Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #55017 - Blok spuiten enzo
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1173 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
daboss |
3-3-2009 10:30 |
Posts: 170 |
Ik wil mijn MTX blokje weer in een helemaal mooie staat maken. Twee dingetjes die moeten gebeuren
1. stralen en spuiten (donkere zilveren achtige kleur ipv zwart)
2. reparatie schroefdraad linker carter (2x)
(nb ik wil geen nieuw carter kopen..)
Hier een fotootje van de beschadiging
foto: http://picasaweb.goo...#5301189637498564178
Heeft iemand enig idee van wat het ongeveer gaat kosten om dit allemaal goed te laten doen? Niet te duur uiteraard...
Wat is wijsheid?
|
|
|
|
Bart-Derbi |
3-3-2009 10:42 |
Posts: 6497 |
Je fototje doet 't niet, die blokreparatie zou ik zelf doen, maar zonder de juiste gereedschappen en kennis kan je dat idd beter uitbesteden.
Blok spuiten enzo, gewoon eerst met afbijt, grof naar fijn schuren, waterproof, ontvetten, en lekker in de matantraciete lak zetten (ik persoonlijk), en de cilinder zwart, met daarboven weer een antraciete kop.
Heb ik samen met een kameraad ook gedaan, da's dees:
http://www.mt5.nl/ho...g&type=bromfiets
Zo zou ik 'm persoonlijk maken..
|
|
|
|
Niek de Wildt |
3-3-2009 12:29 |
|
daboss |
3-3-2009 12:36 |
Posts: 170 |
Ik ga voor kwaliteit. Sowieso spuiten dus.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
3-3-2009 12:47 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daboss
Ik ga voor kwaliteit. Sowieso spuiten dus.
met kwaliteit bedoel je hoe goed het blijft zitten?
dan ben je namelijk beter af met kwasten.
dit is een hele dikke laag die beter hecht dan je ooit met spuiten kan krijgen.
als op een gespoten blok een uurtje wat peut laat liggen is je lak er zo weer af.
en als je het hebt over netjes, als je een beetje oefend (of van mij part een schilder het laat doen voor 2 tientjes) dan krijg je het zeker net zo netjes als wanneer je het spuit.
heb mijne ook gedaan, is net een spiegeltje.
valt me op dat men tegenwoordig alleen maar spuit spuit en nog een spuit, de kunst van het kwasten is in het verval geraakt, terwijl dit echt voor iets als een blok ideaal is, aangezien je bij spuiten met een beetje steenslag al weer op nieuw kan beginnen.
|
|
|
|
daboss |
3-3-2009 12:54 |
Posts: 170 |
Ik heb ff een fotootje bekeken van je blok, dat ziet er inderdaad zeker niet onaardig uit!
Alleen vind ik zwart een beetje saai, iets zilverachtigs lijkt me mooier
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-3-2009 13:04 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
met kwaliteit bedoel je hoe goed het blijft zitten?
dan ben je namelijk beter af met kwasten.
dit is een hele dikke laag die beter hecht dan je ooit met spuiten kan krijgen.
als op een gespoten blok een uurtje wat peut laat liggen is je lak er zo weer af.
en als je het hebt over netjes, als je een beetje oefend (of van mij part een schilder het laat doen voor 2 tientjes) dan krijg je het zeker net zo netjes als wanneer je het spuit.
heb mijne ook gedaan, is net een spiegeltje.
valt me op dat men tegenwoordig alleen maar spuit spuit en nog een spuit, de kunst van het kwasten is in het verval geraakt, terwijl dit echt voor iets als een blok ideaal is, aangezien je bij spuiten met een beetje steenslag al weer op nieuw kan beginnen.
goede lak gebruiken en goed voorbereiden. dan is is gespoten lak wel harder. en zowiezo mooier.
en dik is juist een nadeel. hoe dikker de lak hoe groter de kans dat bij een beschadiging de lak zich aan de omliggende lak hecht ipv aan de ondergrond.
je blok gewoon uit elkaar halen , stralen ,onvetten, primer erop licht opschuren, ontvetten, kleur erop blanke lak erover. en dan het blok weer in mekaar met frisse pakkingen en boutjes.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
daboss |
3-3-2009 15:06 |
Posts: 170 |
Stralen van de carters en de cilinder, wat is daar ongeveer een redelijke prijs voor?
En dan zit ik nog met twee schroefdraden van het linkercarter waaraan de plastic ketting gemaakt kan worden.. Zelf maken wordt lastig denk ik.. Is dit een beetje cheapo te laten fixen?
En laatste vraag: Als ik de carters ga spuiten, wordt het dan niet lastig om de lagers er weer in te krijgen ivm overtolligge lak?
sorry voor de vele vragen!
|
|
|
|
Mike-MTX |
3-3-2009 15:10 |
Posts: 943 |
Het mooiste is als je iemand kent die het voor je kan doen ,( stralen)
Ma dat schroevdraad kan je zelf tappen , ik weet niet of je het goede gereedschap er voor hebt ?
|
|
|
|
daboss |
3-3-2009 15:13 |
Posts: 170 |
probleem is dat de schroefdraad er compleet uitgebroken is, de helft zeg maar. Tappen wordt dan lastig toch?
|
|
|
|
Banaan |
3-3-2009 15:15 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daboss
probleem is dat de schroefdraad er compleet uitgebroken is, de helft zeg maar. Tappen wordt dan lastig toch?
Ja, dan moet je oplassen, uitboren, tappen.
Maar lassen zal niet makkelijk gaan.
Beste is gewoon ff anders setje carters halen voor 20euro
|
|
|
|
daboss |
3-3-2009 15:18 |
Posts: 170 |
Tja, dat zei iemand anders ook al.. Vind ik eigenlijk een beetje jammer.. Maar goed misschien wel het slimste
|
|
|
|
Djrene007 |
6-3-2009 21:57 |
Posts: 727 |
bij machinefabriek 5 euro, zoek een bedrijf die iets met machines doen. niet meer dan 5 euro.
|
|
Gang is alles, Boem is ho! plons is water... |
|
Derbi-Olaf |
6-3-2009 22:54 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
kwasten.
`Kwasten,coaten of 2k-lak.
voor een blok zijn dat de beste 3 keuzes.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 1173 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|