Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi S afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54988 - Puch maxi S afstel probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nukehazard 1-3-2009 18:45 Print topicpost
Posts: 74
Hallo,
Ik heb een weekje geleden een puch maxi s gekocht waar flink aan gesleuteld is.
Dit is mijn setup:
Airsel 50 cc ( snel )
carbarateur 15 mm
Sproeier 64
Power filter ijzer
spruitstuk is wat raar, vorige eigenaareen heeft met zn dremel het spruitstuk wat bewerkt kan dit grote invloed hebben op de ontsteking ?
TWV 14-43

Nu heb ik hem gelukkig al horen lopen en heb ik er ook al een stuk op gereden maar dit ging bagger. Hij reed niet sneller dan 40 km/h en het optrekken gaat niet/stronte traag ( en dan heb ik het gas helemaal open, en als ik het wiel omhoog doe wil hij opeens wel toeren maken... ). Dus ik ben maar gaan sleutelen aan mijn ontsteking en nu doet hij het al helemaal niet meer ( ik heb het zover gekregen dat ik hem weer aan kan lopen maat stationair draaien kan ik vergeten en laat staan wegrijden ) :P.
De bougie is wel nat maar zwart wat duid op een ontsteking probleem of sproeier probleem, hij vonkt wel heel goed ( blauw paars en goed helder ) ook staat de afstand tussen de twee elektroden op ,45 mm ( van de bougie dus ).
De afstand tussen de puntjes heb ik nu op .35~.40 mm staan, met al voorontsteking 1 mm. Ik heb nu alleen wel een ander ( groot .. ) probleem ontdekt gaande om de ontsteking, het halve maantje van de spie as is helemaal versleten waardoor mijn vliegwiel dus geen goede grip meer heeft, en de ontsteking dus ook naar de maan is.. dat wordt dus wachten op dinsdag als de brommeronderdelen boer open is.

Heet iemand hier suggesties over wat ik kan gaan proberen, en of mijn setup een beetje goed is ? Ik ga trouwens ook kijken naar mijn koppeling kant want daar zit het ook niet goed .. volgens mij blijft de koppeling haken waardoor hij geen toeren maakt en dus niet goed optrekt ( na het aanlopen trekt hij goed op en na het remmen en dan optrekken moet je hem met je voet wat zetjes geven om op gang te komen )

Ps. is het normaal dat je puntjes vonken als je geen bougie in je bougie dop hebt hangen ?

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 1-3-2009 om 18:47 uur.
 

mark bruins 1-3-2009 19:02 Print reply

Posts: 501
dit had ik ook met me puch dat als je het achterwiel van de grond af haalt dat hij wel deed. bij mij was het te grote sproeier
 
Pushpin 1-3-2009 19:04 Print reply
Posts: 841
Ik denk dat het aan sproeirmaat licht, moet je ff w8te op andere replies
 
kevin_91 1-3-2009 19:18 Print reply

Posts: 413
wss je sproeier ja

je moet even kijken of het spruitstuk wel origineel 15mm was (staat er vaak wel op).
uitgeboord spruitstuk werkt toch nooit zo lekker.

ik zou ook een standaard luchtfilter erop zetten. powerfilter is nutteloos op die setup en maakt alleen maar meer herrie en het filtert slecht.
met 15mm bing en 15mm spruit op een 50 snel met standaard luchtfilter zou je rond de sproeier 66 moeten zitten.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Nukehazard 1-3-2009 19:47 Print reply
Posts: 74
@ Kevin 91

Dat zou dus betekenen dat mijn sproeier groter moet , aangezien mijn bougie al zwart sloeg terwijl ik er wel op gereden had ( dus de ontsteking ongeveer goed stond ) zou ik toch zeggen dat er nu al een te grote sproeier in zit ( maar wie ben ik :P heb nog niet veel verstand van brommers ik ga ook maar uit van forums en puchmaxi.nl )
En over de powerfilter gesproken, maakt het veel uit of ik er standaard of power op zet, aangezien ik geen standaard heb liggen en ik geen onderdelen ga aanschaffen voor 1 km/h winst ( als het veel trekkracht verschil geeft wat ik me niet kan voorstellen maar ach wie weet, heb ik het er wel voor over ) iig al bedant voor de gene die de moeite hebben genomen suggesties te geven kan ik weer wat verder


EDIT: heb een tabel gevonden op puchmaxi.nl met een 50 cc airsol en de daarbij behorende configuratie en daar komt bij een power filter uit dat ik idd aan een groter sproeier moet beginnen . Ik ga dinsdag eerst maar eens mn spie as fixen

@ Mark-Mt5

Wat was jou configuratie op dat moment ? kan ik een beetje vergelijken in hoe verre dat over een komt met mijn configuratie en welke sproeier ik het best kan proberen. Ik zelf zit te denken aan een 68~70 dus ik ga hem groter maken


Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 1-3-2009 om 21:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 1-3-2009 om 22:08 uur.
 
Nukehazard 3-3-2009 17:32 Print reply
Posts: 74
Zo vandaag een nieuwe spie gekocht, en even een 68 sproeier ( groter hadden ze niet meer en 100 was wel absurd groot ). Ik ga het morgen inbouwen dus jullie horen van me

 
Nukehazard 4-3-2009 19:57 Print reply
Posts: 74
Ok heb er nu een 68 sproeier in gezet, en de ontsteking heb ik nu denk ik wel goed afgesteld.
HIj ging ook aan en ik heb er een heel klein stukje op gereden ( totdat ik moest remmen ) want optrekken doet hij gewoon totaal niet.
Ik heb nog steeds de zelfde setup op de sproeier na die is dus nu groter geworden.

Heeft iemand een idee hoe ik er voor zorg dat mijn puch op wil trekken, want zelfs als ik het wiel omhoog doe wil mn wiel niet draaien en valt hij vrij kort er na uit ( ook al heb ik het gas vol open ).
 
Pushpin 4-3-2009 20:00 Print reply
Posts: 841
Bereid om te tunen ?
Of je koopt een 70cc, of je tuned je 50cc
En koppelings segmenten lichtermaken

Scheelt al een heeel stuk, tenminste... voor wat ik heb gelezen hier en daar wel
 
Nukehazard 4-3-2009 20:30 Print reply
Posts: 74
Ik ben best bereid te tunen met mn 50 cc, maar ik kan met niet voorstellen dat mn hele achterwiel niet kan/gaat draaien als ik het optil en volgas geef.. en hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel stationair gaat lopen, gewoon dat schroefje helemaal indraaien ?
Naja ik wil eerst maar eens kijken of ik mn achterwiel normaal kan laten draaien als ik het van de grond haal ( want dat heeft hij wel gedaan met een 64 sproeier er in voordat ik een zootje maakte van mn brommer :P ).
Enige tips ?? ligt het aan mijn ontsteking of aan mijn koppeling dat mijn brommer niet wil optrekken ?
 
Nukehazard 5-3-2009 19:40 Print reply
Posts: 74
Niemand Ik weet het namelijk ff niet meer XD help! :P Met een te kleinere sproeier wil hij iig niet starten ( een 62 ) dus dat helpt ook niet bij het optrek probleem, bij een 68 sproeier start hij wel beter ( kan het mss wel bijna goed noemen ) maar optrekken doet hij nog niet. Bij een 64 sproeier weet ik het op dit moment nog niet ( druk druk druk )

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 5-3-2009 om 19:42 uur.
 

Dit topic is 2003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved