Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54979 - Nieuwe cilinder vastgelopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiefer 28-2-2009 23:23 Print topicpost
Posts: 281
Jullie hebben misschien gelezen dat ik juist een nieuwe 80CC cilinder heb laten steken. Nu begon ik met deze te roderen en laag in toeren te rijden niet sneller als 50 per uur, dit ging goed tot deze avond hij ineens Ketterde zeg maar, ik heb me aan de kant gezet en hij viel stil en kon hem niet meer kicken dus hij was vastgelopen. Olie gecheckt is nog perfect en heeft ook nooit olie gelekt
 

4takker 28-2-2009 23:30 Print reply

Posts: 2395
heb je wel 50 gereden in de hoogete versnelling

werkt je olie pomp wel in neem aan dat het een 2t is

is hij wel op nieuw afesteld toen de cilinder er op is gezet
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kiefer 28-2-2009 23:34 Print reply
Posts: 281
Het is een 4takt pitbike, jah ik reed haast altijd in men hoogste versnelling laag in toeren. En van de pomp weet ik niet want ik heb hem laten steken..
 
bierbundelhonda 28-2-2009 23:49 Print reply

Posts: 3396
zeker in 1 X vol toeren?


en niet 1ste keer alleen starten 5 Min stationair laten lopen dan uit zetten af laten koelen

dan weer starten 1 min stationair laten lopen en dan rustig wat gas geven.

en niet vol toeren gaan


en dan weer af zetten

dat 2 X doen ofzo

en dan af weer aflaten koelen


en uiteindelijk rustig rondje rijden rustig opschakelen naar de hoogste versnelling maar wel laag toerig blijven !!!

dus laten we zeggen 4de versnelling 4000 toeren ofzo. en niet echt daar boven komen...



weet niet 100% of ik het zo goed heb

ik was er ooit bij toen Eat my Dust zijn pitbike inreed
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Joel_koningslust 28-2-2009 23:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
zeker in 1 X vol toeren?


en niet 1ste keer alleen starten 5 Min stationair laten lopen dan uit zetten af laten koelen

dan weer starten 1 min stationair laten lopen en dan rustig wat gas geven.

en niet vol toeren gaan


en dan weer af zetten

dat 2 X doen ofzo

en dan af weer aflaten koelen





en uiteindelijk rustig rondje rijden rustig opschakelen naar de hoogste versnelling maar wel laag toerig blijven !!!

dus laten we zeggen 4de versnelling 4000 toeren ofzo. en niet echt daar boven komen...



weet niet 100% of ik het zo goed heb

ik was er ooit bij toen Eat my Dust zijn pitbike inreed


een 2takt moet je juist wel met af en toe volgas inrijden anders wortie lui


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 28-2-2009 om 23:51 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
bierbundelhonda 28-2-2009 23:55 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


een 2takt moet je juist wel met af en toe volgas inrijden anders wortie lui


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 28-2-2009 om 23:51 uur.




Whoeps :P

naja die van mij is niet lui

toch hem ik hem de eerste 15KM niet boven de 25 km gehad.

af en toe wel is door getrokken tot Net dat hij een beetje in de powerband zat

expres een sproeiertje groter genomen !

uit eindelijk na 50 KM ben ik Vol gas gegaan :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
kiefer 28-2-2009 23:57 Print reply
Posts: 281
Kan er me iemand zeggen wat er fout is gebeurd? het is 4 takt
 
4takker 28-2-2009 23:59 Print reply

Posts: 2395
4 takt kan ook gewoon bijna volgas maar niet te lang en te vaak vol in de toeren door trekken

bij 80cc word wel geadviseerd om een grootere oliepomp er op te zetten

zo als er iets hier boven beschteven staat heb ik nog nooit een cilinder in laten lopen
eerte keer zorgen dat overal olie komt en de cilinder ook een veetje vettig is van olie dan een paar keer kicken kijken of alles goed gaat in het blok (niet op contakt zetten dan)
als alles goed loopt starten rustig even een ronje rijden als hij goed warm is ga je zo veel mogelijk proberen af te stellen en als dat gedaan is rond rijden voor en ongeveer een 200 km dat alles goed loopt. en als er dan nog geen op of aan merkingen zijn trek je hem zo af entoe los maar niet te vaak doen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
bierbundelhonda 28-2-2009 23:59 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Kan er me iemand zeggen wat er fout is gebeurd? het is 4 takt



heb je hem in 1 X vol toeren gedraait?

