Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rieju RR start zelfs met gedemonteerd contactslot???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1319 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54964 - Rieju RR start zelfs met gedemontee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WoodRR 28-2-2009 16:38 Print topicpost
Posts: 4
Motor startte in beide standen van het contactslot (zonder stuurslot). Contactslot gedemonteerd, was behoorlijk kapot en dus een nieuwe besteld. Intussen gechecked of er toch mee te rijden valt door de twee draadjes die naar het contactslot lopen te verbinden. Dat werkt. Maar... hij start ook zonder die twee draadjes te verbinden... En als hij eenmaal loopt, dan lukt het niet om de motor op normale wijze (stopknop) te stoppen. Dus mogelijk zit het probleem totaal ergens anders?

Gaat hier bij iemand een belletje rinkelen?
 

Joel_koningslust 28-2-2009 16:40 Print reply

Posts: 14514
stekkers verkeerd

een rieju start altijd zonder contaktslot. ik heb zelf mijn contacktslot tussen de signaaldraad van mn brommer. daar werkt het wel goed.



 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
WoodRR 28-2-2009 16:43 Print reply
Posts: 4
Dat is snel!

Kun je iets preciezer zijn? Welke stekkers verkeerd? De tank is er al af dus alle bedrading is goed te zien. Ziet er goed uit. Komt nog bij dat het voorheen wel goed werkte.

Klopt het dat naar het contactslot maar twee draden lopen?
 
Joel_koningslust 28-2-2009 16:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoodRR
Dat is snel!

Kun je iets preciezer zijn? Welke stekkers verkeerd? De tank is er al af dus alle bedrading is goed te zien. Ziet er goed uit. Komt nog bij dat het voorheen wel goed werkte.

Klopt het dat naar het contactslot maar twee draden lopen?



2 draden maar? nee klopt niet


volgends mij heeft er iemand flink aan je kabelboom zitten klote dan

je hebt 1 stekker die naar je contaktslot+cockpit gaat. en 1 die naar je handvat aan het stuur

als je die omdraait werkt je uitknop opeens niet meer. dat probleem heb ik vaker gezien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
WoodRR 28-2-2009 16:55 Print reply
Posts: 4
Ik ga straks nog eens onder de 'motorkap' kijken. Kun je zomaar twee stekkers omwisselen? Hebben die dan dezelfde vorm? En als ze zijn omgewisseld, kan het dan zijn dat de stopknop niet meer werkt, maar licht, grootlicht en claxon nog wel?

Of bedoel jij misschien een ander stekkerblok.
Nog iets preciezer mijn situatie:

Van het contactslot lopen (liepen) twee draden, allebei naar een eigen stekkertje. Vandaar lopen ze verder de kabelboom in.

Kun je hier iets mee?

Overigens: als ik afga op jouw advies, dan kan ik de tank wel weer terugzetten, want dan hoef ik daar niet te gaan zoeken. Mee eens?

Bestaat er zoiets als een elektrisch schema waar ik dit alles kan terugvinden?
 
Joel_koningslust 28-2-2009 16:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoodRR
Ik ga straks nog eens onder de 'motorkap' kijken. Kun je zomaar twee stekkers omwisselen? Hebben die dan dezelfde vorm? En als ze zijn omgewisseld, kan het dan zijn dat de stopknop niet meer werkt, maar licht, grootlicht en claxon nog wel?

Of bedoel jij misschien een ander stekkerblok.
Nog iets preciezer mijn situatie:

Van het contactslot lopen (liepen) twee draden, allebei naar een eigen stekkertje. Vandaar lopen ze verder de kabelboom in.

Kun je hier iets mee?

Overigens: als ik afga op jouw advies, dan kan ik de tank wel weer terugzetten, want dan hoef ik daar niet te gaan zoeken. Mee eens?

Bestaat er zoiets als een elektrisch schema waar ik dit alles kan terugvinden?


er is een electisch schema beschikbaar. maar dat is italiaans ofzo

ik heb ergens nog een versie die ik met een leeraar op mn oude school helemaal heb vertaald. maar ik weet zogouw niet waar die is

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
WoodRR 28-2-2009 17:05 Print reply
Posts: 4
Alvast bedankt voor alle moeite trouwens!

Zojuist even gekeken. De twee draden naar het contactslot zijn een groene en een zwarte.

Alle kabels en stekkers zien er origineel uit en er is niet in geknipt en geplakt.

De kabel vanaf de stuurschakelaar gaat deels in een grote stekker, deels richting koplamp. Ik zie geen mogelijkheid om stekkerblokken om te wisselen, want ze zijn allemaal net anders van vorm.

Enig idee wat de stopknop precies doet of hoort te doen?

En enig idee of een vervangend contactslot weer gaat werken (aan/uit) met die twee draden groen en zwart? Ik weet niet beter dan dat het zo heeft gewerkt...
 
Joel_koningslust 28-2-2009 17:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoodRR
Alvast bedankt voor alle moeite trouwens!

Zojuist even gekeken. De twee draden naar het contactslot zijn een groene en een zwarte.

Alle kabels en stekkers zien er origineel uit en er is niet in geknipt en geplakt.

De kabel vanaf de stuurschakelaar gaat deels in een grote stekker, deels richting koplamp. Ik zie geen mogelijkheid om stekkerblokken om te wisselen, want ze zijn allemaal net anders van vorm.

Enig idee wat de stopknop precies doet of hoort te doen?

En enig idee of een vervangend contactslot weer gaat werken (aan/uit) met die twee draden groen en zwart? Ik weet niet beter dan dat het zo heeft gewerkt...



de stopknop maar een contakt tussen de groene kabel aan je bobine ( staat stop bij ) en je frame
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 1605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved