke olie ik daarvoor moet hebben? in mijn CPI SMU dus!

je kan er wel olie inmikken, maar als je bak aan puin is kan je er niks mee oplossen

 
WernerJ 7-3-2009 20:02 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]

je kan er wel olie inmikken, maar als je bak aan puin is kan je er niks mee oplossen



ik vind dit een beetje een lage opmerking.


ik zeg toch de hele tijd al dat ik de koppeling in knijp... dat betekent dat hij zicht ontkoppeld van de versnellingsbak, dat geluid zou dus niet van de versnellingsbak kunnen komen!!!!!!!!!!!!!!

het zou dan toch aan de koppeling liggen...?
 
just_pelmke 7-3-2009 20:04 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
[...]


ik vind dit een beetje een lage opmerking.


ik zeg toch de hele tijd al dat ik de koppeling in knijp... dat betekent dat hij zicht ontkoppeld van de versnellingsbak, dat geluid zou dus niet van de versnellingsbak kunnen komen!!!!!!!!!!!!!!

het zou dan toch aan de koppeling liggen...?


maar het gebeurde dus na een aantal meter?
het kan zijn dat ie dan ergens aan loopt ofzo?
terk het blok eens open zou ik zeggen en eens kijken
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Joel_koningslust 7-3-2009 20:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
[...]


ik vind dit een beetje een lage opmerking.


ik zeg toch de hele tijd al dat ik de koppeling in knijp... dat betekent dat hij zicht ontkoppeld van de versnellingsbak, dat geluid zou dus niet van de versnellingsbak kunnen komen!!!!!!!!!!!!!!

het zou dan toch aan de koppeling liggen...?


neehoor

ik denk eigenlijk ook gewoon dat je bak aan puin is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Toettoet 7-3-2009 20:09 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
[...]


ik vind dit een beetje een lage opmerking.


ik zeg toch de hele tijd al dat ik de koppeling in knijp... dat betekent dat hij zicht ontkoppeld van de versnellingsbak, dat geluid zou dus niet van de versnellingsbak kunnen komen!!!!!!!!!!!!!!

het zou dan toch aan de koppeling liggen...?


Het feit dat je aan het lopen bent betekend dat je versnellingsbak JUIST beweegt, als je dan ontkoppelt bent beweegt je krukas niet..je versnellingsbak beweegt altijd wanneer je brommer beweegt.

Als hij om de zoveel meter knarst dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je versnellingsbak het begeven heeft. Blok open maken om te repareren, of terug naar de dealer om garantie aan te spreken als je dat nog hebt.
 
cnorretje 7-3-2009 20:45 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]


Het feit dat je aan het lopen bent betekend dat je versnellingsbak JUIST beweegt, als je dan ontkoppelt bent beweegt je krukas niet..je versnellingsbak beweegt altijd wanneer je brommer beweegt.

Als hij om de zoveel meter knarst dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je versnellingsbak het begeven heeft. Blok open maken om te repareren, of terug naar de dealer om garantie aan te spreken als je dat nog hebt.

helemaal mee eens.
je weet wel dat er te weinig in zit, maar niet hoeveel erin moet?
 

Dit topic is 7845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved