Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorrem Derbi gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55000 - Voorrem Derbi gpr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi GPR Roy 2-3-2009 16:08 Print topicpost

Posts: 708
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en weet me geen raad meer.
Toenstraks heb ik nieuwe remblokjes gemonteerd en nu heb ik geen druk meer op mn voorrem.

(Het gaat zich om het oudere type Derbi Gpr met een ajp remklauw)

Wat ik heb gedaan:

-remklauw eraf
-'clipjes' (waar de remblokken mee vast zitten) eruit getrokken
-blokjes er uit
-cilinders terug geduwd
-nieuwe (Malossi Mhr Synth.) remblokken erin
-'clipjes' terug op hun plek
-remklauw weer gemonteerd
-ongeveer 50x gepompt met de remhandle

Tja toen merkte ik dus dat ik geen druk had
Dus maar eens geprobeerd te ontluchten, nog steeds geen druk.
Ik had nog voldoende vloeistof in het reservoir en heb het zelfs nog eens even nagevult.

Weten jullie misschien wat het kan zijn ?

Mvg Roy
 

-Contactsleutel- 2-3-2009 16:49 Print reply

Posts: 356
remzuiger vast?
 
Tobias Verhoef 2-3-2009 17:05 Print reply

Posts: 1832
beter ontluchten en als het niet lukt doe t-rep om rem zodat ie hem helemaal inknijpt en dan daggie wachten en dan moet ie kanoen hard zijn
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 2-3-2009 17:19 Print reply

Posts: 14999
ik denk dat je rempomp er moeite mee heeft om je zuigers terug naar buiten te pompen , of zitten je zuigers wel al gewoon tegen je blokjes?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi GPR Roy 2-3-2009 17:49 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik denk dat je rempomp er moeite mee heeft om je zuigers terug naar buiten te pompen , of zitten je zuigers wel al gewoon tegen je blokjes?


als hij daar moeite mee zou hebben, zou hij toch juist onder druk moeten staan toch ?
ze gingen wel heel makkelijk naar binnen, hoefde niet veel kracht te zetten.
ik kan gewoon knijpen wat ik wil, er gebeurt niks.
 
mtx-motard 2-3-2009 17:50 Print reply

Posts: 14947
en je hebt die boutjes waar je slang aan zit, of de ontluchtingsnippel NIET los gemaakt?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Derbi GPR Roy 2-3-2009 17:58 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
en je hebt die boutjes waar je slang aan zit, of de ontluchtingsnippel NIET los gemaakt?


nope

edit: ik heb de ontluchtingsnippel uiteraard wel los gehad met het ontluchten. eerder niet.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi GPR Roy op 2-3-2009 om 18:06 uur.
 
Jasper Strahiem 2-3-2009 18:12 Print reply

Posts: 1950
Ik denk dat je beter moet ontluchten. Heb je de klauw niet geplistst? Dan zou de o ring mss kunnen lekken
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 2-3-2009 18:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ik denk dat je beter moet ontluchten. Heb je de klauw niet geplistst? Dan zou de o ring mss kunnen lekken

lijkt me niet dat 'ie dat gedaan heeft,
met moeite bedoel ik niet dat de zuigers te zwaar gaan trouwens, maar dat je pomp zelf niet meer goed is.
Heb het met de MBX80 ook gehad, je kon pompen wat je wou, maar de zuigers kwamen niet verder naar buiten, dit terwijl er verder géén lucht in het systeem zat.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi GPR Roy 2-3-2009 18:18 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ik denk dat je beter moet ontluchten. Heb je de klauw niet geplistst? Dan zou de o ring mss kunnen lekken


ik heb de klauw niet gesplitst, gewoon de klauw eraf geschroefd met die 2 imbus bouten zoals het hoort.

als ik de ontluchtingsnippel losdraai en dan ga pompen stroomt er heeeeeeeeeel langzaam (het is echt van 'drup-drup-drup-drup') de remvloeistof uit.
en als ik het doe zoals het hoort doet ie hetzelfde. ik kan blijven knijpen wat ik wil, hij bouwd gewoon GEEN druk op
 
Derbi GPR Roy 2-3-2009 18:19 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lijkt me niet dat 'ie dat gedaan heeft,
met moeite bedoel ik niet dat de zuigers te zwaar gaan trouwens, maar dat je pomp zelf niet meer goed is.
Heb het met de MBX80 ook gehad, je kon pompen wat je wou, maar de zuigers kwamen niet verder naar buiten, dit terwijl er verder géén lucht in het systeem zat.


denk niet dat dit het geval is... voordat ik de blokjes ging vervangen had hij gewoon nog volle druk, alles normaal dus. nu nadat ik de blokjes vervangen had, had ik ineens niks meer van druk
 
Royal Club 2-3-2009 18:21 Print reply

Posts: 60390
ga eens een stukje rustig rijden en herhaaldelijk remmen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 2-3-2009 18:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


denk niet dat dit het geval is... voordat ik de blokjes ging vervangen had hij gewoon nog volle druk, alles normaal dus. nu nadat ik de blokjes vervangen had, had ik ineens niks meer van druk

zie je je remzuigers wel bewegen als je pompt?
Ik vermoed van nee, als je ze NIET ziet bewegen, dan moet je ff je rempomp demonteren en schoonmaken, helaas
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi GPR Roy 2-3-2009 18:27 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zie je je remzuigers wel bewegen als je pompt?
Ik vermoed van nee, als je ze NIET ziet bewegen, dan moet je ff je rempomp demonteren en schoonmaken, helaas


eerst bewogen ze wel, maar ik had gewoon geen druk, zag wel de klauw een beetje bewegen maar dat was het dan ook.
toen heb ik de klauw er nog eens af gehaald en de zuigers nog eens terug geduwd en nu doen ze helemaal niks meer. ze bewegen wel gewoon soepel dus zitten niet vast.

er is gewoon NIKS van druk, ik kan zo lang ontluchten als ik wil, er gebeurt gewoon niks
 
Derbi GPR Roy 3-3-2009 19:14 Print reply

Posts: 708
een collega zei me dat er bij de bovenste remcilinder iets vast zou kunnen zitten waardoor hij geen druk meer heeft.. hoe groot is de kans dat dit zo is ?

ik kan de ontluchtings nippel open of dicht draaien en pompen totdat ik drbij neerval... maar nog steeds GEEN druk. snap dr echt niks van.
als ik de ontluchtingsnippel open draai druppeld de vloeistof gewoon er uit. dus niet spuiten of echt stromen.

zou het veel helpen om alle remvloeistof wat in het reservoir er onder uit te laten druppelen en dan opnieuw vullen of heeft dit geen zin ?
 
Derbi-Olaf 3-3-2009 19:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
een collega zei me dat er bij de bovenste remcilinder iets vast zou kunnen zitten waardoor hij geen druk meer heeft.. hoe groot is de kans dat dit zo is ?

ik kan de ontluchtings nippel open of dicht draaien en pompen totdat ik drbij neerval... maar nog steeds GEEN druk. snap dr echt niks van.
als ik de ontluchtingsnippel open draai druppeld de vloeistof gewoon er uit. dus niet spuiten of echt stromen.

zou het veel helpen om alle remvloeistof wat in het reservoir er onder uit te laten druppelen en dan opnieuw vullen of heeft dit geen zin ?

ik acht de kans heel groot dat je rempomp (of cilinder, hoe je het wilt noemen) niet helemaal 100 procent is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 5343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved