Hallo,
Ik heb een weekje geleden een puch maxi s gekocht waar flink aan gesleuteld is.
Dit is mijn setup:
Airsel 50 cc ( snel )
carbarateur 15 mm
Sproeier 64
Power filter ijzer
spruitstuk is wat raar, vorige eigenaareen heeft met zn dremel het spruitstuk wat bewerkt kan dit grote invloed hebben op de ontsteking ?
TWV 14-43
Nu heb ik hem gelukkig al horen lopen en heb ik er ook al een stuk op gereden maar dit ging bagger. Hij reed niet sneller dan 40 km/h en het optrekken gaat niet/stronte traag ( en dan heb ik het gas helemaal open, en als ik het wiel omhoog doe wil hij opeens wel toeren maken... ). Dus ik ben maar gaan sleutelen aan mijn ontsteking en nu doet hij het al helemaal niet meer ( ik heb het zover gekregen dat ik hem weer aan kan lopen maat stationair draaien kan ik vergeten en laat staan wegrijden ) :P.
De bougie is wel nat maar zwart wat duid op een ontsteking probleem of sproeier probleem, hij vonkt wel heel goed ( blauw paars en goed helder ) ook staat de afstand tussen de twee elektroden op ,45 mm ( van de bougie dus ).
De afstand tussen de puntjes heb ik nu op .35~.40 mm staan, met al voorontsteking 1 mm. Ik heb nu alleen wel een ander ( groot .. ) probleem ontdekt gaande om de ontsteking, het halve maantje van de spie as is helemaal versleten waardoor mijn vliegwiel dus geen goede grip meer heeft, en de ontsteking dus ook naar de maan is.. dat wordt dus wachten op dinsdag als de brommeronderdelen boer open is.
Heet iemand hier suggesties over wat ik kan gaan proberen, en of mijn setup een beetje goed is ? Ik ga trouwens ook kijken naar mijn koppeling kant want daar zit het ook niet goed .. volgens mij blijft de koppeling haken waardoor hij geen toeren maakt en dus niet goed optrekt ( na het aanlopen trekt hij goed op en na het remmen en dan optrekken moet je hem met je voet wat zetjes geven om op gang te komen )
Ps. is het normaal dat je puntjes vonken als je geen bougie in je bougie dop hebt hangen ?
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 1-3-2009 om 18:47 uur.
|