of ben je in 1 X gaan rijden op de weg als normaal


4takt moet je meestal zo in rijden als je het nog niet weet




1ste keer alleen starten 5 Min stationair laten lopen dan uit zetten af laten koelen.

dan weer starten 1 min stationair laten lopen en dan rustig wat gas geven.

en niet vol toeren gaan !!!!!


en dan weer af zetten

dat 2 X doen ofzo

en dan af weer aflaten koelen


en uiteindelijk rustig rondje rijden rustig opschakelen naar de hoogste versnelling maar wel laag toerig blijven !!!

dus laten we zeggen 4de versnelling 4000 toeren ofzo. en niet echt daar boven komen...



weet niet 100% of ik het zo goed heb

ik was er ooit bij toen Eat my Dust zijn pitbike inreed
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
4takker 1-3-2009 0:01 Print reply

Posts: 2395
weet je zeker dat hij vast zit in de cilinder zo als ik het lees zou het ook iets anders kunnen zijn maar ik zou niet zo gouw bij de cilinder zoeken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kiefer 1-3-2009 0:03 Print reply
Posts: 281
Ik weetniet hoe hij heeft afgesteld enzo, als ik een cilinder laat steken, wat me aan uren alleen 75 euro gekost heeft, verwacht ik dat het goed gebeurd is, ik ben ermee naar huis gereden aan 50 per uur, laag in toeren, bergaf misschien wat meer maar nooit te hoog en heb er tog een kleine 20 km mee gereden, altijd laag in toeren voor hij vastliep, heb hem ook aventoe een 5 tal minuutjes gewoon laten draaien voor wat te roderen
 
Derbi-Olaf 1-3-2009 0:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Ik weetniet hoe hij heeft afgesteld enzo, als ik een cilinder laat steken, wat me aan uren alleen 75 euro gekost heeft, verwacht ik dat het goed gebeurd is, ik ben ermee naar huis gereden aan 50 per uur, laag in toeren, bergaf misschien wat meer maar nooit te hoog en heb er tog een kleine 20 km mee gereden, altijd laag in toeren voor hij vastliep, heb hem ook aventoe een 5 tal minuutjes gewoon laten draaien voor wat te roderen

kan je er niet gewoon mee terug gaan naar de zaak? Het is namelijk HUN probleem. (waar jij helaas mee zit.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 1-3-2009 0:06 Print reply
Posts: 281
Jah ben ik vanplan, maar ik hoop dat ze niet zeggen dat het mijn fout is omdak ik zogezegt hem niet heb ingereden... wat niet waar is
 
4takker 1-3-2009 0:22 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Jah ben ik vanplan, maar ik hoop dat ze niet zeggen dat het mijn fout is omdak ik zogezegt hem niet heb ingereden... wat niet waar is


ze kunnen niets bewijzen of je gelijk volgas heb gereden
maar ik heb echt niet het ide dat hij vast gelopen is ik zou eerder denken van een kapote distributie keting of iets los gelopen of zo

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kiefer 1-3-2009 0:24 Print reply
Posts: 281
Kan ook zijn, ik kan nog kicken maar heel stroef, als je weet wat ik bedoel en ik heb nog 1x nrmaal kunnen kicken ook tussendoor
 
4takker 1-3-2009 0:30 Print reply

Posts: 2395
dan kan het ook niet de distributie zijn
ik zou dan gewoon maandag even terug gaan naar het toko even melden wat het probleem is
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 2372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved