YZ50crosser |
7-3-2009 15:38 |
Posts: 2241 |
heb ik ook gehad
waterpompkering waarschijnlijk lek daardoor komt er kvs bij de blokolie en dan krijg je die witte drab.
ff neiuwe in doen en daarna blok van binnen helemaal schoon gaan maken
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
BIET |
7-3-2009 15:42 |
Posts: 22355 |
KVS/water bij de motorolie. Wat een feest
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TubeLess-90 |
7-3-2009 15:44 |
Posts: 629 |
Het kan inderdaad dat hij ergens een opening heeft waardoor er KVS in de olie kan komen.
Het word ook wel sludge genoemd. Dit kun je krijgen door teweinig met je brommer/auto te rijden en hierdoor word de olie niet warm en heeft het de tijd niet om het water wat erin zit te verdampen.
Het kan dus ook zijn dat je TE korte ritjes maakt en teweinig, maar als je zecht dat je radiateur leeg loopt dan zal het wel een lekke keering/pakking van je motorblok zijn.
Even alles schoonmaken en zoeken of je het ergens ziet lekken, anders zal het bij waterpomp zitten.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Roelle |
7-3-2009 15:48 |
Posts: 13 |
Bedankt, ik zal eens kijken. Maar hoe komt die drab dan bij de ophanging van het motorblok eruit? Zoals ik eerder vermeld heb: Als je aan de kant van de kickstart staat, links boven. En met blok schoonmaken bedoel je ook de versnellingsbak? Dus niet alleen de rechterkant met koppeling?
|
|
Honda The power of dreams :D |
|
YZ50crosser |
7-3-2009 15:48 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Het kan inderdaad dat hij ergens een opening heeft waardoor er KVS in de olie kan komen.
Het word ook wel sludge genoemd. Dit kun je krijgen door teweinig met je brommer/auto te rijden en hierdoor word de olie niet warm en heeft het de tijd niet om het water wat erin zit te verdampen.
Het kan dus ook zijn dat je TE korte ritjes maakt en teweinig, maar als je zecht dat je radiateur leeg loopt dan zal het wel een lekke keering/pakking van je motorblok zijn.
Even alles schoonmaken en zoeken of je het ergens ziet lekken, anders zal het bij waterpomp zitten.
ik weet het haast zeker dat het bij de kvspomp zit
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Roelle |
7-3-2009 16:10 |
Posts: 13 |
Maar hoe komt dit dan uit de ophanging? Hier een filmpje, je moet wel quicktime hebben .
Drab
|
|
Honda The power of dreams :D |
|
Thijsje |
7-3-2009 16:32 |
Posts: 1687 |
kan het filmpje niet zien,
maar in de bovenste ophaning waar jij het over hebt, zit de ontluchting in de carters..
waarscheinlijk zit dus heel je blok vol met water/olie mengsel, dat het er bij de ontluchting al uitkomt!
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
erwinko |
7-3-2009 16:50 |
Posts: 1012 |
waterpomp keerring kan niet
als je waterpompkeerring kvs of olie lekt pist hij het er via het afvoerpijpje aan de onderkant uit.
er zit een apparte keerring voor de olie en voor de kvs in.
is de olie pomp van het blok gehaald?
is dit dan wel goed afgesloten? anders komt er gewoon (regen)water in je blok
|
|
|
|
Thijsje |
7-3-2009 18:14 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
waterpomp keerring kan niet
als je waterpompkeerring kvs of olie lekt pist hij het er via het afvoerpijpje aan de onderkant uit.
er zit een apparte keerring voor de olie en voor de kvs in.
is de olie pomp van het blok gehaald?
is dit dan wel goed afgesloten? anders komt er gewoon (regen)water in je blok
regenwater zoiezo niet, want als hij dr kvs in donderd, zakt t zo helemaal weer. zegtie..
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
TubeLess-90 |
7-3-2009 18:50 |
Posts: 629 |
Aaah ik zie het waarschijnlijk al !
Als je het blok opentrekt dan zit er bij de ophanging een kleine sleuf binnen in die naar de binnenkant van je blok gaat, wanneer je het blok bijvoorbeeld onderste boven houdt dan zal er ook olie via deze ophanging uit komen.
Je hebt dus ergens een flinke lek zitten waardoor alle KVS die je in de radiateur doet meteen het blok in loopt en zo hoog komt testaan dat het er via deze ophanging uit komt lopen.
Ik zou even de drap/ motorolie er uit laten lopen en het koppelingsdeksel demonteren. Dan kun je vast al wat meer zien.
Succes
Edit:
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-3-2009 om 18:52 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Thijsje |
7-3-2009 18:56 |
|
TubeLess-90 |
7-3-2009 18:58 |
Posts: 629 |
Juist, helemaal overheen gekeken
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Roelle |
10-3-2009 19:08 |
Posts: 13 |
Hmm bedankt ik zal eens kijke als t weer eens meezit... Gebrek aan beunhok :(. Tot dan maar weer met de pleepot :P.
|
|
Honda The power of dreams :D |
|
erwinko |
10-3-2009 19:22 |
Posts: 1012 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
regenwater zoiezo niet, want als hij dr kvs in donderd, zakt t zo helemaal weer. zegtie..
hoe moet dan die kvs bij de blok olie komen?
heb je er een toerenteller op aangesloten?
zonee, is die o-ring van het asje niet lek dat er via dat punt water binnen komt?
|
|
|
|
Master 1.0 |
10-3-2009 22:03 |
Posts: 152 |
ff een vlametje bij de olie houden. ALs deze knettert als het brand dan zit er water of kvs in je blokolie.
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|