Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Krakende Achterveer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54987 - Krakende Achterveer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yionix 1-3-2009 17:50 Print topicpost
Posts: 307
Sinds een tijdje kraakt mijn achterveer heel erg (echt heel erg :P) en sinds ik met de zoek op van die afgetrapte topics kom waar mensen het maar metaalmoeheid noemen ben ik toch opzoek naar een echte oplossing
 

koetjeboe91 1-3-2009 17:52 Print reply

Posts: 2096
het kan zijn dat je demper lek is van het veringssysteem
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
yionix 1-3-2009 17:59 Print reply
Posts: 307
Zou dat geen invloed hebben op het rijgedrag, want daar is niets aan veranderd.
 
koetjeboe91 1-3-2009 18:02 Print reply

Posts: 2096
je kan het het beste testen door een kuil te rijden hij moet dan 1 of 2 keer inveren en daarna niet meer en nee het hoeft niet meteen van invloed te zijn ook help het om van tijd tot tijd het hele achterbrug te smeren
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
yionix 1-3-2009 18:05 Print reply
Posts: 307
Het hele veersysteem werkt nog prima, 't is alleen het geluid.
 
Niek de Wildt 1-3-2009 18:06 Print reply
Posts: 7168
waarschijnlijk is het gewoon de veer die over de onderste cubs heen gaat als je inveer, dus gewoon even de gespannen houden met een zelfbouw spannen (2 metalen plaatjes met 2gaten erdoor en 2 bouten)zodat je de cubs netjes kan schoonmaken (zand en rotzooi er onder vandaan) en dan een beetje vettigheid op doen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-3-2009 om 18:08 uur.
 
Henk-88 1-3-2009 18:07 Print reply

Posts: 26703
Veer ff uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten, lijkt me een goede aanpak.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 1-3-2009 18:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Veer ff uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten, lijkt me een goede aanpak.


dat is ook wat ik ook zeg, alleen vergeet je denk ik even dat je niet zomaar een veer van een schokbreker af kan pakken.
maar jij bedoeld waarschijnlijk de complete schokbreker van de brommer afhalen zodat je het makkelijker schoon kan maken?

maar wat ik probeer te zeggen, is dus dat het vooral gaat om de troep die onder de veer zit, dus waar de veer tegen de bovenkant en onderkant (cubs) aankomen, daar kraakt een veer op als het stroef is.


dus voor de duidelijkheid aub even onderscheid maken tussen de complete schokbreker en de "veer" alleen
 
yionix 1-3-2009 18:16 Print reply
Posts: 307
Nou, dan gaat ie er maar is af, heb alleen nog nooit een schokbreker helemaal gedemonteerd/gemonteerd, is 't erg ingewikkeld?
 
maxisport 1-3-2009 18:18 Print reply

Posts: 4206
vertel eerst eens wat voor brommer je hebt en wat voor veersysteem eronder zit. wss zit het niet in je schokdemper.

 
bobboiten 1-3-2009 18:19 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yionix
Nou, dan gaat ie er maar is af, heb alleen nog nooit een schokbreker helemaal gedemonteerd/gemonteerd, is 't erg ingewikkeld?


welke brommer?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Frysk 1-3-2009 18:26 Print reply

Posts: 34930
MH RYZ Urban Pro 2008

dikke troep is het ook



spoel jij je achterveer wel regelmatig af ?
 
giggitybyte
yionix 1-3-2009 18:28 Print reply
Posts: 307
Ehm.. Een motorhispania ryz urban pro met een

monoamortiguador olle botella saparada
 
bobboiten 1-3-2009 18:29 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
MH RYZ Urban Pro 2008

dikke troep is het ook



spoel jij je achterveer wel regelmatig af ?


denk niet dat het moeilijk kan zijn...

- gewoon je achterremklauw eraf halen
- veer aan de bovenkant losmaken
- achterbrug as eruit trekken
- als het goed is ligt nu je achterbrug op de grond en kun je de veer losmaken van de achterbrug.

Dan kun je ermee doen en laten wat je wilt...

(ik heb met mijne ouwe een vette upgrade voor me pogostick gemaakt

 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Frysk 1-3-2009 18:31 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


denk niet dat het moeilijk kan zijn...

- gewoon je achterremklauw eraf halen
- veer aan de bovenkant losmaken
- achterbrug as eruit trekken
- als het goed is ligt nu je achterbrug op de grond en kun je de veer losmaken van de achterbrug.

Dan kun je ermee doen en laten wat je wilt...

(ik heb met mijne ouwe een vette upgrade voor me pogostick gemaakt




wtf doe jij moeilijk man

Gewoon 2 bouten van de veer los zijn maar 2 boutjes met 2 moertjes
achterveer eruit en klaar

brom wel ff op bok of kratje bier zetten
 
giggitybyte
Scarface 1-3-2009 18:32 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


dat is ook wat ik ook zeg, alleen vergeet je denk ik even dat je niet zomaar een veer van een schokbreker af kan pakken.
maar jij bedoeld waarschijnlijk de complete schokbreker van de brommer afhalen zodat je het makkelijker schoon kan maken?

maar wat ik probeer te zeggen, is dus dat het vooral gaat om de troep die onder de veer zit, dus waar de veer tegen de bovenkant en onderkant (cubs) aankomen, daar kraakt een veer op als het stroef is.


dus voor de duidelijkheid aub even onderscheid maken tussen de complete schokbreker en de "veer" alleen



De veren van een honda mt/mb kun je ook gewoon compleet uit elkaar halen hoor, je moet alleen een beetje slim te werk gaan
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)

Dit topic is 5020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved