Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt doet raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55074 - honda mt doet raar
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda mb 5 power 5-3-2009 20:48 Print topicpost
Posts: 9
hallo

ik heb een honda mt5 thuis maar hij doet wat vreemd,
in het begin is het wel goed maar als ik een tijdje rijd dan gaat hij stotteren in de toeren als iemand het weet ik teminste niet

alvast bedankt
 

Gary - Forum en Gallery Moderator 5-3-2009 20:49 Print reply

Posts: 12846
Kan je iets meer toevoegen over je setup en of je eventueel dingen veranderd hebt?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
honda mb 5 power 5-3-2009 21:12 Print reply
Posts: 9
ik heb niks veranderd ik heb het blok uitelkaar gehad en andere katerhelften erop en nieuwe keeringen en pakkingen heb ik erop gedaan
en er zit een 80 cc cilinder op met 16 mm cauberateur de zuiger is van de bovenkant wat raar en er zit een zuigerveer op en er kunnen twee op maar ik denk dat het daar niet aan licht ik denk zelf iets onder het vliegwiel.
 
Banaan 5-3-2009 21:13 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mb 5 power
ik heb niks veranderd ik heb het blok uitelkaar gehad en andere katerhelften erop en nieuwe keeringen en pakkingen heb ik erop gedaan
en er zit een 80 cc cilinder op met 16 mm cauberateur de zuiger is van de bovenkant wat raar en er zit een zuigerveer op en er kunnen twee op maar ik denk dat het daar niet aan licht ik denk zelf iets onder het vliegwiel.


zorg eerst maar eens dat alles gewoon in orde is, wat betreft die zuiger enzo.
 
Derbi-Olaf 5-3-2009 21:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mb 5 power
ik heb niks veranderd ik heb het blok uitelkaar gehad en andere katerhelften erop en nieuwe keeringen en pakkingen heb ik erop gedaan
en er zit een 80 cc cilinder op met 16 mm cauberateur de zuiger is van de bovenkant wat raar en er zit een zuigerveer op en er kunnen twee op maar ik denk dat het daar niet aan licht ik denk zelf iets onder het vliegwiel.

aj ik hoor het al, eerst even fatsoenlijke zuigerveren fixen, en dan afstellen!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda mb 5 power 5-3-2009 21:18 Print reply
Posts: 9
oh ik kan dat van die zuigerveer proberen

 
banus19 5-3-2009 21:31 Print reply

Posts: 425
als hij warm wordt kan hij compressie gaan missen door die 1ne zuigerveer...
 
Honda's are like: Rawr
Jorik92 5-3-2009 21:34 Print reply
Posts: 217
Als hij warm word dicht hij juist beter af toch?.. aangezien dan het slotje van de zuigerveer helemaal dicht zit omdat de zuigerveer uitzet?..

Anders bekeken, als de lucht warmer wordt, krijg je hogere compressie.. waardoor hij idd wat zou kunnen verliezenxD..

hoe je het ook bekijkt, het is ook dom om met 1 zuigerveer te gaan rijden terwijl er 2 in horen.. dat had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dat nooit goed kan zijn..
 
honda mb 5 power 14-3-2009 12:30 Print reply
Posts: 9
ik heb er nu nieuwe zuigerveren op gezet maar als hij warm word dan krijgt ie geen toeren

 
Royal Club 14-3-2009 12:31 Print reply

Posts: 60390
dan krijgtie geen toeren..

je bedoelt dat je niet meer als X aantal toeren kan rijden>
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim_DR 14-3-2009 12:51 Print reply

Posts: 196
is hij wel goed afgesteld?? (carb, ontsteking)
 
mtx-motard 14-3-2009 13:06 Print reply

Posts: 14947
en origineel heeft 80 cc een 18 mm carburateur. dus je kunt beter een grotere kopen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 14-3-2009 13:21 Print reply

Posts: 196
dus je hebt een mt8 blok, want je hebt een 80cc?
 
kenny77 14-3-2009 13:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
dus je hebt een mt8 blok, want je hebt een 80cc?


hij weet het niet.


@ts misschien is het handig om je koelribben te tellen , dan weet je of je een 50 of 80 blok hebt.
 
mtx-motard 14-3-2009 13:24 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


hij weet het niet.


@ts misschien is het handig om je koelribben te tellen , dan weet je of je een 50 of 80 blok hebt.

idd per koelrib (die ribbeltjes op de zijkant) is het 10 cc. dus bij 8 koelribben is het 80 cc
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 14-3-2009 13:25 Print reply

Posts: 196
dat klopt niet, de meeste 70cc cilinders voor een mt5 hebben maar 5 koelribben, en de originele 50cc heeft er zes :P

als hij een mt8 blok heeft op zijn mt5 kun je dat gemakkelijk zien door het bovenste ophangpunt, als je een mt8 blok plaatst moet je twee nieuwe gaatjes boren om de cilinderkop te bevestigen aan het frame, dus zou je nog het origineel gat moeten zien.

hij zou kunnen beginnen met hem af te stellen, met een te grote sproeier ofzo gaat hij niet veel toeren draaien zoals hij zei

Dit bericht is gewijzigd door Tim_DR op 14-3-2009 om 13:28 uur.
 

Dit topic is 1316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved