Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Problemen CPI SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1423 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55099 - Problemen CPI SM
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WernerJ 7-3-2009 17:39 Print topicpost
Posts: 60
hallo,

ik was heerlijk aan het rijden met mijn CPI SM toen er plotseling een knarsend geluid uit het blok kwam, ik heb hem meteen stil gezet daarna wilde hij niet meer optrekken!

nu blijkt dat er nog maar weinig olie in de versnellingsbak zat...... ik wil dit dus bijvullen maar ik weet niet met hoeveel olie, weet iemand wel hoeveel er ongeveer in moet?

verder wil ik ook graag weten of dat knarsende geluid kan komen doordat de koppelingsplaten aan elkaar zouden kunnen zitten geplakt?... mijn vader denkt namelijk dat dit de oorzaak is. Als dat zo is, gaan ze dan vanzelf weer van elkaar af als er weer genoeg olie in zit of moet ik het hele blok open gooien? als dit niet de oorzaak is... weet iemand dan misschien wat het wel is?

MVG,

Werner Jousma

alvast bedankt!
 

yzanthoondt 7-3-2009 17:43 Print reply

Posts: 470
zullen niet je zuigerveren geknapt zijn oid. omdat hij geen kracht meer heeft
wil hij nog wel gewoon stationair lopen?
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Pixl 7-3-2009 17:43 Print reply

Posts: 3125
Haal dan eerst ff je blok los voordat er nieuwe olie in gaat
En, kiep 'm gewoon vol totdat er niet meer bij in kan
 
So fuckin' what!?
yzanthoondt 7-3-2009 17:45 Print reply

Posts: 470
ja en dan je keringen naar de kl*ten
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Bart-Derbi 7-3-2009 18:07 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
ja en dan je keerringen naar de kl*ten

idd, bij Derbi blokken zit er aan de rechterzijkant een boutje, die draai je los.
Bovenaan het blok, links, zit een kunststof draaidop, vul de olie en als hij overloopt uit het rechter gaatje, is ie vol.

Edit; maar dan nog iets, heb je enig idee hoe het uberhaupt komt dat er bijna geen olie meer in zit? Lijkt me eigenlijk minimaal zo belangrijk..
Kwam er de laatste tijd veel blauwe rook uit de uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door Bart-Derbi op 7-3-2009 om 18:09 uur.
 
WernerJ 7-3-2009 18:24 Print reply
Posts: 60
bedankt voor de olie tip!
maar hoe bedoel je: "haal wel eerst ff je blok los"?

mijn vader heeft heel lang motor geracet (jaren 70/80) en was zijn eigen monteur. Hij dacht eerst ook aan de zuigerveren maar als ik de koppeling in kneep maakte hij dat geluid niet, als hij in Neutraal staat en gewoon stationair loopt dan wel :S

er kwam overigens voor zo ver ik weet geen blauwe rook uit de uitlaat
en ik heb geen idee waarom er bijna geen olie meer in zit. ik heb deze brommer 2e hands gekocht (3000 Km op de teller) en had nog niet naar de versnellingsbak olie gekeken, gewoon stom van me.

ik heb er nu een hele tube in gedaan (van 125ml) bij een brommerzaak gehaald, het was de laaste dus ik kon niet meer kopen, er kwam nog geen olie uit dat zij gaatje!

maar weet iemand of dit mogelijk door de koppelings platen kan komen?

alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door WernerJ op 7-3-2009 om 18:24 uur.
 
Royal Club 7-3-2009 19:00 Print reply

Posts: 60390

toch maar even cilinder openhalen, je vader is toch monteur, fluitje van een cent dus
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
WernerJ 7-3-2009 19:00 Print reply
Posts: 60
trouwens... als de motor uit staat, en hij staat in zijn 1, zou je hem toch met de koppeling in geknepen makkelijk vooruit kunne duwen? dat kan dus niet, als ik nu een stukje duw in zn neutraal dan hoor je na een tijdje dat knarsende geluid.... :S

dat geluid is trouwens alsof ie op de koppeling slipt, als je bv je achterrem intrapt en weg probeert te rijden...... of als je platen te warm zijn

Dit bericht is gewijzigd door WernerJ op 7-3-2009 om 19:02 uur.
 
Royal Club 7-3-2009 19:02 Print reply

Posts: 60390
ik denk dat je versnellings bak aan gort is gedraaid, gebeurt wel vaker bij die cpi tering rommel
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jasper Strahiem 7-3-2009 19:03 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
ik heb er nu een hele tube in gedaan (van 125ml) bij een brommerzaak gehaald, het was de laaste dus ik kon niet meer kopen, er kwam nog geen olie uit dat zij gaatje!
Dit bericht is gewijzigd door WernerJ op 7-3-2009 om 18:24 uur.


125ml ???

In derbi blok moet 650ml, jouw blok zal ook zoiest zijn. Wat heb je er ingedaan dan? Blok olie zit niet echt in een tube hoor

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 7-3-2009 om 19:04 uur.
 
Make the most of now
Joel_koningslust 7-3-2009 19:03 Print reply

Posts: 14514
mn brommer maakt echt geen knarsend geluid als mn koppeling begint te slippen hoor

je versnellingsbak is gewoon naar de kut gereden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
WernerJ 7-3-2009 19:08 Print reply
Posts: 60
ik hoop het toch echt niet eh......

wat voor geluid maakt jouw koppeling dan als ie slipt?
 
Joel_koningslust 7-3-2009 19:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
ik hoop het toch echt niet eh......

wat voor geluid maakt jouw koppeling dan als ie slipt?


gewoon. een brommer die idioot veel toeren draait maar niet hard rijdt

geen rare knarsende geluiden ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
WernerJ 7-3-2009 19:19 Print reply
Posts: 60
eventjes een paar dingetjes op een rijtje:

1. het kan niet de zuiger/cilinder of dat gedeelte zijn, als je de kickstarter met je handen naar beneden drukt hoor je namelijk het normale geluid

2. het kan de versnellings bak, tot mijn grot vreugd, ook niet zijn want je kan hem wel in de versnelling naar voren duwen (met veel moeite) en dan sprint ie niet terug in zn neutraal

dus wat nog overblijf zijn de koppelings platen of een uitgelopen lager, toch?

alvast bedankt
 
Joel_koningslust 7-3-2009 19:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ
eventjes een paar dingetjes op een rijtje:

1. het kan niet de zuiger/cilinder of dat gedeelte zijn, als je de kickstarter met je handen naar beneden drukt hoor je namelijk het normale geluid

2. het kan de versnellings bak, tot mijn grot vreugd, ook niet zijn want je kan hem wel in de versnelling naar voren duwen (met veel moeite) en dan sprint ie niet terug in zn neutraal

dus wat nog overblijf zijn de koppelings platen of een uitgelopen lager, toch?

alvast bedankt



als er bijv dikke inslag zit op de tandwielen van je bak blijftie ook gewoon in de versnelling staan hoor

en daarbij kan het wel iets in je cilinder zijn ( denk aan bigend of smallend ) omdat die verder uitrekken bij hogere toeren )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
markhispania3 7-3-2009 19:21 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WernerJ


2. het kan de versnellings bak, tot mijn grot vreugd, ook niet zijn want je kan hem wel in de versnelling naar voren duwen (met veel moeite) en dan sprint ie niet terug in zn neutraal


alvast bedankt


kan nog steeds de versnellingsbak zijn.
 

Dit topic is 7752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved