Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wiite drab uit het motorbok :v ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55093 - Wiite drab uit het motorbok :v ???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roelle 7-3-2009 15:37 Print topicpost
Posts: 13
Beste mensen, ik heb een MTX-sh met LC blok, deze was compleet gereviseerd en goed afgesteld. Probleem is dat er witte drab uit het motorblok komt bij de ophanging van het motorblok. (Als je aan de kant van de kickstart staat, links boven)

Het lijkt wel of het water bij de olie in het blok komt, want de binnenkant is helemaal grijs van die drab. En als ik water in de radiator doe, dan loopt deze zo leeg, in het motorblok dus.

Setup:

50cc gehoond
16 mm keihin carb
jamarcol uitlaat
gevlakte kop
lc blok 5 versnellingen

Nu is mijn vraag, hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt

Greetz Roel
 
Honda The power of dreams :D

YZ50crosser 7-3-2009 15:38 Print reply

Posts: 2241
heb ik ook gehad

waterpompkering waarschijnlijk lek daardoor komt er kvs bij de blokolie en dan krijg je die witte drab.

ff neiuwe in doen en daarna blok van binnen helemaal schoon gaan maken
 
www.bxteamlg.tk
BIET 7-3-2009 15:42 Print reply

Posts: 22355
KVS/water bij de motorolie. Wat een feest
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TubeLess-90 7-3-2009 15:44 Print reply

Posts: 629
Het kan inderdaad dat hij ergens een opening heeft waardoor er KVS in de olie kan komen.
Het word ook wel sludge genoemd. Dit kun je krijgen door teweinig met je brommer/auto te rijden en hierdoor word de olie niet warm en heeft het de tijd niet om het water wat erin zit te verdampen.
Het kan dus ook zijn dat je TE korte ritjes maakt en teweinig, maar als je zecht dat je radiateur leeg loopt dan zal het wel een lekke keering/pakking van je motorblok zijn.

Even alles schoonmaken en zoeken of je het ergens ziet lekken, anders zal het bij waterpomp zitten.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Roelle 7-3-2009 15:48 Print reply
Posts: 13
Bedankt, ik zal eens kijken. Maar hoe komt die drab dan bij de ophanging van het motorblok eruit? Zoals ik eerder vermeld heb: Als je aan de kant van de kickstart staat, links boven. En met blok schoonmaken bedoel je ook de versnellingsbak? Dus niet alleen de rechterkant met koppeling?


 
Honda The power of dreams :D
YZ50crosser 7-3-2009 15:48 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Het kan inderdaad dat hij ergens een opening heeft waardoor er KVS in de olie kan komen.
Het word ook wel sludge genoemd. Dit kun je krijgen door teweinig met je brommer/auto te rijden en hierdoor word de olie niet warm en heeft het de tijd niet om het water wat erin zit te verdampen.
Het kan dus ook zijn dat je TE korte ritjes maakt en teweinig, maar als je zecht dat je radiateur leeg loopt dan zal het wel een lekke keering/pakking van je motorblok zijn.

Even alles schoonmaken en zoeken of je het ergens ziet lekken, anders zal het bij waterpomp zitten.


ik weet het haast zeker dat het bij de kvspomp zit
 
www.bxteamlg.tk
Roelle 7-3-2009 16:10 Print reply
Posts: 13
Maar hoe komt dit dan uit de ophanging? Hier een filmpje, je moet wel quicktime hebben .

Drab
 
Honda The power of dreams :D
Thijsje 7-3-2009 16:32 Print reply

Posts: 1687
kan het filmpje niet zien,
maar in de bovenste ophaning waar jij het over hebt, zit de ontluchting in de carters..
waarscheinlijk zit dus heel je blok vol met water/olie mengsel, dat het er bij de ontluchting al uitkomt!

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
erwinko 7-3-2009 16:50 Print reply

Posts: 1012
waterpomp keerring kan niet

als je waterpompkeerring kvs of olie lekt pist hij het er via het afvoerpijpje aan de onderkant uit.

er zit een apparte keerring voor de olie en voor de kvs in.

is de olie pomp van het blok gehaald?
is dit dan wel goed afgesloten? anders komt er gewoon (regen)water in je blok
 
Thijsje 7-3-2009 18:14 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
waterpomp keerring kan niet

als je waterpompkeerring kvs of olie lekt pist hij het er via het afvoerpijpje aan de onderkant uit.

er zit een apparte keerring voor de olie en voor de kvs in.

is de olie pomp van het blok gehaald?
is dit dan wel goed afgesloten? anders komt er gewoon (regen)water in je blok

regenwater zoiezo niet, want als hij dr kvs in donderd, zakt t zo helemaal weer. zegtie..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TubeLess-90 7-3-2009 18:50 Print reply

Posts: 629
Aaah ik zie het waarschijnlijk al !

Als je het blok opentrekt dan zit er bij de ophanging een kleine sleuf binnen in die naar de binnenkant van je blok gaat, wanneer je het blok bijvoorbeeld onderste boven houdt dan zal er ook olie via deze ophanging uit komen.

Je hebt dus ergens een flinke lek zitten waardoor alle KVS die je in de radiateur doet meteen het blok in loopt en zo hoog komt testaan dat het er via deze ophanging uit komt lopen.

Ik zou even de drap/ motorolie er uit laten lopen en het koppelingsdeksel demonteren. Dan kun je vast al wat meer zien.


Succes


Edit:




Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-3-2009 om 18:52 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Thijsje 7-3-2009 18:56 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Aaah ik zie het waarschijnlijk al !

Als je het blok opentrekt dan zit er bij de ophanging een kleine sleuf binnen in die naar de binnenkant van je blok gaat, wanneer je het blok bijvoorbeeld onderste boven houdt dan zal er ook olie via deze ophanging uit komen.

Je hebt dus ergens een flinke lek zitten waardoor alle KVS die je in de radiateur doet meteen het blok in loopt en zo hoog komt testaan dat het er via deze ophanging uit komt lopen.

Ik zou even de drap/ motorolie er uit laten lopen en het koppelingsdeksel demonteren. Dan kun je vast al wat meer zien.


Succes


Edit:


afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-3-2009 om 18:52 uur.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
kan het filmpje niet zien,
maar in de bovenste ophaning waar jij het over hebt, zit de ontluchting in de carters..
waarscheinlijk zit dus heel je blok vol met water/olie mengsel, dat het er bij de ontluchting al uitkomt!





zei ik toch...


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 7-3-2009 om 18:57 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TubeLess-90 7-3-2009 18:58 Print reply

Posts: 629
Juist, helemaal overheen gekeken
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Roelle 10-3-2009 19:08 Print reply
Posts: 13
Hmm bedankt ik zal eens kijke als t weer eens meezit... Gebrek aan beunhok :(. Tot dan maar weer met de pleepot :P.
 
Honda The power of dreams :D
erwinko 10-3-2009 19:22 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

regenwater zoiezo niet, want als hij dr kvs in donderd, zakt t zo helemaal weer. zegtie..



hoe moet dan die kvs bij de blok olie komen?


heb je er een toerenteller op aangesloten?
zonee, is die o-ring van het asje niet lek dat er via dat punt water binnen komt?
 
Master 1.0 10-3-2009 22:03 Print reply

Posts: 152
ff een vlametje bij de olie houden. ALs deze knettert als het brand dan zit er water of kvs in je blokolie.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!

Dit topic is 1702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved