Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tsx na montage 18mm slecht lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55028 - Tsx na montage 18mm slecht lopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coupequattro 3-3-2009 20:04 Print topicpost

Posts: 958
Zoals sommige weten heb ik laatst een tsx gekocht.
Heb hier na aankoop een 70cc eurokit ondergezet (goedkope uitlaat eronder gelaten) en een 18 mm mikuni van honda op maat gemaakt(boutgaten), wat volgens bromboer kon. HEb dit gedaan, en een sproeiersetje van 85 tot 100 erbij gekocht. volgens bromboer was ROND sproeier 90 genoeg, dus ik 89 er in. Liep stationair toen op toeren, wou alleen met een klein beetje gas lopen, dus ik een grotere sproeier erin(100), en nog steeds hetzelfde verhaal. ik probeerde een stukje te rijden en soms was het goed, en soms ook niet, dus ik dacht dat hij mijn vlotterbak leegtrok, dus ik de carb er weer achterweg halen, goed schoongemaakt en vlotterpennetje iets bijgebogen. ik weer stukje rijden, en toen tot de ontdekking gekomen dat mijn vlotterbak nu overstroomt, maar als ik speel met mijn benzinekraantje kan ik toch redelijk(met gas,zonder is kl*ten) heen en weer werk rijden... iemand enig idee wat dit kan zijn?
(BTW, toen ik hem kocht met 50cc en ori carb, kreeg hij ook al te weinig, maar ik dacht dat dat kwam omdat er een melkpak als voetpakking is gebruit) DANK!!!
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-3-2009 20:10 Print reply

Posts: 17929
vlotter weer terugbuigen dus

en dit ff doorlopen
 
coupequattro 3-3-2009 20:12 Print reply

Posts: 958
ja lieve jongen dat gedeelte snap ik, maar dat er zo weinig verschil tussen lopen van 89 naar sproeier 100. btw, mijn blokolie is grijs, zou dat er iets mee te maken hebben?
 
-wokkel- 3-3-2009 20:18 Print reply

Posts: 1129
oh jah indd as ie grijs loopt die nooit goed.
je moet minimaal blauwe nemen maar met rode loopt ie nog beter!

trekt ie geen valse lucht ergens? heb je m al gedeo't? 
 
laurensdt 3-3-2009 20:27 Print reply

Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
oh jah indd as ie grijs loopt die nooit goed.
je moet minimaal blauwe nemen maar met rode loopt ie nog beter!

trekt ie geen valse lucht ergens? heb je m al gedeo't? 


sarcastische kutopmerking.
als je blokolie grijs is is het wel degelijk niet goed, als het echt erg grijs is raad ik je aan om het te vervangen..
dit is echter niet de oorzaak van je probleem, die weet ik ook niet..

 
squirtle squirt!
coupequattro 3-3-2009 20:28 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
oh jah indd as ie grijs loopt die nooit goed.
je moet minimaal blauwe nemen maar met rode loopt ie nog beter!

trekt ie geen valse lucht ergens? heb je m al gedeo't? 


Heb er bij mijn werk nieuwe Shell 10W/40 in gegooit van shell, is dus geel achtig, en nu ist grijs... is nog geen 600 km terug.. en GEDEO'T? wat is dat:$
 
-wokkel- 3-3-2009 20:30 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
[...]


sarcastische kutopmerking.
als je blokolie grijs is is het wel degelijk niet goed, als het echt erg grijs is raad ik je aan om het te vervangen..
dit is echter niet de oorzaak van je probleem, die weet ik ook niet..



sorry je hebt gelijk. voeg je nu iets toe?
Maar t leek me logisch dat grijs zwarte olie niet goed is


btw
gasnaald ook al afgesteld?
 
coupequattro 3-3-2009 20:33 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]


sorry je hebt gelijk. voeg je nu iets toe?
Maar t leek me logisch dat grijs zwarte olie niet goed is


btw
gasnaald ook al afgesteld?


vanalles afgesteld.. alles geprobeerd, heel weekend eraan verkloot, vriendin chagrijnig(XD) en hielp weinig.. maar blokolie is nu niet zwartgrijs, maar echt grijs. Is dat niet een teken van vocht erbij in(heb em wel 3x doorgespoeld bij verversen toen). En dat deoe'n, leg eens uit?
 
-wokkel- 3-3-2009 20:38 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


vanalles afgesteld.. alles geprobeerd, heel weekend eraan verkloot, vriendin chagrijnig(XD) en hielp weinig.. maar blokolie is nu niet zwartgrijs, maar echt grijs. Is dat niet een teken van vocht erbij in(heb em wel 3x doorgespoeld bij verversen toen). En dat deoe'n, leg eens uit?


als ie loopt deo om de cilinder heen spuiten en rond de pakkingen enzo. als hij valse lucht aan zuigt ergens gaat de motor anders lopen. snappie?

succes met je vriendin... vrouwe
 
Banaan 3-3-2009 20:39 Print reply

Posts: 5725
Je hebt geen watergekoelde tsx toch of wel?
 
coupequattro 3-3-2009 20:41 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]



succes met je vriendin... vrouwe


Jah dankje:P Heb net via via te horen gekregen dat als de olie grijs is dat dat een teken is dat er vocht(of benzine) bij komt, en dat het samen met dat slechte lopen kan duiden op dat er een krukaskeerring uit ligt, kan dit? en zo ja, hoe kom je daar makkelijk achter?
 
markhispania3 3-3-2009 20:43 Print reply

Posts: 1971
kun je volgens mij alleen maar checken door hem te vervangen.
 
-wokkel- 3-3-2009 20:46 Print reply

Posts: 1129
heb je een water gekoelde tsx dan? en rookt ie dan ook hard? want ik denk niet dat dat het geval is. zeker omdat ie wel loopt maar gewoon niet goed.

 
coupequattro 3-3-2009 20:48 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
heb je een water gekoelde tsx dan? en rookt ie dan ook hard? want ik denk niet dat dat het geval is. zeker omdat ie wel loopt maar gewoon niet goed.



heb gewoon luchtgekoelde, maar rookt wel aardig(komt gewoon omdat ik altijd iets meer olie gebruik dna 1:25)
 
Banaan 3-3-2009 20:50 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


heb gewoon luchtgekoelde, maar rookt wel aardig(komt gewoon omdat ik altijd iets meer olie gebruik dna 1:25)


Je smeert nog vetter dan 1:25?

Normaal gesproken betekent grijze olie, dat er koelvloeistof doorheen zit..

Ik zou je rechterkrukaskeerring zoiezo ff vervangen(hoef je je blok niet voor te splitsen)
 
coupequattro 3-3-2009 20:52 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Je smeert nog vetter dan 1:25?

Normaal gesproken betekent grijze olie, dat er koelvloeistof doorheen zit..

Ik zou je rechterkrukaskeerring zoiezo ff vervangen(hoef je je blok niet voor te splitsen)


sorry, iets vetter dan 1:50, mijn fout:P
voor die keerring meot het blok er onderweg neem ik aan, en dat is die aan de rechterkant als je er op zit neem ik aan. is dat lang werk(voor beginner)? dank!
 

Dit topic is 1881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved