Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SPOEDVRAAG tandwiel zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55014 - SPOEDVRAAG tandwiel zundapp
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 2-3-2009 22:15 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

is een brede dan ook sterker op een smal tandwiel?

dat weet ik niet

met fietsen heb je ook breede en smalle ketting.
het is prima uit te wisselen, breede ketting op smal tandwiel. maar ik denk dat breed-breed sterker is ivm meer oppervlakte
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Derbi-Olaf 2-3-2009 22:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

dat weet ik niet

met fietsen heb je ook breede en smalle ketting.
het is prima uit te wisselen, breede ketting op smal tandwiel. maar ik denk dat breed-breed sterker is ivm meer oppervlakte

naja, mij leek iig dat een smalle ketting op een smal tandwiel het best was voor het krachtenspel
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 2-3-2009 22:31 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

naja, mij leek iig dat een smalle ketting op een smal tandwiel het best was voor het krachtenspel


ja, maar ik doe dan ook een brede tandwielset met een passende brede ketting
 
RR89 2-3-2009 23:41 Print reply

Posts: 327
1/4 tandwielen passen er op. andere benaming voor die maat is 420, maar dat wist je al.
op een bromfiets zit van orgine de 3/16 maat.
op ks80's en ks125 zit een nog dikkere maat namelijk 428 (heb zo een tandwiel liggen, past btw achter ook, voor weet ik niet, maar ga er vanuit van wel)

neem aub geen iris ketting want die zijn niet goed vind ik


en als laatste maar zeker niet onbelangrijke tip:
monteer een nieuw borgplaatje op de juiste manier.
Voortandwiel erop, bortplaatje erop, moer erop
de moer zo vast schroeven als je lukt (evt ketting erom leggen), en dan een kant op de platte kant van het tandwieltikken, en het stukje aan de andere kant om de moer, zodat deze niet los kan trillen
Geloof me, dat wil je niet want dan vreet die het schroefdraad van secundaire as op, en kan je geen tandwiel meer monteren op een juiste manier (-->beunen/blokrevisie)

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 2-3-2009 om 23:42 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
PRO TUNING 3-3-2009 9:44 Print reply

Posts: 4000
Sterkte heeft niet altijd met breedte te maken van de ketting.

Een bredere ketting heeft ook nadelen, kijk maar in de racerij waar men altijd probeert smallere kettingen te gebruiken.

Een top kwaliteit 415 ketting heeft een hogere treksterkte als een standaard 420 of 428 ketting
 
dirktimmer 3-3-2009 10:16 Print reply

Posts: 1737
Dat viel mij inderdaad ook op bij de motor van rossi op de motorbeurs, ligt gewoon 520 ketting op (net zo breed als dt80lc2 dus :S)


 
PRO TUNING 3-3-2009 15:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
Dat viel mij inderdaad ook op bij de motor van rossi op de motorbeurs, ligt gewoon 520 ketting op (net zo breed als dt80lc2 dus :S)




Op de Yamaha DT 80 LC2 zit dus een 428 ketting
 

Dit topic is 5266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved