Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met 20mm mikuni op MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54990 - Problemen met 20mm mikuni op MB
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

banus19 1-3-2009 21:20 Print topicpost

Posts: 425
Lo mensen,

Ik reed eerst altijd met een 13mm op m'n 70 imi, maar heb een 20mm mikuni gekocht met spruitstuk.

Ik dat ding erop gezet, sproeier 110 erin, precies goed gegokt (denk ik), maar als ik hem startte stond hij gelijk volgas. Het 'hoedje' op de carburateur, waar je gaskabel in ging, zat er te ver boven, waardoor de gasnaald niet diep genoeg ging. Na wat ge-harre-war heb ik dit opgelost, maar ik vind dat ik nog steeds veel te weinig speling heb.

Ik rij nu nog met de originele gaskabel, en oliepomp. De gaskabel wordt halverwege opgedeeld in 2 apparte kabels,1 naar m'n carb en 1 naar m'n oliepomp. Als ik gas geeft, gaat m'n olie pomp dus ook verder open.

Is het erg als ik daar gewoon 1 kabel van maak, dus direct naar m'n carb. En dan m'n oliepomp standaard 'volgas' zet, met een tirepje ofzo? Of heeft een andere gaskabel geen zin om m'n naald omlaag te krijgen? Ik denk namelijk dat die kabel te kort is waardoor de naald te hoog blijft staan. Aan de stationairschroef zitten heeft geen zin.

Dan nog wat:

Als ik zo'n 20 seconde volgas rijdt, valt hij uit en maakt hij een 'bluuuuuh' geluid, wat lijkt op geen benzine, of een te kleine sproeier. Als je eventjes wacht, kan je hem zo weer starten en weer verder rijden. Ligt dit aan de benzine toevoer? Ik heb er een benzine filter tussen zitten, maar heb ook al zonder gereden en het maakte niets uit. Of is het toch een te kleine sproeier? Of valse lucht?

Ik kwam er niet uit.

gr.
 
Honda's are like: Rawr

Ozz 1-3-2009 21:49 Print reply

Posts: 1259
Dat heb ik [recies hetzelfde, weet ook niet wat het is :P

ga wel even deze post volgen:P
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
kenny77 1-3-2009 21:53 Print reply

Posts: 29286


heb ik laast ook gehad dat de kabel te kort was.
die splitter kon ik bij mij uitelkaar halen en dan voor de gaskabel een lageren erin doen.

het uitvallen op de top heeft te maken dat de carburateur de vlotterkamer leeg trekt.
moet je de vlotter even afstellen zodat deze wat langer open blijft.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-3-2009 om 21:54 uur.
 
BSTS 1-3-2009 21:57 Print reply

Posts: 4241
ik zou trouwens de olie pomp niet gebruiken, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten.


 
sprintjah
RoelTrachsler 1-3-2009 23:07 Print reply
Posts: 141
Een 20mm carb heeft een langere slag dan een 13mm waardoor je dus je kabel verder moet uitrekken. Waarschijnlijk heeft je gaskabel niet genoeg bereik. De lengte van de splitter bepaald dat. Je moet dan een normale gaskabel nemen en mengsmering tanken

oliepomp vol gas vastzetten is niet handig, te veel olie is ook schadelijk

Het "Bluuuuh" geluid duid inderdaad op een benzine gebrek. Probeer eens uit te zoeken of hij te arm loopt in zijn laatste versnelling op maximale toeren. Als dat zo is is je hoofdsproeier inderdaad te klein.
Als hij eenmaal goed loopt op zijn top moet je het middengebied afstellen met je gasnaald.
Als het toch tijdsafhankelijk is moet je denken aan een verstopte carb of benzinekraan

 
Henk-88 2-3-2009 2:34 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
het uitvallen op de top heeft te maken dat de carburateur de vlotterkamer leeg trekt.
moet je de vlotter even afstellen zodat deze wat langer open blijft.




Of er kan niet genoeg brandstof aangevoerd worden doordat er ergens (filter van benzinekraantje bijv.) een verstopping zit.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bierbundelhonda 2-3-2009 2:48 Print reply

Posts: 3396
het is heel Vreemd

Ontzettend veel mensen klagen over 20 mm mikuni dat ze moeilijk aftestellen zijn

maar een 21 mm mikuni of een 18 mm of 16 mm zijn prima tedoen

nou heb ik zelf liever dellorto omdat die helemaal easy zijn

en ik vond altijd dat mikuni ontzettend lekt en al die extra aansluitingen voor slangetjes en weet ik veel waar hij valse lucht op aanzoog of dergelijke

keihin of dellorto voor mij !
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
gefliptegast 2-3-2009 11:34 Print reply
Posts: 46
ten eerste, ik zou je oliepomp niet meer gebruiken..
deze willen wel eens verstopt gaan zitten bij honda's en dan loopt je cillinder kapot... slangetje doorlussen bij de 2 nippels van je oliepomp met wat olie erin, dan zorg je ervoor dat de oliepomp nooit vastloopt (handig voor verkoop).
je moet het nippel op je spruitstuk even dichtmaken (schroef in een slangetje draaien die op dat nippel zit).

dan een gewone gaskabel inderdaad op je nieuwe carberateur zetten.
voor de zekerheid zou ik je carberateur er even afhalen en alle gaatjes en kanalen even doorspuiten met de carberateur, dan wat benzine er over gooien (weekt alles los) en dan nog een keer met hoge druk je carberateur leegspuiten van vuil.
als het goed is zit er een nippel onder aan je vlotterbak en eentje zijwaarts aan de bovenkant, deze zijn beide overloop nippels en zorgen dat er geen vacuĆ¼m onstaat in je carb (dan stopt je brommer er gewoon mee). deze kan je dus open laten of een slangetje erop doen (niet dichtmaken dus!)

als je dat gedaan hebt zou ik nog een keer proberen te rijden, als hij dan nog terugvalt in hoge toeren zou ik een grotere sproeier proberen.
test het wel met een warm blok, koud blok is dit normaal.
als hij koud is even de shoke openhouden, na 30 a 60sec. moet hij wel warm zijn en dan kan je even rustig rondje gaan rijden. daarna even opentrekken en dus kijken of hij nog terug valt.
 
banus19 2-3-2009 11:49 Print reply

Posts: 425
Ik heb ook al sproeier 120 geprobeert, op de 5500 toeren sputtert hij een beetje (wat op een te grote sproeier duit) maar als ik daarboven kom,in de powerband, deed hij al helemaal bluuuuh en kwam hij voor geen meter op gang.

Op je vlotter rust een klein naaltje/pinnetje, die viel eruit toen ik 'm open maakte. ik wist niet meer hoe die erin moest :$ dus heb maar wat gedaan, kan het daar ook aan liggen?

Zo ja, hoe moet die dan? :P

En hoe kan/moet ik m'n vlotter afstellen dan?
 
Honda's are like: Rawr
maikel-1991 2-3-2009 11:57 Print reply

Posts: 545
heb je een externe sproeier ?

mikuni 20's met een externe sproeier rijden met een sproeier rond de 190,

gewone hebben ongeveer sproeier 100.

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 2-3-2009 om 13:48 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
banus19 2-3-2009 15:26 Print reply

Posts: 425
aaah dat verklaart waarom een vriend met 210 rijdt met 70 malossi sport :P

Interne sproeier.

En wat raden jullie voor sproeier aan voor een 70 athena, proma en goedkoop powerfilter? In welke buurt? Ik denk zelf rond de 130, dus 20 maten groter als imi, of moet ik gelijk een stuk groter denken?

gr

Dit bericht is gewijzigd door banus19 op 2-3-2009 om 15:53 uur.
 
Honda's are like: Rawr

Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved