Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Direct vervangen of kan nog wel even wachten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1300 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55072 - Direct vervangen of kan nog wel eve...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DRDLimited 5-3-2009 20:32 Print reply

Posts: 2136
oke.

nog een vraagje: ik rij nu met 14/53 maar mis net de power op hoge top snelheid (topsnelheid van z.n 5 is (bijna) net zo hoog als z,n 6)

en met tw 13 voor heb ik toch wel een beetje overtoeren.

welke twv zal ik nemen als ik nieuwe bestel?

Of is er misschien een goedkoop setje op internet moet goede ketting?

Dit bericht is gewijzigd door DRDLimited op 5-3-2009 om 20:33 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-3-2009 20:32 Print reply

Posts: 17929
13-50
 
mtx-motard 5-3-2009 20:33 Print reply

Posts: 14947
13/47 of 13/50
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tommyofzo 5-3-2009 20:34 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
oke.

nog een vraagje: ik rij nu met 14/53 maar mis net de power op hoge top snelheid (topsnelheid van z.n 5 is (bijna) net zo hoog als z,n 6)

en met tw 13 voor heb ik toch wel een beetje overtoeren.

welke twv zal ik nemen als ik nieuwe bestel?

lijkt me sterk dat hij met 14 de 6 niet trekt en met 13 'overtoeren' maakt. (wat imo maar een vaag begrip is in brommer land) dus omschrijf jij eens even wat je met 'overtoeren' bedoelt?
 
DRDLimited 5-3-2009 20:37 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

lijkt me sterk dat hij met 14 de 6 niet trekt en met 13 'overtoeren' maakt. (wat imo maar een vaag begrip is in brommer land) dus omschrijf jij eens even wat je met 'overtoeren' bedoelt?



hij maakt wel steeds meer toeren maar de snelheid houd op en hij gaat dan wel blazen en meer trillen

en nee het is geen slippende koppeling

Dit bericht is gewijzigd door DRDLimited op 5-3-2009 om 20:38 uur.
 
-Bassie- 5-3-2009 20:40 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]



hij maakt wel steeds meer toeren maar de snelheid houd op en hij gaat dan wel blazen en meer trillen

en nee het is geen slippende koppeling

Dit bericht is gewijzigd door DRDLimited op 5-3-2009 om 20:38 uur.


dan draait je velg in je band.

of je ketting slipt.

zo not dus.

meer toeren is altijd meer snelheid.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Master 1.0 5-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 152
ik vervang pas mijn ketting + tandwielen als me ketting niet meer soepel over mijn achtertandwiel rolt als ik met de brommer achteruit loop. Dat je blok meer gaat trillen als je meer toeren draait is ook vrij normaal maar mss moet je ff je bouten controleren waarmee je blok vast zit. check ff of er geen ruimte zit tussen je blokophanging en je frame en anders ff opvullen met ringetjes.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
DRDLimited 5-3-2009 20:43 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


dan draait je velg in je band.

of je ketting slipt.

zo not dus.

meer toeren is altijd meer snelheid.


ik weet zker wat het is want met tandwiel 11 voor heb ik er ook last van kan het alleen niet zo goed uitleggen.


met 13 voor gewoon beetje overtoeren en met 14 totaal niet
 
Derbi-Olaf 5-3-2009 20:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
ik vervang pas mijn ketting + tandwielen als me ketting niet meer soepel over mijn achtertandwiel rolt als ik met de brommer achteruit loop. Dat je blok meer gaat trillen als je meer toeren draait is ook vrij normaal maar mss moet je ff je bouten controleren waarmee je blok vast zit. check ff of er geen ruimte zit tussen je blokophanging en je frame en anders ff opvullen met ringetjes.


je kan zo lang wachten als je wilt..., maar beter wordt er niet van.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
DRDLimited 5-3-2009 20:57 Print reply

Posts: 2136
oke :P

nou ik ga maar ff kijken waar een mooi setje 13/50 te koop is met ketting voor een mooi prijsje
 
-Bassie- 5-3-2009 21:04 Print reply

Posts: 6617
over toeren zijn gewoon de toeren na het hoogste vermogen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
DRDLimited 5-3-2009 21:05 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
over toeren zijn gewoon de toeren na het hoogste vermogen.


klopt daar heb ik dus ook dan last van met 13/53 vandaar dat ik voor 13/50 of 13/48(49) ga.

wat kost zo een zetje? rond de 4,5 tientjes?

 
Derbi-Olaf 5-3-2009 21:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]


klopt daar heb ik dus ook dan last van met 13/53 vandaar dat ik voor 13/50 of 13/48(49) ga.

wat kost zo een zetje? rond de 4,5 tientjes?


normaal zullen dat de prijzen wel zijn ja
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Bassie- 5-3-2009 21:06 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]


klopt daar heb ik dus ook dan last van met 13/53 vandaar dat ik voor 13/50 of 13/48(49) ga.

wat kost zo een zetje? rond de 4,5 tientjes?



ligt er aan welke kwaliteit je hebt.

even goed zoeken een goede ketting is vaak rond de 30 euro.

en tandwielen is net welke zaak/kwaliteit.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
DRDLimited 5-3-2009 21:07 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


ligt er aan welke kwaliteit je hebt.

even goed zoeken een goede ketting is vaak rond de 30 euro.

en tandwielen is net welke zaak/kwaliteit.


gewoon via internet (omdat die goedkoper zijn dan scooterboer)

weet niet wat echt nodig is voor mijn set-up
 

Dit topic is 1999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved