Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda C50 instabiel stuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55053 - Honda C50 instabiel stuur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

C50_rijder_hilversum 5-3-2009 9:09 Print topicpost
Posts: 8
Hey kan iemand mij helpen?

Ik heb een Honda C50 uit 1980 die inconsequent stuurt.
Een tijdje terug had ik er al last van.

De symptomen:

Als ik met de C rijdt heb ik last van een traag tot langzaam reagerend stuur. Als je rijdt kun je als het ware het stuur heen en weer bewegen (heel snel) en blijf je rechtdoor rijden.

Je voelt ook als je instuurt dat je het stuur eerder draait dan dat het wiel volgt. Er zit een soort van vertraging in het stuur.

Dit geeft een instabiel gevoel.
Een paar weken geleden werd geadviseerd om de lagers in het voorwiel te controleren. Deze waren inderdaad opgesleten. Deze heb ik vervangen voor nieuwe.

Nu is het instabiele en wankelende, traag insturende, gevoel nog steeds.

Is dit gevaarlijk? Hoort het zo? (net zoals in het gashandvat een standaard losknikkende speling zit dit typisch oldtimer Honda is)

Of weet iemand wat ik nog zou na kunnen kijken of vervangen?

Groeten Thomas.
(thomas.jongbloed@gmail.com)
 
Thomas

DTbakbrommer 5-3-2009 11:00 Print reply
Posts: 173
hoi thomas,

dit is inderdaad gevaarlijk!

als ik jou was zou ik de platen waamee je voorveren vastzitten controleren op speling, kijken hoe vast je voorveren zitten, balhoofd controleren.

als dat alles nog niet helpt moet je het in het achterwiel gaan zoeken: als hier ook speling op zit, dan is het helemaal niet raar dat de brommer bij insturen niet direct volgt!

dit heb ik geleerd toen ik mijn ss50 2 weken terug kreeg, ding goedkoop gekocht van een vriend van me, zonder kenteken, speling op alles...

ik heb alles goed nagekeken, want toen ik voor het eerst op de ss ging rijden stuurde het ding ook voor geen meter, ik heb alle bouten en moeren nagekeken, veerpoten nagekeken, achterveren, achterbrug en achteras nagekeken op speling... toen dit allemaal klaar was, stuurde et ding ineens fucking direct

succes!
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Lex ss50 5-3-2009 12:31 Print reply

Posts: 657
Had ik bij mijn ss ook, na het balhoofd aangedraaid te hebben en de stuurklemmen! aangedraaid te hebben was de speling voorbij. Hoop dat je er wat aan hebt.


ps, schokt je voorvork een beetje als je remt?
 
-
mtx-motard 5-3-2009 12:33 Print reply

Posts: 14947
idd goed kijken of ergens speling is, dat eraf halen.

dan zou het over moeten zijn.

bouten van voorvork ook goed aandraaien
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
C50_rijder_hilversum 19-3-2009 18:16 Print reply
Posts: 8
Bedankt voor jullie replies.

Ik ga van het weekend is kijken. Om maar te beginnen met de lagers in het achterwiel.

Zo langzaam aan naar voren werken

Keep you in touch!!
 
Thomas
Voetentje 19-3-2009 18:29 Print reply

Posts: 2356
Zou het ook nie kunnen liggen aan het missen van een voorvork stabilisator?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
C50_rijder_hilversum 1-4-2009 15:36 Print reply
Posts: 8
Een voorvork stabilisator?
 
Thomas
Nipo_5 1-4-2009 19:21 Print reply
Posts: 193
Ja das een plaatje dat over je voorwiel gebogen zit en je 2 voorvork poten met elkaar verbindt. Dit om te zorgen dat je voorwiel niet kan draaien t.o.v. je stuur.
 
4takker 1-4-2009 19:37 Print reply

Posts: 2395

je hebt kans dan nummer 26 los zit anders heb je de kans dat het heele stuur los zit
je kan ook nog is je balhoofd stellen
als je remt en je hoort hem dan ergens in het balhoofd kniken dan zit die los

 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 1864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved