nog een vraagje: ik rij nu met 14/53 maar mis net de power op hoge top snelheid (topsnelheid van z.n 5 is (bijna) net zo hoog als z,n 6)
en met tw 13 voor heb ik toch wel een beetje overtoeren.
welke twv zal ik nemen als ik nieuwe bestel?
lijkt me sterk dat hij met 14 de 6 niet trekt en met 13 'overtoeren' maakt. (wat imo maar een vaag begrip is in brommer land) dus omschrijf jij eens even wat je met 'overtoeren' bedoelt?
lijkt me sterk dat hij met 14 de 6 niet trekt en met 13 'overtoeren' maakt. (wat imo maar een vaag begrip is in brommer land) dus omschrijf jij eens even wat je met 'overtoeren' bedoelt?
hij maakt wel steeds meer toeren maar de snelheid houd op en hij gaat dan wel blazen en meer trillen
en nee het is geen slippende koppeling
Dit bericht is gewijzigd door DRDLimited op 5-3-2009 om 20:38 uur.
ik vervang pas mijn ketting + tandwielen als me ketting niet meer soepel over mijn achtertandwiel rolt als ik met de brommer achteruit loop. Dat je blok meer gaat trillen als je meer toeren draait is ook vrij normaal maar mss moet je ff je bouten controleren waarmee je blok vast zit. check ff of er geen ruimte zit tussen je blokophanging en je frame en anders ff opvullen met ringetjes.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
ik vervang pas mijn ketting + tandwielen als me ketting niet meer soepel over mijn achtertandwiel rolt als ik met de brommer achteruit loop. Dat je blok meer gaat trillen als je meer toeren draait is ook vrij normaal maar mss moet je ff je bouten controleren waarmee je blok vast zit. check ff of er geen ruimte zit tussen je blokophanging en je frame en anders ff opvullen met ringetjes.
je kan zo lang wachten als je wilt..., maar beter wordt er niet van.