Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 zuiger probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55012 - MB5 zuiger probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arno_honda_M 2-3-2009 20:50 Print topicpost
Posts: 319
ik monteer net mijn zuiger en men cilinder enzo.

de zuiger bewoog op en neer zonder probleemen,
en als ik de 4 bouten goed aandraaide (zoals het hoord)
blokkeerd de zuiger op het hoogste punt,

dus ik doe de pet er weer af en zie dat men zuiger tegen men koppakking komt als je de bouten goed aandraait,

de diameter van het gat in de koppakking is te klein,
dit komt waarschijnlijk doordat ik een 40.20mm zuiger heb,

wat moet ik nu doen? moet ik mischien al een 70cc koppakking gebruiken

men zuiger komt op het hoogste punt mooi gelijk met de cilinder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8X4F7PG-D.jpg
 

MarTijn tzr 2-3-2009 20:51 Print reply

Posts: 6970
kun je de pakking niet heel iets bijvijlen oid?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Derbi-Olaf 2-3-2009 20:52 Print reply

Posts: 14999
Het is niet dé manier, maar als ik dit zo zie zou ik even 2 extra voetpakkingen eronder zetten
ik dank dat anders je squish te klein word, en dan kan de zuiger alsnog je kop raken bij hogere toerentallen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb-rider 2-3-2009 20:56 Print reply

Posts: 453
ken het probleem.. gewoon 70cc pakking monteren en niets meer aan de hand!!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Het is niet dé manier, maar als ik dit zo zie zou ik even 2 extra voetpakkingen eronder zetten
ik dank dat anders je squish te klein word, en dan kan de zuiger alsnog je kop raken bij hogere toerentallen.



een extra voetpakking?? dan houd hij die blokkade boven die de pakking veroorzaakt(de zuiger zal hem niet raken maar het mengsel heeft wel een blokkade).. die zal kapot gaan en de cilinder beschadigen!!... maar dan ga ik er vanuit dat de cilinderkop dezelfde diameter heeft als de cilinder...
dus beter gwn een 70cc pakking monteren




Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-3-2009 om 21:02 uur.
 
arno_honda_M 2-3-2009 21:12 Print reply
Posts: 319
maar gaat die 70cc koppakking dan weer niet te ver zitten? ivm de diameter he.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
ken het probleem.. gewoon 70cc pakking monteren en niets meer aan de hand!!

[...]



een extra voetpakking?? dan houd hij die blokkade boven die de pakking veroorzaakt(de zuiger zal hem niet raken maar het mengsel heeft wel een blokkade).. die zal kapot gaan en de cilinder beschadigen!!... maar dan ga ik er vanuit dat de cilinderkop dezelfde diameter heeft als de cilinder...
dus beter gwn een 70cc pakking monteren




Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 2-3-2009 om 21:02 uur.


 
Derbi-Olaf 2-3-2009 21:16 Print reply

Posts: 14999
Komt je zuiger duidelijk hoger dan eerst ? (in je cilinder?)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bulteman 2-3-2009 21:19 Print reply

Posts: 1956
ga ermee terug naar bromboer,, waarschijnlijk verkeerde zuiger.

de afstand tussen de piston pen en de bovenkant van de zuiger zou wel te groot zijn
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
arno_honda_M 2-3-2009 21:20 Print reply
Posts: 319
weet ik niet juist, het kan dat de zuiger hoger uitkomt dan origineel doordat ik een topracing krukas en een andere zuiger heb (meteor 40.20) maar ik denk dat ik gewoon een 70cckoppakking ga steken,


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Komt je zuiger duidelijk hoger dan eerst ? (in je cilinder?)


 
Derbi-Olaf 2-3-2009 21:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
kun je de pakking niet heel iets bijvijlen oid?

oja, bijvijlen moet je mij eens leren , lijkt me wel handig

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
weet ik niet juist, het kan dat de zuiger hoger uitkomt dan origineel doordat ik een topracing krukas en een andere zuiger heb (meteor 40.20) maar ik denk dat ik gewoon een 70cckoppakking ga steken,


[...]




dat zou iig handig zijn om te weten.
Heb je je cilinder ook laten honen? zo nee, dan heb je kans dat je zuigerveer tegen je stootrand aan gaat botsen iig als je zuiger hoger zit dan eerst.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
arno_honda_M 2-3-2009 21:27 Print reply
Posts: 319
(de cilinder is wel gehoond) neen, alle afmetingen behalve de diameter zijn hetzelfde
heb ook gezien dat de afschuining aan de zuiger anders is,
de originele zuiger heeft een afschuining en de andere is gewoon bol
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGQFXW4F-D.jpg

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
ga ermee terug naar bromboer,, waarschijnlijk verkeerde zuiger.

de afstand tussen de piston pen en de bovenkant van de zuiger zou wel te groot zijn



Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 2-3-2009 om 21:29 uur.
 
Thijsje 2-3-2009 21:45 Print reply

Posts: 1687
had ik ook, nadat ik cilinder heb laten honen.
boring is iets groter geworden, zuiger tikte steeds tegen koppaking aan.
ff dubbelevoetpakking gemonteerd, en ik rij er nu nog steeds gezond mee



*die blokkade waar mb-rider over heeft, is wel erggg miniem lijkt mij.. 0.20mm meer dan mij, met blote ook niet te zien.

zoiezo breekt je koppaking niet af in de cilinder, is de ruimte en de kracht te klein voor.

oke, als koppaking zo'n halfe cm zou overlappen is wat anders, dan 1mm...


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
rik hulkenberg 3-3-2009 19:12 Print reply

Posts: 10029
het is nog beter als je zo'n extra dikke voetpakking gebruikt ipv 2 dunne
geeft minder kans op gekut
 

Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved