Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #54962 - Puch wil niet lopen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1202 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jimbob |
28-2-2009 15:18 |
Posts: 635 |
Hallo bf,
Ik heb een probleempje met de Puch Maxi van een vriend van me, hij kwam gisteren ff langs, hadden we even z'n contactpuntjes gesteld (gingen niet ver genoeg open) op 0.35mm, maar toen deed ie het niet meer, en ik heb m tot nu toe nog niet aan de praat gekregen, hij vonkt ook niet.
Soms als je kickt geeft ie bij de eerste kick wel een (witte) vonk, maar de kicks daarna doet ie niks meer.
Wat ik al heb geprobeerd:
- contactpuntjes terugzetten zoals ze stonden
- contactpuntjes op allerlei verschillende afstanden te gezet, van 0.1 tot bijna een hele mm
- bougie verwisseld
- bougiedop verwisseld
- bougiedop en bougiekabel losgehaald en schoongemaakt (aan beide kanten van de kabel een klein stukje eraf geknipt zodat je zeker weten een goede verbinding hebt
- vliegwiel eraf gehaald en ontsteking gecheckt op vocht e.d., alles zag er echt perfect uit, alsof ie net uit de fabriek komt rollen
- massa gecheckt
Iemand nog een idee? Ik snap er helemaal niks meer van
|
|
|
|
thewimpieman |
28-2-2009 15:39 |
Posts: 114 |
krijgt die wel benziene
|
|
the biggest beunaap in town |
|
Niek de Wildt |
28-2-2009 15:39 |
Posts: 7168 |
Als hij nog wel vonkt maar niet meer start kan het zijn dat de voorontsteking niet meer goed staat na het afstellen van maximale opening van de contactpunten.
(voorontsteking moet ongv 1,3mm zijn, als je me de setup geeft kan ik hem preciezer aangeven)
Vonkt hij tussen de contactpuntjes?
nieuwe condensator.
demonteren kan gewoon mbv een waterpomptang, monteren doe je dmv een dopsleutel dopje welke dezelfde dia heeft als de buitenrand en dan voorzichtig erin persen in de bankschroef, of erin tikken. (niet op het pikkie/boutje in het midden tikken!)
Als hij helemaal niet meer vonkt, van denk ik toch dat je de spoel/bobine even moet vervangen.
(kijk ook naar blauwe verkleuring van het metaal van de spoel/bobine, dat duid op oververhitting)
Nog niet verholpen?
ook condensator nog vervangen.
koop alleen originele bosch ontstekingsdelen.
alle ontstekingsdelen kosten rond de 15 euro per stuk.
indien de condensator moet worden vervangen, kijk dan of de contactpuntjes zijn ingebrand, in dat geval moet je ze gladschuren of vervangen
|
|
|
|
jimbob |
28-2-2009 16:21 |
Posts: 635 |
Ja hij krijgt benzine, dat is ook het probleem niet, hij vonkt niet, lijkt me dus dat het daar aan ligt.
Hij vonkt dus soms een enkele keer maar meestal helemaal niet.
De setup is
50cc standaard, uitlaatpoort iets omhoog gevijld
12mm bing
standaard uitlaat
Hij vonkt niet tussen de contactpuntjes.
Ik krijg nou ook het vermoeden dat de spoel of de bobine kapot is, maar ik vind het wel heel vreemd dat dat gebeurd nadat ik de contactpuntjes anders stel.
De spoel was niet verkleurd, de bobine kon ik het niet van zien, dit zit nl. in een behuizing.
Maar het komt er dus op neer dat we gewoon de spoel of bobine moeten vervangen?
Welke zal ik als eerst bestellen dan?
|
|
|
|
-Contactsleutel- |
28-2-2009 16:23 |
Posts: 356 |
vervang je contactpunten maar, versleten wss, heb hetzelfde gehad
|
|
|
|
Niek de Wildt |
28-2-2009 16:23 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Ja hij krijgt benzine, dat is ook het probleem niet, hij vonkt niet, lijkt me dus dat het daar aan ligt.
Hij vonkt dus soms een enkele keer maar meestal helemaal niet.
De setup is
50cc standaard, uitlaatpoort iets omhoog gevijld
12mm bing
standaard uitlaat
Hij vonkt niet tussen de contactpuntjes.
Ik krijg nou ook het vermoeden dat de spoel of de bobine kapot is, maar ik vind het wel heel vreemd dat dat gebeurd nadat ik de contactpuntjes anders stel.
De spoel was niet verkleurd, de bobine kon ik het niet van zien, dit zit nl. in een behuizing.
Maar het komt er dus op neer dat we gewoon de spoel of bobine moeten vervangen?
Welke zal ik als eerst bestellen dan?
je hebt dus een externe bobine begrijp ik.
je kan net zo goed een spoel/bobine in 1 kopen, dat kost een kleine 20 euro, en heb je ze meteen allebei vervangen.
|
|
|
|
jimbob |
28-2-2009 16:25 |
Posts: 635 |
Er zit een externe bobine op ja, een allebei in 1 past gewoon?
Dan gooi ik die van m'n eigen puch er anders wel even op om te kijken of ie het dan wel doet.
Ik vond de contactpunten er heel netjes uitzien, maar heb er niet heel ervaring mee, ze zagen er gewoon glad uit, geen deukjes of brandplekjes ofzo.
|
|
|
|
ErikVerkade |
2-3-2009 21:39 |
|
JeVeeHa |
2-3-2009 21:56 |
Posts: 537 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
staat de benzine kraan wel open is mij ook wel eens overkomen[...]
Valt nog niet mee, lezen.
|
|
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma |
|
Thijsje |
2-3-2009 22:00 |
Posts: 1687 |
zou ff nieuwe contactpunten en condensator halen,
nieuw van bosch!
dan nog niets, ff andere bobine.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
jimbob |
2-3-2009 22:17 |
Posts: 635 |
Heb ik net een nieuwe ontstekingsspoel/bobine besteld .
Nja als ie het dan niet doet zal ik nieuwe contactpuntjes en condensator bestellen.
|
|
|
|
jimbob |
17-3-2009 21:22 |
Posts: 635 |
Hij doet het weer, het lag inderdaad aan de ontstekingsspoel/bobine, bedankt.
|
|
|
|
Dit topic is 1202 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|